[nieuws] Konica-Minolta en Sony gaan samen dSLR ontwikkelen

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1
Acties:

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
De camfabrikanten Konica-Minolta en Sony zullen de komende tijd samen een dSLR ontwikkelen die geschikt is voor lenzen van het Maxxum/Dynax lens mount system. Sony zal dus niet voor het four/thirds systeem kiezen maar een eigen sensor gaan ontwikkelen in samenwerking met K-M. Quote van DPReview:
Konica Minolta and Sony have today announced an agreement to jointly develop digital SLR cameras. This agreement appears to mean that both Konica Minolta and Sony will develop D-SLR cameras with Konica Minolta lens mounts. It also covers technology sharing between the two, including Sony's CMOS sensors and Info-Lithium batteries and Konica Minolta's AF, metering and Anti-Shake system. The release doesn't state whether each company will be able to use any of these techologies in products other than DSLRs. I suppose this means Sony aren't going the Four Thirds route...
link naar complete nieuwsbericht.
FP nieuwsbericht

De verwachting was er al langer dat Sony in de dSLR-markt zou stappen met een eigen cam, naast de verschillende sensors die ze oa aan Nikon leveren danwel samen ontwikkelen. Dat Sony voor K-M kiest zal een leuke combinatie opleveren van hun kennis en technologiëen, dus ik ben benieuwd wat eruit komt.

[ Voor 3% gewijzigd door Remy op 19-07-2005 16:04 ]

LinkedIn
Instagram

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:55

Garyu

WW

Kijk, meer spelers op de dslr markt :). Lijkt me alleen maar een goede zaak. Sony heeft al bewezen dat ze cam(-onderdelen) kunnen maken, en een samenwerking met K-M lijkt me een mooie stap voor innovatie en concurrentie.

Eens kijken wanneer hier het eerste tastbare resultaat uit voortvloeit!

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Remy schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 16:03:
Sony zal dus niet voor het four/thirds systeem kiezen maar een eigen sensor gaan ontwikkelen in samenwerking met K-M.
Dat ze voor 4:3 kiezen was niet echt te verwachten toch?

't is wel een interessante combinatie.

Verwijderd

Las ook vandaag bij konijnenberg dat er een 5d aan zit te komen van k-m, een kleiner broertje dus van de 7d, een dslr met antishake in de body voor waarschijnlijk de prijs van een 350d.

Vond het ook al vreemd dat k-m zo lang wachtte op een 'betaalbare' dslr, ben zelf wel een fan van minolta, maar de 7d was te toch net ff wat te duur, vandaar dat ik toch gekozen had voor een 350d.

De combinatie Sony en K-M lijkt me erg interessant. De kwaliteit van beide merken is prima, dus het beloofd een mooie camera te worden.

• Garyu

Garyu

WW

Dat had je hier gisteren al kunnen lezen ;): Konica Minolta Dynax 5D

• wimD70
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-12-2024
binnenkort verkrijgbaar in de winkel :
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/whaan72/thumbs/myfirst7D.jpg
my first D7D ...

D5200 | Nikkor 80-200 f/2.8 | Nikkor 35-105 f/3.5-4.5 | Sigma 180 f/3.5 MACRO

Verwijderd

^^ juist......

De samenwerking tussen minolta en sony kan zeker zeer interessant zijn. De produktie lijnen van beide zijn erg sterk, dus kunnen een hoop delen van elkaar gebruikt worden zonder dat ze bang hoeven te zijn dat ze problemen krijgen met aantallen. Al vraag ik me wel af wat ze gaan doen met de Carl Zeis lenzen????
Hm nouja ik ben er iig erg blij mee. :-) Hopelijk maakt het de kleuren van de sony's toch iets zachter. Ik vind sony's erg fijne camera's en lekker werken, maar toch die plaatjes die met een canon of K-M geschoten worden zijn gewoon mooier in mijn ogen.

Verwijderd

Garyu schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 16:21:
Dat had je hier gisteren al kunnen lezen ;): Konica Minolta Dynax 5D
En nog een week eerder op andere sites :)

Verwijderd

8)7 sorry, had het nog niet gelezen dat die 5d er aankomt, sorry. |:(

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-01 17:38

Ursamajor

Astrofotograaf

Niet dat het mij uit zou maken, maar voor de goede marktwerking van deze nieuwe samenwerking, zal Sony toch zijn stomme memorysticks maar eens over boord moeten gooien, net als elke andere eigen standaard die niet compatibel is.

Ben benieuwd waarmee ze komen...

Gadgets FTW!

• Garyu

Garyu

WW

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 18:33:
[...]

En nog een week eerder op andere sites :)
Speculaties ja, maar een Press Release nog niet ;).

