[XP] Niet te verwijderen bestand*

Pagina: 1
Acties:
  • 2.030 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tiborv
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-02 12:26

Tiborv

Hoi Pippeloi

Topicstarter
Op mijn bureaublad heb ik een bestand CA2RYFMX. zonder extentie (maar met de punt). Dit bestand is niet te verwijderen omdat het volgens Windows niet bestaat. Reboot werkt niet, overschrijven werkt niet (wordt er een gelijkgenaamd bestand aangemaakt). Verwijderen via een DOS-bootdiskette (ondersteuning NTFS) werkt niet. Bestand is nul bits groot en heeft het 'hidden' attribuut uit maar is niet zichtbaar als ik 'verborgen bestanden weergeven' uit heb staan.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~tiborv/file.jpg
eigenschappen bestand.

Iemand een suggestie om dit bestand toch van mijn bureaublad te verwijderen zonder dat ik Windows opnieuw moet installeren?

[ Voor 8% gewijzigd door Tiborv op 19-07-2005 15:04 . Reden: Extra info ]

Hoi

Verwijderd

opstarten in veilige modus
opstarten in dos met readntfs.exe kan je ntfs zooi lezen

search vraagje...

• Tiborv

Tiborv

Hoi Pippeloi

Topicstarter
Opstarten in DOS heb ik al gedaan (zie eerste bericht) en zo is het bestand ook niet te verwijderen. Wel zichtbaar via DIR /AH
Veilige modus geeft ook geen soelaas.

Hoi

• Outerspace
  • Laatst online: 01:23

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Heb je toevallig een raar bestand als proces lopen in je taakbeheer :?
Heb je het bestand geprobeerd te renamen met extensie :?
Je geeft aan dat het hidden is, maar ik zie geen vinkje bij "Verborgen" ;)

Kan je hem niet via start-> uitvoeren -> cmd -> en dan verwijderen :?
En zou je het bestand kunnen uploaden bij de Jotti Scan virusje?

[ Voor 10% gewijzigd door Outerspace op 19-07-2005 15:07 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-11-2025
Staat ie ook niet in de processen van je taak beheer?

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Waar slaat dat nou weer op? (waterkippie dan bedoel ik)

Als je in een dos prompt een DIR doet zie je het bestand dan wel? (heb je al gedaan zie ik)

Je zal denk ik ook niks op google vinden. zal een "gegenereerde naam" hebben. MS spyware tool en alle andere bekende rommel eral op los gelaten??

Virus scan geupdate?

[ Voor 47% gewijzigd door Muppet op 19-07-2005 15:10 ]

There is no art to find the minds construction in the face

• Tiborv

Tiborv

Hoi Pippeloi

Topicstarter
Het is een leeg bestand en de naam cq extensie is niet te wijzigen.
Er lopen geen rare threads in taakbeheer, zou dit wel het geval zijn dan zou verwijderen via DOS mogelijk moeten zijn.

Schijfcontrole en defragmenteren lossen het probleem ook niet op.

Het bestand is inderdaad wel verborgen maar het vinkje staat inderdaad uit.

Ik ga Ontrack Recovery Pro eens installeren en de NTFS tabellen bekijken.

PC is volgens 3 virusscanners (Panda, Trend housecall en Kaspersky) virussvrij. Geen spyware etc.

[ Voor 11% gewijzigd door Tiborv op 19-07-2005 15:12 ]

Hoi

• Tiborv

Tiborv

Hoi Pippeloi

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~tiborv/foutmelding.jpg
Dit is de foutmelding als ik het bestand wil verwijderen. Dit is normaliter de foutmelding die je krijgt als je een bestand wil verwijderen dat al verwijderd is voordat je de verwijdertaak bevestigd (verwijderd door een andere taak/proces).

Via Ontrack kan ik het bestand wel recoveren naar een diskette en daarvan kan ik het bestand wel verwijderen.

Hoi

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02 12:21
Heb je Windows XP? Zo ja ontneem het bestand dan het recht om uitgevoerd te worden, reboot en probeer het nogmaals te verwijderen. (probeer het eens te verwijderen via: del CA2RY*).

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:00

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik weet niet of het uit maakt, aangezien je het al via DOS geprobeerd hebt, maar misschien kan je 't wel verwijderen als je van een knoppix cd boot (ik weet alleen niet of je dan ook ntfs ondersteuning hebt)..

