Toon posts:

[IE56/6] Op Windows Millenium opent álleen IE geen pagina's*

Pagina: 1
Acties:
  • 225 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag vriendjes en vriendinnetjes,

Ik heb een heel raar probleem, en weet écht niet meer waar ik het zoeken moet.

Van een vriend van me kreeg ik een Windows ME bakje, die nogal traag was geworden. Of ik dat niet een beetje kan oplossen. Nou... dat heb ik al vaak gedaan, dus wil dat rustig nog een keer doen.

Goed, allereerst Ad-Aware eroverheen gehaald, heeft een heleboel processen e.d. weggehaald, systeem loopt weer een stuk sneller.
Vervolgens bij 'software' nog een aantal modules weggehaald, zoals Hotbar en dat soort shit.
ook heb ik daar het programmaatje "New.net domains" weggehaald.

Vanaf toen heb ik problemen met de Internet Explorer.
De Internet explorer werkt niet meer.
Heb als eerste ip adressen gerefreshed e.d. mocht niet baten.

Wat blijkt nu, ik kan wél pingen, naar def. gateway, naar internet adressen, en zélfs naar urls (bijv. www.startpagina.nl ) geeft keurig Reply.
Als ik echter Internet Explorer opstart, kan ik helemaal niets... geen URL's openen, en geen ip adressen.
Zelfs de Webpagina van mijn Linksys routertje kan ik niet openen, is gewoon Ip adres op lokaal lan. krijg dan een 'page cannot be displayed'.

Alles gereset e.d. mocht allemaal niet baten.

ik héb IP connectiviteit (getest middels PING), en ik heb géén DNS probleem.

Iemand een idee waar ik dit probleem zou kunnen zoeken? Ik weet dat Windows ME staat voor Meer Ellende, dus dáár hoeven jullie me niet op te wijzen.

Alvast bedankt!!!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Misschien is er een proxy ingesteld die niet werkt.

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:00

JohnD

Bernd

spybot - search and destroy --> www.download.com
hijackthis --> http://www.spywareinfo.com/~merijn/downloads.html

eerst spybot laten lopen en dan nog even met hijackthis kijken of er nog rotzooi mee opstart.

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• Vurabes
  • Laatst online: 09-02 12:02

Vurabes

Homo Sapiens Informaticus

Opent hij nog wel lokale html bestanden op de harde schijf?

On a clear day you can C#

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Welke versie van Iexplore gebruikt jij? Je kan Iexplore (vaak) repareren in software onder configuratie scherm.

Meh ...

Verwijderd

Topicstarter
Proxy is het niet, heb tevens alle instellingen gereset naar default, was ook geen oplossing.

Spybot gebruik ik liever niet nadat hij ooit eens mijn XP machine in de soep heeft gedraaid. Ad-Aware doet het toch ook prima?

Lokale HTML bestanden... vind ik een goede vraag. Gaan we checken.
Wat als hij dat ook niet doet?

Nog andere ideeen? Of mensen die dit probleem ook eens gehad hebben?

Verwijderd

Topicstarter
Iexplorer repareren heb ik ook al geprobeerd, is nu versie 6, heb hem ook alweer teruggezet op versie 5.5.

boodt geen oplossing.

leuk probleempje he? Ik zit er nu al een weekje tegenaan te kijken, maar heb werkelijk geen idee meer van waar ik een oplossing zou kunnen zoeken.

• JohnD

JohnD

Bernd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 16:39:

Spybot gebruik ik liever niet nadat hij ooit eens mijn XP machine in de soep heeft gedraaid. Ad-Aware doet het toch ook prima?
8)7

en Hijackthis?

FKA SunStorms_Sletje

Verwijderd

ad-aware is meestal niet voldoende. ad-aware vind veel spyware niet. je kunt hitman pro proberen (deze draait naast ad-aware automatisch nog een aantal andere spyware programma's). hierna zou je het nog eens kunnen proberen met hijack this. ik zou er firefox opzetten en zeggen dat hij dat voortaan moet gebruiken. of een reinstall met win98 of win2k.

• Spivvi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-08 16:24
Ik zou eens een andere browser proberen, dan weet je ieg zeker dat het aan ie ligt en niet aan een ander process.

Voor de volledigheid zouk hitman pro er trouwens eens overheen gooien, zeker als er al veel vage processen op stonden. Ad aware pakt lang niet alles en de kans is groot dat spyware hier iets mee te maken heeft.

• JohnD

JohnD

Bernd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 16:42:
ad-aware is meestal niet voldoende. ad-aware vind veel spyware niet. je kunt hitman pro proberen (deze draait naast ad-aware automatisch nog een aantal andere spyware programma's). hierna zou je het nog eens kunnen proberen met hijack this. ik zou er firefox opzetten en zeggen dat hij dat voortaan moet gebruiken. of een reinstall met win98 of win2k.
hitman pro werkt toch niet in win9x?

http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=505

[ Voor 6% gewijzigd door JohnD op 19-07-2005 16:45 ]

FKA SunStorms_Sletje

Verwijderd

oja grapje :) probeer zelf dan nog wat programma's spybot, spyblaster enz

Verwijderd

Op de pc staat ME (weet niet als het veel verschil is)

Veronderstel dat het dan ook niet gaat :)

• JohnD

JohnD

Bernd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 16:49:
Op de pc staat ME (weet niet als het veel verschil is)

Veronderstel dat het dan ook niet gaat :)
Op de windows ME CD staat een mapje "win9x" met de installatie bestanden erin :P

FKA SunStorms_Sletje

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je al eens even via: Configuratiescherm > Software > IE6 Werkset de IE gerepareerd? Of alleen met de installer die op http://www.microsoft.com/...tical/ie6sp1/default.mspx ter download wordt aangeboden? Anders misschien in msconfig nog even alles uit, anders zou ik toch ME eens even opnieuw of er overheen installeren...

Ik breid de topictitel nog een beetje uit:
[IE] héle rare fout... > [IE56/6] Op Windows Millenium opent álleen IE geen pagina's*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ok, gisteren het probleem eindelijk kunnen tackelen.

Het kwam door het programmaatje New.net (newdotnet) domains. van www.new.net.
Als je dat programmaatje deinstalleerd, kan je Internet explorer niet meer werken.

Langs vele vele omwegen, en onder andere in de registry dingen weer rechtzetten heb ik gisteren de boel weer in de lucht gekregen door new.net domains opnieuw te installeren, te kijken wat hij allemaal verandert, en vervolgens handmatig al deze wijzigingen weer ongedaan te maken.

Anywayz....

Hij doet het weer.

Bedankt voor het meedenken!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Die optie hierboven zou heel vele problemen met IE op moeten lossen :P En ook scanreg en sfc zouden vast helpen in dit soort gevallen :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1