• sju
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-05-2025

sju

rrradio

Wat zou dit verder gaan betekenen voor de huidige dSLR-lijn van Minolta? Gaan ze zelf gewoon verder met de 7D/5D/?D of gaan ze volledig op de samenwerking met Sony storten.
Denk en hoop dat ze gewoon hun eigen lijn houden en met de Sony combo zich meer gaan richten op het grote publiek.

blaat? BLAAAAAAAAT!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:28

mphilipp

Romanes eunt domus

sju schreef op maandag 25 juli 2005 @ 22:37:
Wat zou dit verder gaan betekenen voor de huidige dSLR-lijn van Minolta? Gaan ze zelf gewoon verder met de 7D/5D/?D of gaan ze volledig op de samenwerking met Sony storten.
Denk en hoop dat ze gewoon hun eigen lijn houden en met de Sony combo zich meer gaan richten op het grote publiek.
Ik denk gewoon dat ze beiden hun eigen lijnen gaan maken. Volgens mij moet je het zien als een team dat samen iets gaat bouwen, waarbij ze beiden de onderdelen maken waar ze goed in zijn. KM is volgens mij best aardig in het maken van (analoge) camera's en dan voornamelijk SLR's. Sony is vooral goed in electronica en heeft ook laten zien dat ze goede (digitale) camera's kunnen maken.
Als ze samen een cam maken denk ik dat Sony zich voornamelijk gaat concentreren op het electronische deel van de camera: de sensor en de processor. Een goede sensor en snelle electronica zijn natuurlijk essentieel voor een digicam. Als KM dan nog een mooie body maakt en de AS techno erin stopt heb je misschien wel een echte Canon-Killer... ;)
Maar serieus:ik denk dat Canon en Nikon best een klein beetje nerveus zijn naar wat hier uit gaat komen. KM zelf heeft natuurlijk slechts een fractie van het marketing en R&D budget van Canon, maar samen met Sony kunnen ze grote stappen zetten. Slimme zet naar mijn idee.

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:23

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Vandaag een bedrijfsuitje naar Sony, wat presentaties enz. We konden daar natuurlijk de nieuwe producten bewonderen.... :)

Ik loop naar de digicams en kijk wat rond. Nergens een opvolger van de 828 te bekennen. Er lagen alleen maar huis-tuin-en-keuken camera's. Ik vond het een beetje vreemd en ging met mensen van Sony erover praten. Na wat moeilijk doen vertelde ze me dat ze samen met Minolta een dSLR :P op de markt gaan bregen en dat daar binnen 1-2 maanden een officieel perbericht over zou komen.

Ik heb hier dus nog helemaal niks over gevonden of gelezen en vindt het zelf een vreemde, maar ook weer een goede combi. Op die manier kunnen ze toch nog de wat (semi)professionele markt proberen te "veroveren".

Aangezien de mensen het van Sony mij vertelde lijkt het me zeer waarschijnlijk dat dit ook echt op de markt zal gaan komen. Dus... Zijn er ook andere die hier al iets meer van gehoord hebben? Of ben ik de enige en moeten we het nog even afwachten.

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:49
Ik heb er al wel over gehoord.
Zie ook hier: nieuws: Konica Minolta en Sony gaan samen DSLR-camera's maken

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Verwijderd

Da's oud nieuws

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:23

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

eh :? En hun zo geheimzinnig doen... Denk je ook eens wat nieuws te hebben :D
Het enige nieuwe eraan is dat het er nu dus daarwerkelijk aankomt...

[ Voor 32% gewijzigd door LoeiOrdinair op 30-08-2005 22:54 ]

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
LoeiOrdinair schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 22:47:
eh :? En hun zo geheimzinnig doen... Denk je ook eens wat nieuws te hebben :D
Het enige nieuwe eraan is dat het er nu dus daarwerkelijk aankomt...
Wanneer ga je bij konica minolta op bezoek? Vraag even wanneer de Dimage A3 uit komt :+

Waarom ze samen nou een dslr gaan uitbrengen? Zijn de Dynax 7D/5D niet goed genoeg dan? Of kan KM de naamsbekendheid van Sony goed gebruiken?

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-01 16:35
Zou ook vreemd zijn dat ze jou tijdens een bedrijfsuitje de meest spannende dingen vertellen en ik niet word uitgenodigd voor een persconferentie :)

Die opvolger van de 828 komt er aan, wacht maar af. Dat duurt niet lang meer.

En waarom samen een dSLR uitbrengen? Sony levert best redelijke sensors en electronica maar heeft een ander merk nodig voor een lenzensysteem, zodat ze in ieder geval een stuk doelgroep hebben die al een koffer met glas hebben.
En KM is zo gek om daar aan mee te doen, maar die zullen er vast wel een bak geld aan over houden.

Punctuality is the politeness of kings

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Euh ja, hier had ik op 19 juli al een topic over gemaakt [rml][ nieuws] Konica-Minolta en Sony gaan samen dSLR ontwikkelen[/rml] ;)

Ik zal even mergen :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1