Welke RTS?

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik wil weer met een nieuwe RTS beginnen, maar zie door de spreekwoordelijke bomen het bos niet meer.

Ik heb al behoorlijk wat opties bekeken en kan nog niet echt mijn keuze maken. Ik heb niet een echte voorkeur voor een bepaald tijdsvlak of genre. Ik ben dan ook geen echte RTS gamer.
Wat ik in het verleden aan RTS games heb gespeeld zijn de volgende:
  • Dune2
  • AOE2
  • Age of Nogwat
  • RTW
Zoals je ziet niet echt veel, maar RTW ben ik inmiddels wel weer zat en AOE3 is nog niet uit, dus wat nu? wat ik al tegenkwam zijn o.a.
  • Rise of nations
  • EE2
  • Act of War
  • verschillende RTW mods
Maar wat te kiezen? Ik zie vast ook nog wel behoorlijk wat over het hoofd (zit niet echt in de RTS-en)
Er zijn vast wel meer mensen die hiermee zitten/zaten, dus misschien dat iemand me op weg kan helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erycius
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-03 00:32

Erycius

I came on Eileen.

Dus, wij moeten voor jou beslissen welke smaak jij hebt? Probeer gewoon es wat demo's, je vindt ze overal.

(oh, en RoN en EE2 trekken zeer hard op mekaar)

Probeer gerust ook eens Perimeter!

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-10 17:27

Steffy

Ayreonaut

Als je RTW veel speeld dan speel je gelijk het beste RTS spel sinds Medieval Total War. De laatste jaren komen er geen echte RTS games meer uit, eigenlijk alleen C&C kloontjes en dat vind ik geen RTS, pure arcade waar geen enkele taktiek bij komt kijken. Ik denk dat je ff moet wachten, over 3 dagen komt de nieuwe Rome Total Realisme mod uit :) Daarmee moet je je wel kunnen vermaken tot in November AoE 3 komt >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Steffy op 19-07-2005 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
Generals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ghe... ik zit precies met hetzelfde probleem... teveel tijd over en wil weer een spel gaan spelen. En wachten totdat Supreme Commander uitkomt (2006) is ook geen goed idee...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-10 12:10
Rise of Nations. Zo ongeveer de perfecte RTS.
Empires: Dawn of the Modern World is ook een zeer goede, maar wat onbekende RTS (de eigenlijke opvolger van Empire Earth).

EE2 vond ik trouwens vies tegenvallen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lester
  • Niet online
EryciusPuteanus schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 13:45:
Dus, wij moeten voor jou beslissen welke smaak jij hebt? Probeer gewoon es wat demo's, je vindt ze overal.

(oh, en RoN en EE2 trekken zeer hard op mekaar)

Probeer gerust ook eens Perimeter!
Ja eigenlijk wel ;)
Ik heb namelijk te weinig zicht in de RTS games van het moment en hoop dus dat jullie me een klein opzetje kunnen geven :)

Maar ik zie al veel titels hier en ga demo's downloaden en onderzoek doen!

RTW is niet echt meer een optie omdat ik die al echt tevaak heb gespeeld en omdat ik sinds een paar weken cheatcodes ervoor weer (eigen schuld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
ja Generals
en Armies of Exigo

Tweak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Warhammer 40k was wel leuk, maar het had als nadeel dat er maar voor een ras singleplayer inzat. Nu heb ik me laten vertellen dat ze binnenkort uitkomen met een nieuwe versie met daarin ook singleplayer campaigns voor de andere rassen in het spel.

|{ brrr }] |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:52
Breepee schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 13:49:
Rise of Nations. Zo ongeveer de perfecte RTS.
Empires: Dawn of the Modern World is ook een zeer goede, maar wat onbekende RTS (de eigenlijke opvolger van Empire Earth).

