USB header oud moederbord gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
ik heb hier een oude usbheader van mijn ws overleden Abit KX333R. Deze wil ik nu gebruiken op mijn NF7-S2.

De pinout is vrijwel hetzelfde, alleen is er bij de NF7 een NC, terwijl er bij de KX333 op die plaats een ground zit. De pin is wel aanwezig op het moederbord, maar in hoeverre die als grond fungeert weet ik dus niet. Data en power zitten wel op dezelfde plaats, dus het is echt die ene pin voor de grond waar ik ff over inzit.

Weet iemand of ik nu gevaarblijk bezig ben als ik straks mijn bak wer aanzwengel? (lees: 2 mobo's in een week naar de knoppen)

Voor de geïnteresseerden: Bij de oude moederplank heb ik water over de plank heen gegoten bij het vullen koelwater WC set na vervanging slangen, nu boot ie niet meer na een paar uren drogen en op enige afstand föhnen, onderdelen doen het wel in andere bak. Conclusie -> mobo stuk

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Per USB poort heb je maar 4 pins nodig - +5VCC, data 1, data 2, GND. Een USB header heeft tegenwoordig meestal 2x zo'n setje en nog een extra GND erbij met op de 10e plek een NC.

Iig zijn alleen de 4 per poort nodig, dus het kan weinig kwaad om de andere twee NC te laten :z

Oslik blyat! Oslik!