Konica Minolta DiMage X1

Pagina: 1
Acties:
  • 91 views sinds 30-01-2008

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Ik ben al tijdje op zoek naar een compacte maar technisch gezien goede camera. Nou was in eerste instantie m'n oog gevallen op de Sony Cybershot DSC-T7, maar inmiddels is ook de Konica Minolta DiMage X1 op mijn pad terecht gekomen. Ik heb alleen nog helemaal geen prijs informatie van die laatste camera, het enige wat ik weet is dat hij pas begin september in Nederland leverbaar is. Nou ga ik vrijdag a.s. naar de VS en bedacht ik me dat hij daar waarschijnlijk wel leverbaar is en ook nog goedkoper. Nou was ik benieuwd of jullie mij daarmee konden helpen en ook nog een site konden geven van Amerikaanse winkel waar je digitale camera's kan kopen ofzo. Of een soort vergelijk.nl van Amerikaanse winkels, bestaat vast wel alleen ik ken het niet en het zou handig zijn. Want dan kan ik kijken of de X1 daar wel leverbaar is, en de prijs van de DSC-T7 en X1 vergelijken enzo. Hopelijk kunnen jullie mij ermee helpen ben benieuwd. Hier nog wat informatie van deze twee fantastische camera's
ALVAST BEDANKT VOOR JULLIE MOEITE EN TIJD

========================================================================

SONY CYBERSHOT DSC-T7

De CyberShot DSC-T7 is recentelijk uitgeroepen tot «Beste ultra-compacte digitale camera van 2005» door TIPA (Technical Image Press Association).
De Cyber-shot DSC-T7 is een ongelooflijk platte camera. Op het smalste punt is de camera zelfs nog geen centimeter breed. De T7 is ontworpen als een uiterst compacte camera maar heeft toch een 2.5 inch lcd scherm meegekregen. Ook heeft de Cyber-shot DSC-T7 een 5.1 megapixel sensor en 3 x optische zoom Carl Zeiss Vario-Tessar lens. Dit is mogelijk omdat er gebruik gemaakt wordt van een "folded path" optisch systeem dat is ontwikkeld om de camera zo slank mogelijk te houden.
De Cyber-shot DSC-T7 heeft dan wel niet veel om het lijf, de prestaties zijn er zeker niet minder om. Door het speciale "folded path" systeem is het mogelijk dat er in een camera die zo dun is als deze toch een 3 x optische zoom Carl Zeiss lens zit verwerkt. Dit zorgt ervoor dat de lensdelen schuin in de camera wegschuiven en over elkaar heen schuiven om de juiste zoom te bereiken. Verder heeft de Cyber-shot DSC-T7 ook de Real Imaging Processor meegekregen van Sony wat ook een aantal voordelen oplevert. Bijvoorbeeld de nauwkeurigere kleurenweergave en een verbeterde witbalans- en belichtingscorrectie. De processor komt ook de snelheid en het energieverbruik van de camera ten goede. De sluiter en ontspanningsvertraging is kleiner en de batterij gaat langer mee.

Afbeeldingslocatie: http://www.clubic.com/photo/0000010400120919.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.parkcameras.com/pictures/sony/dsct7s.jpg

Specificaties van de Sony Cybershot DSC-T7
Fotokwaliteit
Megapixels 5.1 Megapixels
Maximale resolutie 2592 x 1944 Pixels
Lens en Focus
Optische zoom 3 x optisch
Digitale zoom 6 x digitaal
Lens Carl Zeiss Vario-Tessar lens 38-114 mm mm
Extra lens mogelijk Nee
Belichting
Flitser Ingebouwd
Flitsvoetje Niet aanwezig
Geheugen
Geheugenkaart Memory Stick Duo, Memory Stick Duo Pro
Bijgeleverde geheugenkaart 32 MB
Fotocompressie JPEG
Scherm diagonaal 2,5 inch
Lengte 9,1 cm
Breedte 1,5 cm
Hoogte 6 cm
Gewicht 136 gram
Body materiaal Aluminium materiaal
Kleur Zilver
Accu
Stroomvoorziening Li-ion accu
Fabrikantcode Accu/Batterij NP-FE1
Batterij levensduur (camera) 150 fotos
Batterijen aantal 1
Connectiviteit
A/V-aansluiting Ja
USB verbinding 2.0 USB
Pictbridge Ja
Statiefaansluiting Ja
Overigen
Video MPEG Movie VX Fine-modus, alleen met Duo Pro kaart Beeld en geluid
Besturingssysteem Windows, Mac systemen
Fabrikantinformatie www.sony.nl
Garantie 2 jaar
Handleiding Nederlands (schriftelijk), Engels (schriftelijk), Duits (schriftelijk)

