Toon posts:

Waarom UTP verlenging niet werk?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nou ff een UTP tussenstukje gekocht, een koppelding, twee keer female.

Ik heb nu een 15 mtr kabel en een 5 mtr kabel (die van casema) aan elkaar gedouwd, en in me COM1 port gedouwd. Dus heb nu een draad van 20 mtr in totaal. Ik probeer me i net werkt niet met koppelstukje, doe ik het zonder koppelstukje van 5 mtr, dan werkt ie gewoon weer. We zijn anar een gewone technische winkel geweest, en hij heeft ons zo`n ding gegeven a 5 piek. Maar ja werkt niet, ligt het aan het ffeit dat het koppelstukkie misschien voor ISDN is en dus geen CAD5 is en dus info mist?

Of is de afstand te groot aan het worden?

Tell me!

Verwijderd

Op zaterdag 13 januari 2001 18:51 schreef drLiter het volgende:
Ik heb nou ff een UTP tussenstukje gekocht, een koppelding, twee keer female.

Maar ja werkt niet, ligt het aan het ffeit dat het koppelstukkie misschien voor ISDN is en dus geen CAD5 is en dus info mist?
kijk op je kabel, en op je koppelstuk of er in je koppelstuk genoeg contactjes zijn.
Of is de afstand te groot aan het worden?
lijkt me niet.

Is dat koppelstukje niet crosslinked?

Verwijderd

voor sommige (meestal goedkope) ISDN adapters, is 20m kabel al te lang...

Verwijderd

Kan heel goed een ISDN stukje zijn,

Wat ook nog kan is dan het X-linked inelkaar is gezet, dan heb je dus een indirecte crosslink kabel, heb je ook nix aan,

Wat je niet verteld is dat je de 15 mtr hebt geprobeerd van Modem naar NIC, doet die kabel het wel?

Meet de knobbel eens door! (dat koppelstukje)

Verwijderd

ISDN heeft dezelfde RJ45 pluggen, maar het gebruikt van de 8 contacten alleen de middelste 4. Als het een ISDN koppelstukje is werkt het dus niet met ethernet.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-08 13:46
Kijk dus ff of alle 8 pinnetjes doorverbonden zijn in het koppelstukje.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Pagina: 1