Toon posts:

single hdd in mijn raid config

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb een net een nieuwe hdd gekocht (200gb sata van maxter) toen ik deze aansloot kreeg ik bij het opstarten een melding dat hij mijn windows niet kon vinden (hij kon mijn raid 0 waar mijn windows opstaat gewoon niet vinden)
toen ben ik even gaan zoeken hoe ik dan die single hdd samen met die raid kan laten werken
Uit de raid faq
Kan ik een single HDD aan een RAID controller hangen?

Ja, dat kan. Gewoon even de HDD aan de controller hangen. Bij sommige RAID controllers (bijv. Highpoint) hoef je verder niks te doen, terwijl je bij andere RAID controllers (bijv. oudere Promise exemplaren) eerst een array moet toewijzen eer je van de HDD gebruik kan maken. Duik hiertoe de RAID BIOS in, selecteer de harddisk en maak een single-disk RAID0/1/whatever array aan :Y)
dit lukte niet aangezien hij zegt dat ik 2hdds nodig moet hebben voor een raid

wie weet hoe dat wel werkt met een epox 8hda3+ ?

• Brainstorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-02 04:21
Of dit ook zal werken op jouw moederbord weet ik niet, maar in het bios van mijn MSI moederbord kan ik aangeven of de RAID controller in- of uitgeschakeld is. Als deze aan staat kan ik daarna nog per kanaal opgeven (zowel PATA als SATA) welke gebruikt mogen worden voor het array. Kun je dus in je bios opgeven of RAID aan of uit staat, of kun je misschien aangeven dat de SATA poort niet gebruikt mag worden voor RAID?

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

Verwijderd

Topicstarter
kan die optie niet vinden, kan wel heel het raid gebeuren uitzetten

, ben er nu trouwens achter dat mijn mobo 2x een raid controller heeft en dat hij de raid controller waarop mijn single hdd staat voorrang geeft op de controller waar mijn raid opstaat met windows
krijg het in de bios alleen niet andersom gedraaid!