Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

grove randen in pckast gladmaken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vanmiddag bezig geweest met een decoupeerzaag een figuur uit mijn pc kast te halen. Na 2 uur zweten is me dit karwijtje gelukt maar nu stuit ik op een ander probleem.

Door het zooitje goed vorm te geven, moest ik soms erg hard met de zaag op de kast staan, waardoor er nu kleine deukjes zijn ontstaan. Ook zijn de randen van het uitgezaagde figuur erg groof.

Ik ben nu een half uur bezig gegaan met kleine veiltjes om de zooi glad en rond te maken, maar hiermee duurt het uren... Is er geen snellere oplossing?
En kun je de deukjes in de kast ook wegkrijgen ?

Ik heb gezocht op het forum maar kon mijn antwoord niet krijgen.

Alvast bedankt,.

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:13

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

even een (wannabee)dremeltje aanschaffen?

Waarom? Omdat het kan!!

Verwijderd

Topicstarter
krijg ik de deukjes daarmee ook weg ?

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:17
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 16:49:
krijg ik de deukjes daarmee ook weg ?
deukjes gewoon met een stukje hout en een hamer, gaat perfect. maar dan heb je wel een erg bod zaagje gehad, want ik heb daaar echt nog nooit last van gehad.

ja en een dremel of een grote vijl gaat best goed.

• The Godsha
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-11 18:08
kippy schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 17:34:
[...]

deukjes gewoon met een stukje hout en een hamer, gaat perfect. maar dan heb je wel een erg bod zaagje gehad, want ik heb daaar echt nog nooit last van gehad.

ja en een dremel of een grote vijl gaat best goed.
Of hij heeft gewoon een goedkope kast met goedkoop metaal :+

Verwijderd

Topicstarter
nee ik heb gezaagt met een decoupeerzaag, en niet met een figuurzaag ;)

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Dan had je ook geen goed zaagje voor je decoupeerzaag: lees echt geen goede, want ik heb zelfs wel eens door gebrek aan een metaalzaagje een fijne houtzaag gepakt en ook geen deuken gekregen, was wel compleet bot, maar das een andere :)

Of geen goede decoupeerzaag natuurlijk :P

Randjes weghalen gaat goed met een dremel idd, al moet je echt opletten om deze er consistent langs te halen, anders word het lelijk, en uitkiken met uitschieten ivm je verf...

Deukjes, plat leggen op een vlakke ondergrond, plankje (10x5cm ofzo) erbovenop leggen en met een grote hamer (geen sloophamer, maar een vuistmoker of grotere klauwhamer ofzo) en dan flink meppen in het midden van het plankje.

Als er dan nog deuken in zitten, kleiner plankje en hamer pakken en verder gaan :)
Pagina: 1