[Win2K/XP Pro] Connectie problemen met Terminal Server

Pagina: 1
Acties:

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-03 09:56
Probleem:

Bij één van onze klanten maken enkele medewerkers gebruik van een Terminal Server op een andere lokatie, 100 km verderop.
Eén van de gebruikers heeft continue diverse problemen, waaronder:

1) Haar sessie wordt verbroken met de foutmelding: Het coderen van gegevens is mislukt. (engelse vertaling: Because of error in data encryption, this session will end. Please try connecting to the remote computer again)
2) Haar sessie loopt regelmatig vast, waardoor wij deze vanop afstand moeten afbreken. Hierna kan ze wel opnieuw inloggen. Dit gebeurd regelmatig als zij iets wil printen

Geprobeerd:

1) Voor dit probleem heb ik op T.net gezocht. Daar heb ik deze topic gevonden: [rml][ XP] Remote Desktop: Het coderen van gegevens is mislukt*[/rml]. Ik moet dit nog gaan uitproberen.
Ook hebben wij al haar eens profiel van de terminal server verwijderd. Dit lost het dus ook niet op.

De gebruiker heeft rechten om van buitenaf in te loggen op de terminal server. Ze kan verder alles wat ze moet doen, alleen krijgt ze continue foutmeldingen en problemen.

2) Dit is vooral tijdens het gebruik van het programma Exact voor Windows. Hiervoor heb ik hun support afdeling gebeld, maar die geven aan, dat het probleem niet aan Exact ligt, maar aan de Terminal Server. We hebben al haar printers al eens verwijderd en opnieuw toegevoegd, maar dit helpt niks.

Situatie:

- Windows 2000 Terminal Server ( incl. SP4 ). Deze machine wordt alleen gebruikt voor Terminal Service, voor de rest helemaal niks.
- DSL verbindingen:
1 x 1024 / 768 ADSL ( op de locatie waar de Term. Server staat )
1 x 256 / 256 SDSL ( op locatie waar gebruiker werkt. Omdat dit een buitenlocatie is, kan hier geen hogere snelheid worden aangeboden. ). Dit was eerst een ISDN anytime verbinding. Ook hier traden deze fouten op.
- Werkstation van de gebruiker: Windows XP Pro NL incl. SP1

Opmerkelijk:

Er zijn in totaal 5 gebruikers die deze Terminal Server gebruiken. Deze betreffende persoon is de enige die zoveel problemen heeft. De andere hebben in feite geen problemen.

De PC's van deze persoon en één van haar collega's zijn PRECIES hetzelfde. Precies dezelfde hardware, etc. Ook de gebruikte software pakketten zijn precies hetzelfde.

Huidige situatie:
In feite nog steeds in de problem recovery stage. We kunnen het probleem niet herleiden.
En we hebben een gebruiker die iedere dag wel 3 tot 4 keer belt ! ;(

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik zou idd even beginnen met de oplossing van het verwijderen van de certificaten zoals in dat andere topic vernoemd staat :)

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-03 09:56
Ok, een kleine update:

We hebben de diverse registersleutels verwijderd zoals stond aangegeven in het MS KB artikel. Server gereboot en de gebruiker laten werken.

Binnen 2 minuten.. PATS, weer die foutmelding en de sessie werd verbroken.. :X

Wie o wie heeft er een mogelijke oplossing ??

Edit:

Met betrekking tot het printerprobleem: dat is opgelost. Nieuwe driver gedownload en deze geinstalleerd. Werkt perfect nu !

[ Voor 20% gewijzigd door nextware op 25-07-2005 12:30 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je al eens geprobeerd om een nieuwere of oudere RDP client te gebruiken? Je hebt dan misschien tijdelijk wat minder features maar kan misschien wel wat info geven :)