========================================================================

KONICA MINOLTA DiMAGE X1

8,0 megapixel en Anti-Shake – uitzonderlijk mooie opnamen
Legt elk detail vast. Geeft de sfeer perfect weer. Toont lichte en donkere partijen met de hoogst mogelijke natuurgetrouwheid. Dit is wat de nieuwe DiMAGE X1 van Konica Minolta voor u kan betekenen. De DiMAGE X1 heeft het hoogste aantal effectieve pixels van alle compacte digitale camera’s die momenteel op de markt zijn. De Anti-Shake-technologie van de nieuwe generatie helpt u om telkens weer heldere en scherpe opnamen te maken, elke keer dat u op de ontspanknop drukt. Het eindresultaat is een compacte digitale camera die heel anders is dan alle andere camera’s die u tot nu toe hebt gezien, in uw handen hebt gehad of hebt gebruikt. De DiMAGE X1, een camera die ontworpen is om u meer plezier, meer creativiteit en meer vrijheid van expressie te bieden.

Stijlvolle, gladde, slanke body
De allereerste keer dat u de DiMAGE X1 onder ogen krijgt, wilt u hem in uw handen nemen. Met zijn halfmatte oppervlakken en fonkelende afwerking*1, is deze camera met zijn afgeronde vormen een waar genot om in handen te hebben. De DiMAGE X1 is slank — slechts 19,5 mm dik — en hij is verkrijgbaar in drie aantrekkelijke kleuren*2. Prachtig om naar te kijken, comfortabel om vast te houden en waarlijk een plezier in het gebruik. De DiMAGE X1 biedt de soort weelde die u telkens weer op prijs zult stellen bij het fotograferen.
*1 Behalve het zilverkleurige model
*2 Verkrijgbare kleuren afhankelijk van land/regio.

De essentie vastleggen — 8 megapixel en CxProcessTM III
Begin met een effectieve resolutie van niet minder dan 8 megapixel. Voeg daar CxProcess III bij, een technologie die beelden weergeeft precies zoals het menselijk oog ze waarneemt. Combineer dit alles met een GT-objectief dat zelfs de meest subtiele structuren van het onderwerp weergeeft, met de gehele sfeer er omheen.
Wat u dan krijgt is de Konica Minolta DiMAGE X1, een camera met een zeldzame expressieve kracht.
Van opnamen die met de DiMAGE X1 zijn gemaakt, kunt u afdrukken tot A4-formaat maken met een resolutie van 300 dpi (gelijkwaardig aan foto’s van negatieffilm) en tot ca. A3-formaat met 200 dpi.

Interne, niet-uitstekende vlakke 3x optische zoom met 4x digitale zoom
Konica Minolta heeft uitvoerige afwegingen gemaakt bij de creatie van deze DiMAGE X1. De DiMAGE X1 is de eerste camera die is voorzien van het nieuw ontworpen "vlakke" 3x optische zoomobjectief (37 tot 111 mm in kleinbeeld) dat invallende lichtbundels over 90 graden buigt en er daarmee voor zorgt dat de zoombeweging binnen de camera plaatsvindt. Het objectief steekt niet uit tijdens het zoomen, waardoor de camera zijn slanke, stijlvolle uiterlijk behoudt. De DiMAGE X1 heeft als extra een 4x digitale zoom, waarmee u een totaal zoomvermogen van 12x krijgt.

Videoclips in hoge VGA-resolutie, ondersteund door Anti-Shake
De DiMAGE X1 neemt een filmpje op in hoge VGA-resolutie (640 x 480 pixels)*1 met een soepele beeldfrequentie van 20 bps en met geluid. De elektronische Anti-Shake-technologie*2 zorgt ervoor dat de opnamen duidelijk en scherp zijn. Het autofocussysteem zorgt er daarbij voor dat u zich volledig op uw onderwerp kunt blijven concentreren. U kunt de 3x optische zoom gebruiken om dichter bij uw onderwerp te komen, zonder kwaliteitsverlies in het opgenomen beeld. De DiMAGE X1 heeft zelfs een nachtfilmfunctie om onder lichtarme omstandigheden te kunnen filmen.
*1 De camera kan tevens worden omgeschakeld naar opnemen met 320 x 240 pixels bij 20 bps.

Meer vrijheid en flexibiliteit bij het fotograferen dankzij Anti-Shake
De Anti-Shake-technologie van Konica Minolta maakt het eenvoudig om heldere en scherpe opnamen te maken van onderwerpen die vroeger extreem moeilijk uit de hand met een camera te fotograferen waren. Anti-Shake werkt fantastisch, onder de meest uiteenlopende omstandigheden, en vergroot uw creativiteit. Dit alles resulteert vanzelfsprekend in superieure tele- en macro-opnamen, maar Anti-Shake is ook ideaal wanneer u groothoekopnamen uit de hand maakt onder lichtarme omstandigheden binnenshuis met een sluitertijd tot wel 1/6 s*.
* Haalbare sluitertijd afhankelijk van de opnameomstandigheden

Digitale onderwerpprogramma’s verrichten automatisch de juiste instellingen
U kiest een van de zeven verschillende programma’s die het best correspondeert met de opnameomstandigheden en de camera verricht automatisch de optimale instellingen. Het enige wat u zelf nog hoeft te doen is de beelduitsnede bepalen en op de ontspanknop drukken. De DiMAGE X1 zorgt er voor dat een bijzonder moment wordt bewaard als een prachtige herinnering voor later.