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• DeMoN
  • Laatst online: 17-02 18:05

DeMoN

Pastafari

Standeman schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 15:29:
Ik weet niet of het uit maakt, aangezien je het al via DOS geprobeerd hebt, maar misschien kan je 't wel verwijderen als je van een knoppix cd boot (ik weet alleen niet of je dan ook ntfs ondersteuning hebt)..
Ja, dat heb je.

(En helemaal als je de captive driver laadt).

Kan je het bestand renamen btw?

[ Voor 6% gewijzigd door DeMoN op 19-07-2005 15:35 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Tiborv

Tiborv

Hoi Pippeloi

Topicstarter
Ook in dit geval zou het bestand dan te verwijderen zijn via DOS met NTFS ondersteuning. Het bestand is in DOS wel zichtbaar als ik het via DIR /AH opvraag maar wederom niet te verwijderen. Ook dan komt de melding dat het bestand niet bestaat. Het bestand wordt niet uitgevoerd (kan ook niet want een bestand zonder inhoud kan niets).

Ook Microsoft zelf heeft geen passend antwoord. MSDN en de Knowledge Base heb ik afgestruind en via een rechtstreekse vraag aan MS kom ik ook niet verder. Het lijkt er gewoon op dat het bestand niet bestaat maar alleen een vermelding heeft in de NTFS. Ofwel een verwijzing zonder daadwerkelijke bitjes op de juiste plek. Schijfcontrole zou dit volgens mij wel moeten zien maar haalt het bestand ook niet weg.

Hoi

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:34

maontje

better off Playing

Format c:
8)7 :+ 8)7
Modbreak:Maak er in het vervolg maar "laat-maar-achterwege-mode van ;)

[ Voor 71% gewijzigd door sanfranjake op 19-07-2005 16:18 ]

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-02 15:33

tweakraiser

I have such sites to show you

TRON schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 15:28:
Heb je Windows XP? Zo ja ontneem het bestand dan het recht om uitgevoerd te worden, reboot en probeer het nogmaals te verwijderen[/b]).
Heb je dit al geprobeert?

[ Voor 9% gewijzigd door tweakraiser op 19-07-2005 15:47 ]

Strava | Webdesign

• Muppet
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Dat zal niet helpen want hij zegt niet dat het bestand in gebruik is maar dat hij het niet kan vinden :P

There is no art to find the minds construction in the face

• Tiborv

Tiborv

Hoi Pippeloi

Topicstarter
Via een linux DVD gestart en de NTFS ondersteuning opgestart. Bestand is wederom zichtbaar en niet te verwijderen. Alle aangedragen opties geprobeerd. Ondertussen ook geprobeerd om rechtstreeks in de file-table de verwijzing te verwijderen, geen soelaas. Ik ga de primaire file-table verwijderen en dan via de recoverymodus kijken of de tweede table die verwijzing wellicht niet heeft.

Hoi

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-02 16:54

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kan je niet gewoon met cacls de rechten anders op de commandline overschrijven, en eventueel een "take ownership"doen? Al eens geprobeerd om als een andere user in te loggen? Ik zet even je OS in de topictitel, aangezien we dat altijd doen in Windows Operating Systems. Lees daarover de Windows Operating Systems - Policy even door :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Justice
  • Laatst online: 07-08-2025
chkdsk c: /f
al geprobeerd neem ik aan (zie ik niet staan)? (dan opnieuw postarten) als het een probleem is dat het bestand niet bestaat of corruptie in de file-tables zou het kunnen werken.

Human Bobby

• Tiborv

Tiborv

Hoi Pippeloi

Topicstarter
Leuk programmaatje, helaas krijg ik, als ik het gebruik, de volgende foutcode:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~tiborv/forcedel.jpg

De uitkomst van DIR /AH kun je er ook zien.

Dit werkt dus ook niet, de secundairy File Table is een, en zo hoort het natuurlijk ook te zijn, goede kopie van de eerste. Dus met deze verwijzing.

Hoi

• Tiborv

Tiborv

Hoi Pippeloi

Topicstarter
CHKDSK wel uitgevoerd, helaas ook zonder de gehoopte oplossing. Take ownership gaat zeker niet lukken, als ik de eigenschappen van het bestand opvraag krijg ik geen 'beveiligings tabblad'.

