Toon posts:

Probleem 3Com 3CRWDR100A-72 Modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb al een aantal maanden de volgende modem/router: 3Com 3CRWDR100A-72

Het apparaat functioneerde in het begin gewoon top, Alles ingesteld precies zoals ik wil en gaan met die banaan.

Nu heb ik dus sinds 2 weken het volgende probleem: De lijn sync. valt continu weg. Met continu bedoel ik dus ook echt continu. Soms heeft de modem heel even een lijn, logt vervolgens in, toont de homepage en valt dan weer weg.

Dacht eerst aan een probleem met mijn lijn zelf. Ik heb toen de lijn met 3 andere modems getest (speedtouch 510, Alcatel USB "rog" en nog een waarvan ik de naam niet meer weet) Alle 3 de modems doen het direct, en probleemloos.

Vervolgens heb ik de nieuwste firmware van de 3Com site afgehaald en hiermee de modem geupdate. Ook dit mocht niet helpen.

Factory settings terug gezet, en de modem opnieuw ingesteld: Geen oplossing. Modem resetten: Geen oplossing. Firewall uitgezet, geen oplossing.

Toen heb ik contact opgenomen met planet (mijn provider) en gekeken of er instellingen waren veranderd aan hun kant. Dit bleek niet het geval.

Als laatste redmiddel heb ik vervolgens de modem terug gestuurt naar de verkoper (www.routershop.nl) Via hun technische dienst heb ik vervolgens een gloed nieuw exemplaar gekregen.

Vrolijk deze nieuwe modem aangesloten, om tot de conclusie tekomen dat ook die modem precies het zelfde probleem heeft!

Iemand ervaring met dit probleem of misschien nog tips?

Specs:

1 x AMD 2800+
1 x Asus A7N8X-E Deluxe
2 x 512 Ram.
1 x 160 Gig. 7200rpm Sata Samsung Spinpoint P80
1 x 300 Gig. Maxtor OneTouch II
1 x GFX 6800 LE @ GT Speeds
1 x 450 Watt Voeding (Merk weet ik even niet)
1 x Philips 150B 15" TFT
1 x NEC 3500
1 x Lite On 163D

Geluid & LAN onboard.