Toon posts:

[Windows 2000]Valse folder-structuur sharen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben naar iets op zoek waar ik niet zeker over ben of het nu onder netwerken of servers valt.

Wat ik wil doen is een valse directory structuur sharen. Een voorbeeld maakt duidelijk:

een netwerkschijf bevat in het echt volgende structuur:

Share (Z:)
- Websites
- Software
- Hardware
- Collaboration

In collaboration staan bovendien nog verschillende mappen die samenwerken tussen verschillende gebruikers uit verschillende afdelingen toelaat (op de 3 andere mappen zijn de rechten te strikt om die samenwerking toe te laten).

Nu wil ik niet dat die collaboration zichtbaar is voor de gebruikers. Ik wil een soort redirection folder laten aanmaken in de juiste submappen.

Stel dat iemand uit Websites moet samenwerken met iemand uit Software. Er ontstaat dan een submap onder Collaboration: "samenwerking1"
Nu wil ik dat de gebruikers volgende directorystructuur te zien krijgen:

Share (Z:)
- Websites
- "samenwerking1"
- Software
- "samenwerking1"
- Hardware

Die map "samenwerking1" verwijst dan achter de schermen gewoon naar de map in collaboration.

Ik zocht al op folder redirection en zo, maar dan krijg ik enkel de standaardmappen die windows zelf aanmaakt (my docs en zo). Ik wil echter mijn eigen redirection folders aanmaken en daarover vind ik niets.

Het is bovendien ook de bedoeling om dit via software te automatiseren (ze maken een "collaboration"-project aan en de server maakt automatisch de nodige redirection folders)

Ik weet ook dat hyperlinks dit mogelijk kunnen verwezenlijken (mits de link goed gelegd), maar dat wil ik niet. Met hyperlinks wordt je meteen geforward naar de collaboration-map. Ik wil liever dat de eindgebruiker helemaal niet bewust is van deze map (dus in explorer moet er dan ook gewoon "z:\Software\samenwerking1" staan, en niet "z:\collaboration\samenwerking1")

Kan iemand me op weg zetten of vertellen dat zoiets onmogelijk is?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Eerlijk gezegd begrijp ik volstrekt niet wat je wil, en al helemaal niet wat je ermee wilt bereiken.
Maar je kunt een folder onder meerdere namen sharen en per share verschillende ACL's opgeven.
Volges mijn lost dat je probleem op.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 00:20:
Eerlijk gezegd begrijp ik volstrekt niet wat je wil, en al helemaal niet wat je ermee wilt bereiken.
Maar je kunt een folder onder meerdere namen sharen en per share verschillende ACL's opgeven.
Volges mijn lost dat je probleem op.
Wat ik wil bereiken is hetzelfde effect als de map My Documents op een standaard pc. De map My Documents op je bureaublad ziet er uit als een normale map. Als je deze map opent dan zie je de inhoud van c:\documents and settings\username\my documents.

Ik wil nu hetzelfde bereiken, alleen met zelf aangemaakte folders. Dus als je een folder "samenwerking1" opent dan zie je de inhoud van "z:\collaboration\samenwerking1".

Wat wil ik hier mee bereiken:
mensen die samenwerken hebben er geen benul van dat dit via een andere folder verloopt dan normaal. Elke afdeling krijgt op de server nl. 1 folder waarin ze schrijfrechten hebben. Ik wil het voor hen laten overkomen alsof dat de collaboration-mappen gewoon subfolders zijn in hun eigen folder.
Dat maakt het:
1. Voor hun eenvoudiger omdat sommige mensen totale noobs zijn
2. makkelijker om misbruik te voorkomen. Als ze niet afweten van een andere share zullen ze die ook niet gaan gebruiken/misbruiken.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:33

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Naast het feit dat ik mijn gebruikers beter zou opvoeden, kun je eens naarde volgende keywords zoeken : Mounpoint, DFS, SymLinks

Niet helemaal hiervoor bedoeld, maar dat zijn wel een aantal dingen dien je kunt proberen; Daar had je best zelf ook wat meer zoektijd aan kunnen besteden.

Tijd voor een nieuwe sig..