[Google] redirect naar subfolder m.b.v. PHP

Pagina: 1
Acties:

• getfirefoxnow
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik wil binnenkort op mijn website phpwcms gaan gebruiken. Phpwcms is een content management systeem (echt een aanrader!). Om e.e.a een beetje overzichtelijk te houden wil ik het cms in een aparte subfolder zetten, dus:
www.mijndomeinnaam.nl/phpwcms

Als je nu naar mijn website gaat moet je dus worden geredirect naar:
www.mijndomeinnaam.nl/phpwcms/index.php

Dit kun je doen met een meta tag. Maar ik heb begrepen dat google dat niet fijn vindt. Dit heb ik aangekaart bij mijn provider en zij stellen nu voor om te redirecten met behulp van PHP met dit scriptje:
<?php
header("HTTP/1.0 301 Moved permanently");
header("Location: http://www.anderdomein.com");
exit();
?>

Vraag is:
- levert dit scriptje problemen op met google?
- levert dit scriptje problemen op anderszins?
- bestaan er betere oplossingen?

Mijn provider vermeld op de website:
Omdat het in ons systeem niet mogelijk is om domeinen op DNS niveau te koppelen, kunt u domeinen naar elkaar linken met dit PHP scriptje.

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-05 08:39

blizt

Wannabe-geek

In principe is dit geen enkel probleem, google zal de header lezen en naar anderdomein.com gaan...
Maar, kun je niet vragen aan je host of index.php wordt gezein als een DirectoryIndex? (Apache) Is sowieso wel zo gebruikelijk...

United we stand, and divided we fall

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
vanuit een puur internetetiquette perspectief lijkt me dit trouwens een goed scriptje, beter nog dan meta data, omdat de moved permanently header ervoor zorgt dat de google's index wordt geupdate, aangezien het permanent is. ipv redirect.

[ Voor 5% gewijzigd door Justice op 19-07-2005 13:09 ]

Human Bobby

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-05 16:01

André

Analytics dude

Google raadt juist aan om de 301 hiervoor te gebruiken, probeer de 302 te vermijden ;) Dit kun je met php doen maar ook met .htaccess. Client side redirects gaan ten koste van je ranking.

[ Voor 37% gewijzigd door André op 19-07-2005 13:13 ]