Welke videokaart? 9600XT of 6600

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• Noob-Saibot
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-07-2024
Ik wil graag een nieuwe videokaart aanschaffen, maar ik heb eigenlijk niet echt een idee waar ik precies naar moet kijken, ik had het al aan een vriend gevraagd maar die zei dat ik meteen voor de nVIDIA moest gaan etc. Maar omdat ik nog twijfelde dacht ik dat ik het hier voor de zekerheid nog maar even zou vragen.

Ik wil dus een nieuwe videokaart waar ik gewoon redelijk tot goed de laatste games mee kan spelen (GTA : San Andreas etc.) Ik heb nu 2 videokaarten op het oog waar ik van denk dat die hun werk wel goed zullen doen.

1. nVIDIA GeForce 6600 (http://www.club-3d.nl/dis....php?ordercode=CGN-666TVD)

2. Ati Radeon 9600XT
(http://www.club-3d.nl/pro...lter=&selection=&p=1_full)

Welke van deze 2 videokaarten is de beste keus en waarom?

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik zou voor de 6600 gaan aangezien die toch een generatie nieuwer is en net wat sneller ;)
(zeker op hogere resoluties, effecten)

[ Voor 19% gewijzigd door Sjoerd op 19-07-2005 12:47 ]

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
langezwieper schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 12:46:
Ik zou voor de 6600 gaan aangezien die toch een generatie nieuwer is en net wat sneller ;)
(zeker op hogere resoluties, effecten)
Inderdaad, niet omdat hij een generatie nieuwer is (dat zijn de 6200 en X300 ook ;)) maar omdat hij in benchmarks vaak de 9600XT toch een beetje overstijgt als er op hogere resoluties wordt gespeeld.

Lees er maar eens enkele benchmarks/reviews op na, kijk naar je budget en maak op basis daarvan je keuze :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Deze vraag is met het lezen van wat reviews ook wel door jezelf te beantwoorden, reviews kan je vrij eenvoudig vinden met Google bijvoorbeeld :)

Dit topic is gesloten.