Toon posts:

Moederbord oude PC vervangen (schakeltjes)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Enige tijd geleden heb ik een oude PC gevonden :P
Nou wil ik die kast gaan gebruiken maar nu moet eerst het oude moederbord (met een 200 mhz cpu) er uit halen :)

Afbeeldingslocatie: http://tinypic.com/91gox1.jpg

Maar, het lukt mij niet om de netwerkkaart etc er uit te halen omdat ik geen idee heb die oranje plastice "schakeltjes" los te maken :@

Nou ga ik toch wel weer wat jaren mee in de computerwereld maar heb ze nog nooit eerder gezien dus hoop dat iemand mij hier enige uitleg kan geven, anders moet ik het maar eens met een slijptol gaan proberen. ;)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:56

Outerspace

Admin General Chat
Kan je ze niet loswrikken met een schroevendraaier, oftewel wat heb jij al gedaan om ze los te krijgen ;)

Wauw, een sig!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat soort dingen werden hier altijd bewerkt met een hamer :P
Mogelijk is het gewoon een OEM bak waarvan ze niet wilde dat die dingen losgehaald werden. Zinvol geweld toepasssen is vaak de beste oplossing.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Je kan even kijken of je nokjes ziet bij die ene waar niet zo'n rood ding zit.
Volgens mij zo dicht mogelijk tegen het backpanel aan dichtknijpen, dan kan je ze er zo uittrekken (foto is een beetje klein, ik gok maar wat ;)).

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-08 18:44
Ik weet niet wat je met die kast wilt gaan doen?

Je kan ze idd gewoon op een wat lompere manier loswrikken..

Alleen wat je eraan hebt, een AT kast heb je niet zoveel aan, en ombouwen naar ATX kost je meer dan een elcheapo nieuwe kast

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Zo te zien moet je ze gewoon samenknijpen

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Verwijderd

Topicstarter
Dat zachtzinnig wrikken en knijpen wil niet lukken, geweld ga ik pas als laatste optie gebruiken :+
DJSmiley schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 15:24:
Ik weet niet wat je met die kast wilt gaan doen?

Je kan ze idd gewoon op een wat lompere manier loswrikken..

Alleen wat je eraan hebt, een AT kast heb je niet zoveel aan, en ombouwen naar ATX kost je meer dan een elcheapo nieuwe kast
Umm ik wilde er een Abit be6 met celeron in stoppen, hoe zie ik het verschil tussen een AT en een ATX kast? :)

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
bij een ATX kast kun je zo'n ding erachtering vriemelen, waar je connectoren door komen, bij AT zijn er meestal gewoon een paar gaten in geboord. Ook kun je het aan het mobo zien, als het mobo een 20 pins ATX stekker heeft is het een ATX mobo in een ATX kast, als het een 20 pins ATX stekker en twee 6 pins connectoren heeft, geef ik geen commentaar O-) , en als het alleen 2 x 6 pins connectoren is, dan is het hoogstwaarschijnlijk AT en de kast dus ook _/-\o_

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt hoor! :) ben helemaal trots op mijzelf :+
Ik heb het beige plastic waar die oranje schakeltjes aan vastzaten gewoon losgemaakt door er een schroevendraaier tussen te duwen. :)

Afbeeldingslocatie: http://tinypic.com/91hq8y.jpg

Dus de schroevendraaier duwen waar ik de pijltjes heb gezet, mocht iemand dit probleem ook eens hebben, dan weet je hoe de oplossing kan luiden :+

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:27

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Waarom? Omdat het kan!!

Pagina: 1