Hoi

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Gelukkig dat ik dit topic tegenkwam :D Ik had er ook een, maar met dit progje ^^ is het gelukt!!

tnx :)

Permanent wintericon!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Is dit bestand nou nog verwijderd?
Ben toch benieuwd aangezien zowat alles al geprobeerd is...

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

hmm, herkenbaar, ik heb t ook gehad een paar maanden geleden, t kwam er op neer dat er niet zichtbare tekens achter de. stonden, waardoor t niet verwijderd kon worden op een conventionele manier...

Iemand (wie was dat nou :X ) heeft toen ff een progje geklopt die de extentie opzocht, en daarna was ie wel te DELLen, maar werkelijk alle andere zut die ik er op losliet werkte niet :X

zal even kijken of ik dat progje nog heb...en ff nadenken welke user dat nou was :X

edit: jeuj gevonden :D , ik zet m maar even online, aangezien die user m ook maar gewoon in 2 secs voor mij had geklopt, zal dat wel ok zijn :)

edit: *knip*

[ Voor 21% gewijzigd door kamstra op 23-10-2005 17:35 ]

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:51
"How to Remove Files with Reserved Names in Windows": http://support.microsoft.com/kb/q120716/

Dit vereist rm.exe die het POSIX subsysteem van Windows gebruikt; te vinden in een Windows NT resource kit (volgens mij niet te downloaden) of Windows Services for Unix: http://www.microsoft.com/windowsserversystem/sfu/

Zie ook dit topic: [rml][ XP] Map niet te verwijderen[/rml]

• Tiborv

Tiborv

Hoi Pippeloi

Topicstarter
Dit artikel heb ik al gelezen, maar ook dit is niet de oplossing.

Even dacht ik dat formatteren inderdaad de enige optie zou zijn. Maar het programma dat Kamstra opperde deed 't m. _/-\o_ _/-\o_ Mijn dank is onbegrensd.

[ Voor 5% gewijzigd door Tiborv op 21-07-2005 20:23 . Reden: taalvoudje ]

Hoi

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Tiborv schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 18:49:
[...]

Dit artikel heb ik al gelezen, maar ook dit is niet de oplossing.

Even dacht ik dat formatteren inderdaad de enige optie zou zijn. Maar het programma dat Kamstra opperde deed 't m. _/-\o_ _/-\o_ Mijn dank is onbegrensd.
"Kutbestand deleter" :D

Wie heeft het nou gemaakt? Wel erg tof dat dit werkte :)

Verwijderd

hallo

ik heb hetzelfde probleem met het niet te verwijderen bestand
is het programma dat kamstra aangaf http://www.paulkamminga.nl/delcrap.rar
nog ergens te verkrijgen
groet hub

Je email address posten moet je niet doen - je krijgt dan alleen maar spam, bovendien is GoT een forum en geen persoonlijke help-Hub dienst :)

[ Voor 29% gewijzigd door elevator op 04-08-2005 08:44 ]

• White Russian
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Heb ook hetzelfde probleem.In mijn geval heet het bestand CA01K9OB. (dus ook met de "punt" en geen extensie). Met de (standaard) methodes zoals ook hier gepost (DOS, Safe Mode, etc.) lukt het niet de file te verwijderen. Ik begrijp dat het met het programa delcrap.rar is gelukt, maar helaas is dat programma niet meer van die site te downloaden. Heeft iemand dit programma nog of heeft iemand nog een andere oplossing? Ik hoor het graag want dit is echt irritant. :(

• Tiborv

Tiborv

Hoi Pippeloi

Topicstarter

Hoi

• White Russian
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Yo, thx!! Het is hiermee inderdaad gelukt het bestand te verwijderen! :)

Verwijderd

Ik had dit geprobeerd:
-start op in safe mode, en log aan als andere user met admin rechten.
-bewaar alle nuttige zaken in de desktopfolder.
-verwijder nu de gehele desktopfolder, met het rare bestand
-maak desktop folder opnieuw aan, en zet spullen terug

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ware het niet dat je de Desktop folder ook niet kan verwijderen omdat er nog 1 bestand in staat wat (dus) niet verwijderd kan worden..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Applaus voor de maker van delcrap.exe!!

Echt helemaal top, heb me tijden suf lopen zoeken naar de oplossing tot ik bij dit programmatje kwam!