Super Macro voor sterke close-ups tot 5 cm afstand
Breng uw objectief tot 5 cm van een onderwerp en maak een levendige superclose-upopname die het gehele beeldvenster vult. De Super Macro-stand zorgt voor artistieke close-ups van bloemen en andere kleine voorwerpen. Verder kunt u in de normale opnamestand met het objectief reeds op 10 cm van het onderwerp fotograferen in de groothoekstand en op 40 cm in de telestand, zonder te hoeven overschakelen naar de Super Macro-stand. Dit zorgt ervoor dat u snel een close-upopname kunt maken, voordat de mogelijkheid u ontglipt.

Comfortabel, overzichtelijk — 2,5” grote LCD-monitor
De 2,5” grote LCD-monitor maakt het uitkaderen van uw opnamen eenvoudig, maar ook het controleren van kleine details en het aflezen van de menu’s. Een aparte weergaveknop laat uw opnamen direct zien. Maak een opname, druk op de knop en iedereen kan genieten van een scherp, kristalhelder, goed zichtbaar beeld op de grote LCD-monitor. Daarnaast wordt de LCD-monitor beschermd door een paneel van acrylaat, met een hoge krasvastheid. Het paneel is tevens gemakkelijk te reinigen (vingerafdrukken en vuil), dus u kunt altijd genieten van een uitermate helder beeld.

Afbeeldingslocatie: http://www.dpreview.com/reviews/images/konicaminolta_dimagex1.gif

Technische specificaties

Aantal pixels: ca. 8,0 miljoen effectief; 8,3 miljoen totaal
Beeldsensor: 1/1,8” interline-CCD met primaire-kleurenfilter
Objectief: f/3,5 – 3,8 / 7,7 – 23,1 mm (37 - 111 mm in kleinbeeld) met 12 elementen in 10 groepen
Opstarttijd: ca. 0,9 s
Digitale zoom: 4x (max.) in stappen van 0,2 (12x zoombereik i.c.m. optische zoom)
Opslagmedia: SD-geheugenkaart / MultiMediaCard
Bestandsindeling: JPEG, DCF2.0, DPOF (ondersteund door afdrukfuncties in ver. 1.1), Exif 2.2, Motion JPEG (MOV)
Opnamepixels: 3264 x 2448, 2560 x 1920, 2048 x 1536, 1600 x 1200, 640 x 480
Opslagcapaciteit*: (3264 x 2448) Economy: 27, Standard: 13, Fine: 9, (bij gebruik van een 32 MB-kaart) (Movie) 640x480: 29 seconden, 320x240: 70 seconden
* Het werkelijke aantal opnamen is afhankelijk van onderwerp en gebruikte geheugenkaart
Autofocussysteem: video-AF, scherpstelvergrendeling mogelijk
Autofocusveld: spot of breedveld (5-punts AF)
Scherpstelbereik: groothoek: 0,1 m tot oneindig; tele: 0,4 m tot oneindig; Super Macro-stand: 0,05 m tot oneindig (vanaf de voorzijde van de camera)
Belichtingsregeling: geprogrammeerde automatische belichting, belichtingsgeheugen aanwezig
Belichtingscorrectie: ±2 LW in stappen van 1/3
Lichtmeting: meerveldsmeting (over 300 segmenten) / spotmeting
Gevoeligheid: automatisch, ISO 50, 100, 200
Sluitertijden: 4 - 1/1250 s
Transportstand: enkelbeeld, zelfontspanner, continuopnamen, UHS-continuopnamen, progressief opnemen, UHS-progressief opnemen
Continuopnamen: ca. 0,5 bps (aantal opnamen: ca. 3 bij 3264 x 2448 pixels, Standaard), progressief opnemen mogelijk
Zelfontspanner: ca. 10 s voorlooptijd
Video-opnamen: beeldfrequentie: 20 bps / opnameduur: totdat de geheugenkaart vol is / met monogeluid
Witbalansinstelling: automatisch, voorgeprogrammeerd (daglicht, bewolkt, gloeilamp, TL)
Flitsfuncties: automatisch, automatisch met rode-ogenreductie, invulflits, flitser uit, flitsen bij lange sluitertijden
LCD-monitor: 2,5” (6,3 cm) lage-temperatuur polisilicium TFT-kleurenmonitor met ca. 118.000 beeldpunten
Printondersteuning: Exif Print, Print Image Matching III, PictBridge
PC-aansluiting: USB* Full-speed met 12 Mbps dataoverdrachtsnelheid bij een met USB 2.0 compatibele computer (camerastandaard CA-1 nodig)
AV-aansluiting: NTSC/PAL (in te stellen op de camera) (camerastandaard CA-1 nodig)
Batterij: 1 stuks NP-1 Lithium-ionbatterij
Batterijprestaties: continuweergave: ca. 140 minuten, gebaseerd op standaardtest bij Konica Minolta met NP-1 Lithium-ionbatterij; aantal opnamen: ca. 150, gebaseerd op CIPA-standaards (Camera & Imaging Products Association) met een NP-1 Lithium-ionbatterij en een SD-geheugenkaart
Externe voeding: 4,7 Volt gelijkspanning (met speciale AC Adapter SET)
Digitale onderwerpprogramma’s: portret, Super Macro, landschap, zonsondergang, nachtopname, nachtportret en tekst
Kleurenmodus: kleur, zwart-wit, sepia