EE2 vond ik trouwens vies tegenvallen.
Empires: Dawn of the Modern World is inderdaad een van de betere beste op mijn lijstje. Daarna ook EE geprobeerd, maar daar mist toch het een en ander. EE2 was helemaal waardeloos.

Empires: DMW is vooral goed omdat je door de eeuwen heen toch nog verschillende keuzes hebt welke kant je op wilt qua nationaliteit. Alleen een beetje vreemd dat je opeens met de duitsers kan spelen in WOII, maar daar moet je overheen zetten. :X Gek genoeg vond ik de duitsers een van de beste naties in het spel (Artillerie, V2, Subs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Wat overigens een vreselijk goede WWII sim is, is HoI II, Hearts of Iron 2. Het is veel meer dan een RTS, en mijn inziens het beste wat ik gespeeld heb. RTW is erg goed, maar anders. Je moet alleen even door de Tutorials heen komen, maar dan ligt er echt een heel erg goede game op je te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

mmm act of war is wel een goede game.
en ik heb vorige week war of the ring gespeeld.
dit is ook wel een leuke rts game, alleen jammer dat ie niet zo lang is.
maar daar staat tegenover dat het een budget game is en weinig kost.

maar ik zou je toch act of war : direct action aanraden.
ziet er goed uit en je krijgt telkens andere opdrachten terwijl je in een veld aan het spelen bent.
Age of mythology denk ik :?

Oh en warcraft3 is ook leuk om te spelen :)

[ Voor 22% gewijzigd door chucky666 op 19-07-2005 15:26 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 12-10 12:10
cardinal808 schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 14:08:
[...]

Empires: Dawn of the Modern World is inderdaad een van de betere beste op mijn lijstje. Daarna ook EE geprobeerd, maar daar mist toch het een en ander. EE2 was helemaal waardeloos.

Empires: DMW is vooral goed omdat je door de eeuwen heen toch nog verschillende keuzes hebt welke kant je op wilt qua nationaliteit. Alleen een beetje vreemd dat je opeens met de duitsers kan spelen in WOII, maar daar moet je overheen zetten. :X Gek genoeg vond ik de duitsers een van de beste naties in het spel (Artillerie, V2, Subs).
De Duiters zijn wel goed, maar toch vind ik de Amerikanen beter. De V2 van de Duitsers is te duur om vaak te gebruiken, een B29 van de Amerikanen kun je meerdere keren inzetten (en dat er af en toe 1 neerstort, ach :+ Gewoon B29's flooden, en alles terug de grond in blaffen >:)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixon
  • Laatst online: 14-05-2024
Ik zou dan toch maar even wachten op Age of Empires III, wandt ik denk dat dit het rts spel wordt.
maar ik heb wel een top 5 van rts games.
1 Age of mythology
2 Age of Empires I
3 warcraft alle delen.
4 Warhammer 40000: Dawn of War
5 The Battle for Middle-Earth.

dit zijn toch wel de rts games waar ik echt van heb genoten

Asus rampage extreme - 4 core 9500 - 2x2gig ocz -2x 4870x2 -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-10 21:19

Karel V

Een simpele ziel

Dune 2 => Act of War
Rome Total War is inderdaad de creme de la creme, maar als je van dicht bij je manschappen actie houd zou je ook eens Heroes of World War II kunnen proberen. Het is een commando's achtige RTS, en word meestal beter gevonden dan de RTS Codename Panzers (kwamen op hetzelfde moment uit).
Voor een echte doordenk RTS raad ik je Sudden Strike III aan, maar die moet nog uitkomen.
En Age of Empires III probeert een gooi te doen naar de beste RTS van het jaar, ik zelf ben niet zo gek op dit soort binnen het RTS genre, maar misschien is het wat voor jou?

