NBK schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 13:08:
Kun je het printje wat in je USB behuizing zit ook bekijken? Lopen de printsporen daarop direct vanaf de adapter naar de voedingsaansluiting van de HDD? Als dit niet zo is moet je even goed naar de print van je HDD kijken, als je daar niks vreemds op ziet kan het zijn dat er niks met je hdd aan de hand is maar alleen de print van je behuizing naar de klote is. Je kunt dan de HDD in je PC proberen aan te sluiten om te kijken of ie het nog doet...
Precies mijn redenering

. Dit heb ik dus ook al gedaan en 't lijkt er idd op dat de 12V direct wordt doorgegeven en de 5V daaruit gemaakt wordt (maar dan wel met een regelaar die de spanning deelt volgens mij, dus de 5V zal ook wel te hoog zijn geweest).
Aan de onderkant van de print van de HDD zie ik zo op 't eerste gezicht niets geks maar ik schroef 'm er liever nog even niet af, aangezien dan m'n RMA garantie naar de klote is (lijkt me)...
Kun je die printjes trouwens zomaar vervangen of is dat erg precies werk waarmee je snel de fout ingaat? Ik heb namelijk geen idee hoe de print aan de rest van de HDD vast zit, aangezien je dat niet echt goed ziet...
Aan de PC doet ie 't dus ook niet...
[
Voor 3% gewijzigd door
Limhes op 19-07-2005 13:44
]