Dankje!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Het is toch bizar. Ik zou echt heel erg graag willen weten wat dit progje dan zo anders doet dat het wel lukt.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vermoedelijk (puur een gok) sluit het gewoon alle open filehandles die het process heeft (net zoals je dat met Process Explorer kan) om het vervolgens te wissen :)

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 16:07

Jimbolino

troep.com

elevator schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 21:09:
Vermoedelijk (puur een gok) sluit het gewoon alle open filehandles die het process heeft (net zoals je dat met Process Explorer kan) om het vervolgens te wissen :)
neen, de bovengenoemde problemen hebben niets te maken met het bezet houden van bestanden, maar met ongeldige tekens in ntfs bestandsnamen...
heb dit probleem ook eens gehad toen iemand op mijn ftp bestanden had geupload met een vreemde bestandsnaam... niet te verwijderen via explorer, cmd, veilige modes enz enz

dit soort grappen:
Afbeeldingslocatie: http://troep.com/troep/argh.jpg

Ik neem aan dat ze veroorzaakt worden doordat microsoft niet erg strikt is met zijn toegang tot de ntfs tabellen.

het programma doet iets wat je eigenlijk zelf ook kunt doen:
Afbeeldingslocatie: http://troep.com/troep/delcrap/delcrap.PNG
een aantal bekende (illegale) tekens proberen te verwijderen...

[ Voor 10% gewijzigd door Jimbolino op 03-01-2007 21:26 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-01 12:24

nIghtorius

Poef!

elevator schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 21:09:
kan je vertellen dat dit niet het geval is :z

OMG.. dat dit proggie van mij z'n eigen leven ging leiden had ik niet verwacht :D

[ Voor 12% gewijzigd door nIghtorius op 07-03-2007 22:03 ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• SKiLLa
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Ik neem aan dat ze veroorzaakt worden doordat microsoft niet erg strikt is met zijn toegang tot de ntfs tabellen.
Niet helemaal, maar er zijn nou eenmaal high-level en low-level APIs for NTFS. Veel malware en rootkits gebruiken ook vaak 'illegale' tekens (b.v. "..") om het opsporen en verwijderen lastiger te maken. De meeste tools (explorer, command prompt, etc.) gebruiken braaf de high-level APIs, waardoor verwijdering van bestanden/mappen met rare karakters idd niet mogelijk is.

Die rm.exe met Posix notatie werkt m.i. wel correct hoor; maar je moet wel echt de resource-kit versie hebben en de Posix notatie gebruiken.

Als bestanden in gebruik zijn door open handles, dan kun je b.v. Unlocker 1.8.5 gebruiken.

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem alleen met een hele map.
Zou iemand misschien dat geweldige programmatje een beetje voor mij aan kunnen passen zodat ik ook een map ermee kan verwijderen en niet alleen een bestand?
Heb totaal geen verstand van programmeren o.i.d dus hoop dat iemand me kan helpen.
Ik heb ook alles al geprobeerd en vestig nu me laaste hoop op "delcrap" _/-\o_ _/-\o_

Hoop dat iemand me kan helpen!!

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-01 12:24

nIghtorius

Poef!

Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 21:01:
Ik heb het zelfde probleem alleen met een hele map.
Zou iemand misschien dat geweldige programmatje een beetje voor mij aan kunnen passen zodat ik ook een map ermee kan verwijderen en niet alleen een bestand?
Heb totaal geen verstand van programmeren o.i.d dus hoop dat iemand me kan helpen.
Ik heb ook alles al geprobeerd en vestig nu me laaste hoop op "delcrap" _/-\o_ _/-\o_

Hoop dat iemand me kan helpen!!
post eens een screenshot?

--- ben bezig met researchen en programmeren geslagen.

heb een delcrap ontwikkeld die ook mappen (+submappen) kan verwijderen. ook al voldoen ze niet aan de standaard.

't heet delcrap mark II (origineel he :+ )

downloaden vanaf:

edit: als je het bestand voor 0:20 hebt gedownload. download hem dan maar opnieuw.. ben vergeten de rtl70.bpl bestand te linken. (delphi toepassing)

[ Voor 30% gewijzigd door ACM op 31-08-2016 09:43 ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

Harstikke bedankt! Precies wat ik nodig had, map is eindelijk na veel gedoe verwijderd :)
Je moet patent aanvragen op je programmatje :P
Werkt echt geweldig, ik had alles al geprobeerd en was bijna van plan hele schijf te gaan formateren..
Pagina: 1