Hallo,
Ik ben een beetje aan het expermenteren met LVM2. Nou had ik een logical volume
aangemaakt van 2 schijven. Nou wou ik daar een derde aan toevoegen. Op deze derde schijf (/dev/hda1)
stond al een reiserfs partitie met data. Nou las ik in een tutorial dat je die gewoon kan toevoegen aan de volume groep en dan aan de lv.
Heb dat gedaan door het volgende te doen:
pvcreate /dev/hda1
vgextend data /dev/hda1
lvextend /dev/data/lvl0 /dev/hda1
Nou wordt echter de lv niet groter, en ik krijg die schijf na pvremove enz ook niet meer gemount.
Heb er al reiserfsck over heen gedraait maar leverd ook niets op
Wat doe ik verkeerd met het adden van schijven aan de logical volume en word je dan elke keer al je data kwijt? en is het nog mogelijk om die data op die schijf terug te krijgen??
alvast bedankt
Ik ben een beetje aan het expermenteren met LVM2. Nou had ik een logical volume
aangemaakt van 2 schijven. Nou wou ik daar een derde aan toevoegen. Op deze derde schijf (/dev/hda1)
stond al een reiserfs partitie met data. Nou las ik in een tutorial dat je die gewoon kan toevoegen aan de volume groep en dan aan de lv.
Heb dat gedaan door het volgende te doen:
pvcreate /dev/hda1
vgextend data /dev/hda1
lvextend /dev/data/lvl0 /dev/hda1
Nou wordt echter de lv niet groter, en ik krijg die schijf na pvremove enz ook niet meer gemount.
Heb er al reiserfsck over heen gedraait maar leverd ook niets op
Wat doe ik verkeerd met het adden van schijven aan de logical volume en word je dan elke keer al je data kwijt? en is het nog mogelijk om die data op die schijf terug te krijgen??
alvast bedankt