Snelste Divx codeer programma

Pagina: 1
Acties:

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 10:31

seninha

god's right foot

Topicstarter
(jarig!)
Op dit moment maakt ik gebruik van AutoGK om mn DVD's om te zetten naar Divx.

Om uiteindlijk een AVI van 1200mb over te houden, is mn PC 4 uur bezig. :(
Dit met een AMD 64 3200+ met 1gb intern en een S-ATA-schijf.

Daarom vraag ik me af of er een ander programma (zoals AutoGK waar je zo min mogelijk moet instellen) bestaat die dit werk sneller aankan :?

iRacing Profile Flickr

• Jaeger
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-04-2020
DVDx doet het bij mij in ieder geval een stuk sneller dan 4 uur
Zelf heb ik ook een AMD 3200+ met 1024 mb geheugen :)
Je moet wel paar dingen instellen maar dat is vrij simpel!

[ Voor 21% gewijzigd door Jaeger op 19-07-2005 13:05 ]

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
(jarig!)
En hoelang doe je er dan over :? Misschien is het wel een optie om DVDx te gebruiken.

iRacing Profile Flickr

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Winavi is behoorlijk snel en makkelijk in te stellen.

• shootguy2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-12-2025
Vergeet niet dat DVDx maar Single Pass compressie toepast, en niet in 2 stappen zoals autogk.
DVDx analiseert de film en zet meteen om, en met een athlon 3400 doet hij dat met ongeveer met 40fps.
Autogk geeft nog altijd verreweg het beste reusltaat.

Asrock 775DualVSTA-C2D6600-1GB-1,2TB-X800AIW

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
(jarig!)
Moet wel zeggen dat ik op zich erg tevreden ben met AutoGK. AVI's zien er gewoon goed uit.

Jammer dat het gewoon zo lang duurt :z

Maar verder vind ikook leker dat je niets hoeft in te stellen. Ik draai altijd op default.

iRacing Profile Flickr

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 20:15
Encoden en decoden duurt nou eenmaal erg lang.. veel sneller voor die kwaliteit zal niet gaan.
kijk even op

www.doom9.org en
www.dvdrhelp.com

wat voor andere tools er nog zijn.

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
(jarig!)
Die site's kon ik al. Waar ik eigenlijk op zoek naar ben is ervaring met verschillende programma's wwat snelheid betreft.

En ik weet dat encoden lang duurt maar elk minuut dat korter gaat is moi meegenomen , toch ;)

iRacing Profile Flickr

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Elke minuut minder betekent in principe kwaliteitsverlies. Immers, op jouw systeem heb je niet 33 verschillende versies van de XviD-codec. Dat hoop ik althans voor je ;) Omdat al die programma's in principe dezelfde codec gebruiken zal, bij equivalente instellingen, de tijdswinst waarschijnlijk marginaal zijn.

Wat is de gemiddelde bitrate van de resulterende film op dit moment? Voor een redelijke kwaliteit heb je sowieso 4 uur nodig, aangezien je als het even kan liefst een 2e -- of zelfs meer -- pass wilt doen.

• Sjokoprins
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-10-2023
4 uur?

Dat is wel heel erg lang voor een amd64 3200+ met AutoGK

Wat zijn dan de instellingen? Dat moet onder 2 uur kunnen want een avi van 1200mb is erg klein.
Als ik een dvd omzet naar avi op 80% kwaliteit dan hou ik 2,2 gig over inclusief DTS stream en duurt het iets meer dan 2 uur (film: below).

Ik zet zo al mijn films (ook die ik huur) om in avi's op een aparte HD en gebruik mijn comp als server om alle films (en foto's en mp3 en radio) via pinnacle showcenter op mijn tv te kunnen bekijken. Op hoge kwaliteit en ac3 geluid.

By the way ik gebruik xvid als codec

Verwijderd

Ik gebruik ook Xvid, die lijkt stukken beter om te kunnen gaan met macroblocks, of het sneller gaat durf ik niet te zeggen. AutoGK gebruik ik niet meer, omdat het niet op kan tegen mijn eigen avs scripts (ik gebruik HDTV sources als input, resizen doet AutoGK niet goed/scherp genoeg), voor DVD's is autogk perfect en snel zat, het blijft CPU afhankelijk.
Sjokoprins schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 14:49:
Dat moet onder 2 uur kunnen want een avi van 1200mb is erg klein.
de grootte van de output file is niet relevant voor de snelheid van het encoden.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2005 18:40 ]

Pagina: 1