[XP] Openen 'My Computer' is erg traag bij het openen*

Pagina: 1
Acties:

• QkE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-03 15:40

QkE

In your face Gnagna

Topicstarter
Om maar meteen met de deur in huis te vallen: Een vriend van mij heeft een probleem. Op het moment dat hij de Explorer opent of My Computer duurt het een paar minuten voordat de inhoud van de computer wordt weergegeven. Daarnaast loopt het systeem vast vlak voor het afsluiten. Ik heb al een keer opnieuw geinstalleerd, maar het probleem blijft. Daarbij zit er net een nieuwe schijf in onder andere om het probleem te verhelpen. Wie weet waar dit aan kan liggen?

Specs:
Proc: AMD Athlon XP 2200+
Mem: 512 MB pc333 geheugen
Mobo: Gigabyte GA-7VT600-L (VIA KT600)
HD: Maxtor 120 Gig 8MB PATA

Verwijderd

Heb je geprobeerd om met een andere windows installatie ? Dus een andere cd gebruiken in plaats van de huidige windows.

Wat je kan doen is win98 installen en dan winxp erover heen, als dat niet lukt. dan doe je de beroemde memtest ;) . ook check in de task manager ( crtl +alt + del > processen ) of er niks alles op zit te vreten qua geheugen en CPU.

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
scan eens op virussen en spy/adware

• QkE

QkE

In your face Gnagna

Topicstarter
Ik heb het al met verschillende installs geprobeerd, maar ok dat heeft helaas niks opgeleverd. Wat is het voordeel van een upgrade vanaf 98? Zou je van f*cked up geheugen zulke fouten krijgen? Daarbij is dat ook al gebeurd. In de taskmanager heb ik al gekeken, maar die doet niks vreemds. Ik had norton 2004 (Dacht dat het daaraan lag. Startte erg traag op) en heb MS antispyware erop staan. Zat zelf nog te denken aan een rootkit, maar het lijkt me dat zoiets na formatteren toch weg is.

[ Voor 4% gewijzigd door QkE op 19-07-2005 13:47 ]

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
QkE schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 13:46:
Ik heb het al met verschillende installs geprobeerd, maar ok dat heeft helaas niks opgeleverd. Wat is het voordeel van een upgrade vanaf 98? Zou je van f*cked up geheugen zulke fouten krijgen? In de taskmanager heb ik al gekeken, maar die doet niks vreemds. Ik had norton 2004 (Dacht dat het daaraan lag. Startte erg traag op) en heb MS antispyware erop staan. Zat zelf nog te denken aan een rootkit, maar het lijkt me dat zoiets na formatteren toch weg is.
yep dat is idd weg na een format, herinstall dus niet.

install de chipset drivers eens. www.viaarena.com

• QkE

QkE

In your face Gnagna

Topicstarter
Ook al gedaan ;(

Verwijderd

geheugen test ?
harddisk test ?
alles afkoppelen wat niet nodig is ? (CD-roms etc)

• QkE

QkE

In your face Gnagna

Topicstarter
HD test nog niet gedaan, maar als je eenmaal kan zien wat er op de HD staat gaat het kopieren van een groot bestand op normale snelheid. Zal wel een keer met alles losgekoppeld opstarten, maar dat kan nou helaas niet omdat ik niet bij de computer in kwestie ben.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je dit probleem ook in Safe Modus? :)

• QkE

QkE

In your face Gnagna

Topicstarter
Ow. Das een hele goeie. Ga ik meteen proberen als ik toegang heb tot het systeem

• QkE

QkE

In your face Gnagna

Topicstarter
Eh. Wie heeft de topic titel aangepast :? Dit klopt namelijk niet. Hij blijft langzaam
Het systeem opstarten in save modus geeft trouwens geen verbetering.

[ Voor 29% gewijzigd door QkE op 22-07-2005 23:12 ]

Pagina: 1