[WC] kalk in demi water ?!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108853

Topicstarter
Ik draai nu al een tijd een watercooling-setup in mijn systeem. Ik heb de vloeistof nu 1 keer ververst. In het begin had ik een soort coolant (zat bij de set) + demi water. Na een half jaar was dit water zeer troebel (allemaal kleine witte zwevende deeltjes), dus die vloeistof heb ik vervangen. Nu kan ik hier in de buurt totaal niks krijgen in de vorm van coolant of iets dergelijks, dus had ik na lang zoeken besloten om er 25% koelvloeistof 75% demi water in te mikken.

Dit ging in het begin zeer goed maar nu (ong 4/5 maanden later) zie ik weer witte deeltjes en draadjes ronddwarrelen door het water. Na zoekwerk op GOT kwam ik erachter dat dit kalk kon zijn (maar ik gebruik demi water ?!?!) of een algensoort. Hoe kom ik hiervanaf en wat voor vloeistof (met huis tuin en keuken middelen) kan ik gebruiken?

Alle onderdelen zijn van koper, dus er is geen sprake van corrosie.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 108853 op 19-07-2005 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik gebruik zelf gedestileerd water met water-wetter, met deze combinatie heb ik in jaren nog nooit iets van algen of troep in mijn water gezien.

Dat water-wetter is te koop bij o.a oc-shop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
PilatuS schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 12:59:
Ik gebruik zelf gedestileerd water met water-wetter, met deze combinatie heb ik in jaren nog nooit iets van algen of troep in mijn water gezien.

Dat water-wetter is te koop bij o.a oc-shop
Ja water-wetter is zeer goed, en ook zeer duur en moeilijk aan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Prijs valt nog wel mee hoor, dit ook omdat je er maar weinig van in hoeft te doen,

Heb zelf een fles gekocht van bijna een halve liter, die was 10 euro en daar kan je echt jaren mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
PilatuS schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 13:20:
Prijs valt nog wel mee hoor, dit ook omdat je er maar weinig van in hoeft te doen,

Heb zelf een fles gekocht van bijna een halve liter, die was 10 euro en daar kan je echt jaren mee doen.
dat lijkt me sterk (zie oc-shop) daar kost 100 ml al 10 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Anoniem: 108853 schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 15:15:
[...]

Het was toen wel een aanbieding op een beurs (wel van oc-shop) maar toch met een fles van 100ml kan je al aardig lang doen, er hoeft opzich niet meer in dan 25ml per systeem (weet niet wat het precies zou moeten zijn maar zoveel doe ik er ongeveer in en dat werkt goed)

Ik vul mijn systeem gewoon bijna helemaal vol en doe er dan een klein scheutje water-wetter bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:19

Epsilon

Anoniem: 108853 schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 15:15:
[...]

omdat het daar zwaar over priced is.

een 12oz flesje (355ml) kostte rechtstreeks bij dangerden 8euro.

1/30 moet je het mengen en de inhoud van je systeem is ongeveer 200-400ml excl het reservoir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44203

De vraag gaat volgens mij over kalk, maar je omschrijft witte draadjes. Met de normal stroomsnelheid van een WC-systeem krijg je geen draadjes te zien. Bovendien gaat kalk zich vastzetten op de onderdelen. Controleer ff je blokken. Zijn deze schoon, dan is het geen kalk. Ik heb het gevoel dat het toch om een vorm van corosie gaat. Dit hoeft niet te betekenen dat je systeem wegvreet.
Ik zou het systeem een aantal dagen door laten spoelen met schoonmaakazijn. Dan weet je zeker dat dat spul eruit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Schimmel wellicht? Je zult je verbazen waar dat nog in groeit namelijk.....

[ Voor 62% gewijzigd door BN op 20-07-2005 08:45 ]

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Pagina: 1