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lester
  • Niet online
Ik wacht idd een beetje op AOE III, maar tot die tijd moet ik ook wat te spelen hebben natuurlijk ;)

RTW vond ik een heerlijke game, ik ben nu behoorlijk wat demo's aan het downloaden om te kijken welke ik van de week even ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:10
Nou, dan kom ik toch maar met mijn top 5 in de hoop dat je er wat aan hebt :)

Age of Empires 1 "Rise of Rome"
Rome Total War
Age of Empires 2 "Conquistadors Expansion"
Age of Mythology "uitbreiding en gewoon"
Warcraft 3 "Reign of Chaos"

Fuque die graphics bij AoE1, fuque die hartstikke irritante gameplay, fuque die geschiedenisles bij elke missie die je na daarna praktisch uit je hoofd kent, fuque die irritante AI, waardoor je villagers altijd weer de weg door vijandelijk gebied prefereren boven de veilige maar iets langere weg, this gewoon zo leuk!

Maar nu B2B-> Ik raad je warcraft aan, alhoewel het mij niet beviel, beviel het wel veel van m`n maten, je kan ook tot AoE3 een sociaal leven of een baantje zoeken, this helemaal aan jou :)

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 15:09
Ik vond Warhammer 40k wel gaaf, maar die moet je dan wel redelijk hoog instellen (niet op easy, dan bouw je defence totdat je dreadnoughts kan gaan maken, daar maak je er 2 van en dan ben je klaar :P).

Ik zelf wacht ook nog wel op Red Alert 3, vooral omdat er in Red Alert2 een aantal missies zaten waarbij je alleen beschikking had over Tanya, en daar even een complete basis mee mocht vernietigen, zeer gaaf vond ik dat :)

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Rise of Nations (incl Thrones and Patriots) vind ik een geweldige RTS die nog een aantal tijdperken verder gaat dat AoE doet/deed.
Daarnaast blijft Total Annihilation een geweldige game, hoewel deze wat futuristischer is dan AoE of RoN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer Earth 2150 eens
niet echt nieuw meer, maar nog steeds een erg goeie RTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixon
  • Laatst online: 14-05-2024
er is een nieuw rts game uitgekomen Rising Kingdoms ik ga hem vanmiddag even halen.
de punten volgens gamer.nl
Gameplay: 7,5
Graphics: 8,0
Geluid: 7,0
Totaal: 7,5

[ Voor 12% gewijzigd door pixon op 21-07-2005 13:30 ]

Asus rampage extreme - 4 core 9500 - 2x2gig ocz -2x 4870x2 -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

Warhammer 40.000 :Dawn of War is een hele goede, ik speel hem sinds vandaag en ben er zeer tevreden over, het bouw en unit systeem is heel anders dan andere spellen maar wel heel goed, zo kan je commanders aan units toevoegen en speelt moraal een grote rol. Ook is haal je geld op een compleet andere manier binnen (door een soort checkpoints te veroveren en te beschermen overal op de map)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lester
  • Niet online
ik vind persoonlijk de futuristische RTS-en minder leuk om te spelen.
Ik heb de demo van Rise of Nations gedownload en dat is tot nu toe een vermakelijk spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megatronic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-11-2024
ik vind zelf Spellforce erg tof, en hij kost maar 5 euro bij de intertoys :)

is trouwens een kruizing tussen Strategie en RPG

[ Voor 27% gewijzigd door megatronic op 21-07-2005 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Van Codename: Panzers Phase Two is net een demo uit (nou ja, zelfs twee: een mp en sp). Het eerste deel vond ik erg leuk om te spelen. Het is btw een WO2 RTS.

Dit spel is van de makers van S.W.I.N.E - ook een erg vermakelijk spel. Van deze is ook wel een demo te vinden op het internet.

[ Voor 30% gewijzigd door AntonH op 21-07-2005 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-06-2022
Wat dacht je van Warhammer 40k Dawn of War, , erg dikke sci-fi RTS,loopt ook een topic over hier op GoT ( wel een vrij dood topic :) )
Is ook een demo'tje van op gamershell.com.

Fokky's nemen de wereld over \^0^/

Pagina: 1