Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Polijsten acrylaat / lexan

Pagina: 1
Acties:
  • 1.174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Ik wil even hier vragen of er hier mensen zijn die ervaring hebben met goed polijsten van kunststof platen.
Eerst met acrylaat plaat. Deze is minder hard, maar hoe kun je randen goed en snel polijsten nadat je hebt gezaagd?

Ten tweede is moeilijkere lexan plaat. Kan je ook het polijsten? De stof is taaier en dat heeft meer moeite met helder maken van zijkanten.

Ik kom ook achter dat acrylaat veel helderder is dan lexan.

Wat is je antwoord / tips hierop?

(en als P.S.: hoe graveer je het beste acrylaat / lexan?)

[ Voor 7% gewijzigd door MrDummy op 19-07-2005 14:28 ]

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-10 22:33

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

er was toch zo'n plexi glas topic staat daar niet iets in ?

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Fijn schuurpapier, korrel 800 of meer. Daarmee kan je het heel makkelijk glad krijgen. Zorg wel dat je de voor en achterkant niet per ongeluk schuurt, want dan krijg je een zandstraal effect.

Lexan is idd minder helder dan acrylaat, maar daar staat tegenover dat lexan veel sterker is en minder snel krast.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• saikoboarder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-11 19:17
hier in de bouwmarkt moeten dikwijls plinten worden gezaagd en voor een mooie afwerking word er op de bovenkant een klein hoekje afgezaagd en daarna machinaal gepolierd.
ik heb daar eens mijn plexi window tegen gehouden :)
op 10 min was ik helemaal rond. en perfect schoon :p

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Klopt dat polijsten eigenlijk in stappen gaat: van grove schurpapier naar fijne schuurpapier.

Wanneer is acrylaat pas weer helder? Na poetsen met 800 schuurpapier?

En zou de machinaal polijsten (met zgn ronddraaiende stoffen borstel gedoopt in bijvoorbeeld vloeibaar schuurmiddel of wat dan ook) dan beter gaan?
Wat voor invloed heeft nat schuren?

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:17
MrDummy schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 14:36:
Klopt dat polijsten eigenlijk in stappen gaat: van grove schurpapier naar fijne schuurpapier.

Wanneer is acrylaat pas weer helder? Na poetsen met 800 schuurpapier?

En zou de machinaal polijsten (met zgn ronddraaiende stoffen borstel gedoopt in bijvoorbeeld vloeibaar schuurmiddel of wat dan ook) dan beter gaan?
Wat voor invloed heeft nat schuren?
Ik heb plexy glas met korrel 1000 proberen te polijsten, maar dan begind het pas weer een beetje helder te worden. je kan hierna wel met een beetje polijst middel en een katoenen doek het redelijk helder polijsten.

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-11 14:06

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Lappenschijf met polijstmiddel of koperpoets werkt ideaal: gewoon in de kolomboor inspannen. Opletten (voelen) dat je kunststof niet te heet wordt, dus blijven bewegen, anders krijg je hitteschade.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Verwijderd

Volgens mij gaat dat prima met een vlam, wel voorzichtig zijn!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:06

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

polisten kan ook mooi met Brasso (koperpoets)

www.casarodriguillo.com

Pagina: 1