Toon posts:

Welk moederbord heb ik?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.405 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik zoek het type moederbord van mijn computer.

Ik heb de volgende string gevonden bij het opstarten van de pc:
2A6LGSNPC00

Dit wijst op een soltek moederbord met een Via Apollo Pro Plus (692/596) chipset.

Maar nu moet ik dus drivers hebben voor mijn Raid controller maar nu kan ik niet op de site van soltek (www.soltek.de) wijs uit worden welk type moederbord ik precies heb.

Kan iemand voor mij dit achterhalen?

Alvast hartelijk dank.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
TS schroevendraaier pakt, opent kast, opdruk op moederbord bekijkt, noteert.....

Dit is gathering of Tweakers dude ;)

Verwijderd

Meestal staat het modelnummer op het moederbord geprint.

Kast even openen en zoeken.

Je kan ook een programma als Sisoft Sandra downloaden en een system check doen. Dan komt het model ook wel tevoorschijn.

Verwijderd

Everest Home (programma) is meestal wel goed in het achterhalen van dit soort informatie.

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-10 09:11
idd, gewoon openschroeven die hap. Ookal zijn er softwareprogrammatjes om dit te achterhalen, openmaken is gewoon de makkelijskte manier. Meestal staat het geprint ergens tussen de PCI sloten.

• Optix
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-11 11:46
of AIDA32 die dat ook heel makkelijk ff aan je verteld. ;)

.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het type gevonden (type: SL 65FVB).

Maar nu heb ik dus de drivers nodig voor de ATA controller, want ik krijg namelijk in win2000 een BSOD dat er geen accessible_boot_device aanwezig is. Nu heb ik gekeken naar verschillende topics hierover op GOT en die zeggen dat je bij de installatie van win2000 de drivers voor de ATA en Raid controller moet installeren, maar waar moet ik hiervoor zijn?

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:41
Check de bon 8)7

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
cpuid

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
Nee maar ik bedoel, ik wordt hier naar toe gelinkt: http://www.viaarena.com/?PageID=2#4in1

Maar daar kan ik alleen drivers downloaden die groter zijn dan een diskette, en aangezien je bij de installatie wizard van win2000 alleen maar kan kiezen voor een diskette lukt dit niet.
Weet iemand wat ik kan doen?

Verwijderd

Bij die driver zit meestal wel een optie om een diskette te maken. Of je kopieert zelf de .inf file op diskette. Je kan ook eens kijken of je moederdord geen connector heeft die niet onder de promise controller valt en die gebruiken om de installatie te doen (meestal heb je dan 4 IDE connectoren). Daarna installeer je de driver onder windows en verwissel je de connector.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

http://www.klondike.ru/sp...oltek/Socket370/65fvb.htm
deze bedoel je ?
ik zie er nergens bij staan dat er raid opzit ?
of bedoel je de normale ide drivers want dan moet je inderdaad die via drivers installeren.
maar dat doe je pas als windows al geinstalleerd is.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zit je hdd aan de ATA controller? (gewoon die van je chipset dus) dan heb je geen losse driver nodig (op een enkele uitzondering na, maar dat is die VIA zeker niet).
Daarna kun je in windows gewoon de RAID controller installeren.

Mocht het geval aan je raid controller hangen dan een driver disk maken, dat kun je ook wel doen dmv de drivers die je van de site van je raidcontrollerfabrikant afhaalt.

Verwijderd

Topicstarter
is het alleen de .inf file die je nodigt hebt om de drivers te installeren?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 14:55:
is het alleen de .inf file die je nodigt hebt om de drivers te installeren?
nee, de .cat heb je ook nodig en vaak nog de nodige andere files (afhankelijk van de driver). daarbij moet je als je het wil doen vanaf een diskette in de setup ook de oemsetup.txt hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand welke raid controller drivers ik moet installeren voor een Soltek 65FVB?

Ik kan het namelijk niet vinden.

Alvast bedankt

Verwijderd

Volgens de website heb je geen driver nodig voor je IDE channels. In de bios staat onder Integrated Peripherals een optie 'Primary master / slave UDMA' en 'Secondary master / slave UDMA'. Je kan eens proberen om deze disabled te zetten (afhankelijk van op welke je drive hangt).

Start dan de setup en druk niet op F6 om een driver te selecteren maar kijk of Windows deze zelf kan vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Hij geeft namelijk de foutmelding Inaccessible_boot_device wanneer voor de eerste keer (na een installatie van win98 naar win2k) de computer wordt opgestart.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Ondersteund mijn moederbord wel Raid?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2005 17:03 ]

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:14

makje

Professioneel prutser

Jouw moederbord heeft geen RAID, het installeren van de drivers daarvoor wordt dus vrij lastig...

manual SL-65FVB (PDF)

Je kunt dus gewoon Windows erop installeren en vervolgens de VIA 4in1 drivers voor je IDE poorten

9800x3d

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

- er staat duidelijk in de PMG FAQ hoe je moederbord te identificeren
- je stelt allerlei vragen door elkaar en leest de antwoorden niet. Het verband tussen een Inaccessible_boot_device error en evt (RAID) drivers heb je nog niemand duidelijk kunnen maken...

Doe jezelf een plezier, lees de replies hier door, lees de manual van je moederbord, ga in WOS kijken naar wat die BSOD die je krijgt WEL betekent en open alsjeblieft voortaan geen topics als je dat alles niet structureel doet :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.