Overige functies: meervoudige opnamen, progressief opnemen, direct weergeven, datum afdrukken, programmeerbare toetsfuncties
Afmetingen (B x H x D): 95 x 68 x 19,5 mm (zonder uitstekende delen)
Massa: ca. 135 g (zonder batterij en geheugenkaart)

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-02 17:55

Garyu

WW

Vrees niet, het ding is ook in de VS pas net aangekondigd (15 juli), en daar ook nog niet te koop. Zie http://www.dpreview.com/r...onicaminolta_dimagex1.asp.

Maar als ik zo naar de prijzen van zijn voorlopers kijk, zal hij wel rond de $400 gaan kosten.

[ Voor 22% gewijzigd door Garyu op 19-07-2005 13:34 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Verwijderd

Dubbele post.....

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2005 14:11 ]

Verwijderd

zal ik dit linkje : als extra info over de x1 ook maar even droppen?
ik vind daar de foto's iig al een stuk representatiever.

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
Leuk, ik zie een toptitel: Konica Minolta X1, en het eerste wat ik lees is weer eens (vetgedrukt nu zelfs): "ik ben op zoek naar", en dan info over de Sony T-7. :X Doe dat dan liever in: Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro?
Het is niet voor niks dat deze topic: Sony DSC-T7 gesloten is.

Maar goed, ingaande op de topictitel en niet op die irrelevante dingen in de startpost :
De Konica Minolta X1 is lekker plat, heeft échte beeldstabilisatie en neemt gecomprimeerde filmpjes op. Maar: maakt net zoals alle 'folded optics' camera's vrij softe foto's en gaat maar tot ISO 200.

Mijn mening:
Wil je een in de ultracompacte categorie een platte camera, dan zou ik persoonlijk toch voor die X1 gaan, want ISO 400 is toch niet bruikbaar (overkill aan ruis) en die zal ik dus echt niet missen. Wel onder voorbehoud, want ik heb nog geen recensies gezien.
Wil je scherpere foto's en toch in de ultracompacte categorie blijven, neem dan een Panasonic FX (7, 8 of toekomstige 9).
Wil je geld besparen en toch een hele leuke ultracompact, kies dan voor een Pentax Optio S5n (of z als je net iets meer over hebt) of een Casio Exilim Z57.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:17
Vage topic start ? Waarom kon dit niet in het centrale 250-500 euro cam topic ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• bart1074
oke oke, misschien had ik het een en ander anders moeten formuleren. Maar mijn vraag is niet zozeer of dit een goede camera is (al dan niet vergelijk met die T7), maar meer naar de verwachte beschikbaarheidsdatum in de USA en naar een goede Amerikaanse webwinkel voor electronica, aangezien ik vrijdag a.s. in NY zit. Want volgens mij is Minolta X1 gewoon een van de beste camera's van dit moment, vooral gezien zn formaat! Hopelijk kunnen jullie mij dus vertellen wat een goede online store voor electronica is die overal in de USA te vinden en de verwachte beschikbaarheidsdatum van die camera in de USA. Als de camera hier in NL begin september uitkomt verwacht ik hem daar eerder, of is dat niet logisch?
ben benieuwd en alvast bedankt voor de moeite!

• bart1074
Niemand kan mij aan die gegevens helpen?

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Kun je nagaan wat een slechte topicstart met je topic kan doen.

Alors.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Stereotomy: wat vriendelijker reageren mag echt wel.

Murderer: je zal toch echt zelf moeten kiezen, zie ook Koopadviezen en dan het deel over reviews. Wacht gewoon geduldig tot de X1 op de markt is en hoe die cam is in de (p)reviews.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.