Geheugen niet herkend na uitbreiding 1GB > 1.5GB

Pagina: 1
Acties:

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-12-2025
ik heb 2 x 512mb in dual channel draaien en daar heb ik 512mb bij gezet. alleen wordt deze niet herkent. kan ik alleen maar geheugen in dual channel draaien ofzo ?

EDIT.
ja sorry allemaal een btje te snel gedaan :)

mobo: A8n sli
geheugen: 2 x kingston 512mb ddr400 zelfde geldt voor de nieuwe

[ Voor 30% gewijzigd door Pred87 op 19-07-2005 15:55 ]

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ja nee ja nee ja nee ja nee

hoe moeten wij dat weten :?
dan mag je wel eens wat meer info geven.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Details please?

Voor hetzelfde geld heb je een stokoud mobo dat maar 1 GB ondersteunt! Zo kan niemand je helpen B)

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

*glazen bol kijkt*, glazenbol zegt je moederbord ondersteunt alleen 1gig. mem totaal.

Mocht de glazen bol fout zijn, zullen er vast nog wel 584 mensen zijn met een glazen bol die allemaal verschillende oorzaken kunnen voorspellen. ( want meer dan voorspellen zal het nooit worden met minimale informatie. )

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

google is your best friend.. meer zeg ik niet.. (zoek ns naar meer info over je mobo)

• Pred87
heb ik gedaan, met google kom ik er niet ;)

Verwijderd

geef dan meer info over je mobo, en geheugen reepjes!

• Pred87
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 15:58:
geef dan meer info over je mobo, en geheugen reepjes!
kheb paar min geleden de post geupdate

Verwijderd

Hier staat heel veel info over het mobo

[rml][ Ervaringen] Het Asus A8N-SLI topic Deel 9[/rml]

Mayb staat er hier wat over in?

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Maximum geheugen die de Mobo ondersteunt is dus maximaal 4GB. (over 4 slots) wat gebeurd er als je een van de oude reepjes eruit haalt, en daar de nieuwe reep in plaatst ?

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• Pred87
dusty schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 16:01:
Maximum geheugen die de Mobo ondersteunt is dus maximaal 4GB. (over 4 slots) wat gebeurd er als je een van de oude reepjes eruit haalt, en daar de nieuwe reep in plaatst ?
zelfde resultaat. alleen als ik 512mb in slot 1 doe en de andere 2 in slot 2 en 4 word er maar 512mb herkent.

• w_m0zart
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-07-2022
@Pred87, kun je je topic titel veranderen in:
Geheugen niet herkend na uitbreiding 1gig > 1.5gig

Verwijderd

Ondersteunt dat bord wel 3 bankjes? je kan dan iig dat dual channel gebeuren wel vergeten, of sla ik de plank dan helemaal mis?

• Pred87
in single channel moet het toch sowiezo werken ? lijkt me een btje raar als je geen 3 bankjes kan gebruiken.

Verwijderd

Sorry he, maar waarom wordt dit topic niet gesloten?
Het druist duidelijk in tegen de regels van dit forum.
De TS doet nog geeneens moeite om de manual te lezen/downloaden...

Zie blz 1-12 van de manual.
Het eerste puntje onder 1.4.2.
Of maw, A1 + A2 = B1 + B2
Echter je hebt 3 latjes van 512 Mb...
1024 =/ 512

edit: dit is overigens bij de meeste huidige mobo's zo, bv MSI
DIMM1 DIMM2 DIMM3 DIMM4
- S - - DDR 400
- D - - DDR 400
- S - S DDR 400
- D - D DDR 400
S S S S DDR 400
D D D D DDR 333

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2005 16:27 ]

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 13:29

makje

Professioneel prutser

Euhm Trebbel, ik heb even de manual erbij gepakt van dit Asus moederbord, maar er staat nergens expliciet vermeld dat het met 3 modules niet gaat werken, er wordt zelfs helemaal niets gezegd of gehint over de werking met 3 repen geheugen. Bij MSI wordt het inderdaad wel expliciet vermeld, niet alleen met de structuur zoals ji die aangeeft (1 reep/2repen óf 4 repen geheugen), maar zelfs expliciet:
-Please select the identical memory modules to install on the dual channel, and DO NOT install three memory modules on three DIMMs, or it may couse some failure
Aangezien de geheugenondersteuning door de processor gedaan wordt lijkt het mij aannemelijk dat de Asus dan ook niet (goed) met 3 reepjes overweg kan. Overigens sluit MSI niet uit dat het met 3 modules wel kan werken, bijv. als je 1 512MB Dual Sided reepje in de ene channel hebt en 2 256MB Single Sided reepjes op de andere... (dit is dus slechts mijn indruk en is gebaseerd op het principe van dual channel met 2 geheugenchannels/controllers; die zijn er dus niet aangezien het gewoon 1 128bit controller is ipv 2 64bits controllers, maar de moederbordmakers blijven consequent van dual channel spreken...?)

9800x3d

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ofwel brakke slots, ofwel brakke dimmetjes... Probeer zoveel mogelijk combinaties om het een of het ander uit te sluiten.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Pred87
int manual had ik idd al gekeken maar daar werd ik niet veel wijzer van. verschillende combinaties heb ik ook geprobeert en ben tot de conclusie gekomen dat alle bankjes en geheugenreepjes gewoon werken. kheb al een mail naar de winkel gestuurd met de vraag of ik het 512mb reepje kan omruilen voor 2x 256mb.

Verwijderd

ik dacht dat ik een aardige leek was op dit gebied.... maar ik ben toch de enige die duidelijk antwoord kan geven :?

"- Supports Socket 939 for AMD® Athlon 64 FX / Athlon 64 processor"

Socket 939 kan alleen met dual channel jah.... sorry voor de overbodige aankoop :)

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Dat is de eerste keer dat ik hoor dat een mobo alleen met dc overweg kan... Volgens mij houdt dit totaal geen steek.

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 13:29

makje

Professioneel prutser

Aangezien dit moederbord en processor uitstekend met 1 reepje geheugen werkt is het onzin dat je persé 2 reepjes geheugen en dus dual channel zou moeten hebben....

Met 1 reepje geheugen presteert een socket 939 3500+ (2.2Ghz, 512KB L2 cache) alleen precies hetzelfde als een socket 754 3200+ (2.2Ghz, 512KB L2 cache)

9800x3d

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-08 16:49
Ik heb geen ervaring met drie DIMM's in een S939 bord maar het gaat volgens mij ook niet officieel werken. Dit is wat er in de AMD tech specs van de S939 Athlon staat, in het hoofdstuk Memory Controller
Up to four unbuffered DIMMs in a 128-bit configuration, or up to two unbuffered DIMMs in a 64-bit configuration
Daaruit maak ik op dat single channel prima werkt, maar alleen niet met drie DIMM's. Ik meende ooit eens een tabel te hebben gezien met daarin alle mogelijke DIMM combinaties en daar stond ook in dat drie niet ondersteund werd. Voor single channel mag je schijnbaar maar één DIMM per geheugenbus plaatsen (dus max twee stuks). Heb wel eens verhalen gelezen over werkende drie DIMM S939 combi's, beetje geluk hebben waarschijnlijk.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1