Ik probeer de listsource van een tdblookupcombobox dynamisch aan te passen, de combobox wordt aangemaakt met de volgende code:
Deze bovenstaande code werkt goed alleen nu wordt altijd de datasource dszoekveld gebruikt, dit is niet de bedoeling. De ene keer moet daar dszoekveld staan en de andere keer moet daar dszoekorder staan, nu kan ik dat wel doen door een case te gebruiken maar het lijkt mij vrij omslachtig om dezelfde code 25 keer in een case te zetten.
Wat ik dus eigenlijk wil is een string converteren naar tdatasource, of een andere manier om de listsource dynamisch toe te wijzen.
Ik hoop dat bovenstaande een beetje duidelijk maakt wat ik wil doen.
Delphi:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| with tdblookupcombobox.Create(self) do begin Left := 360; Top := vartop; Height := 21; Width := 145; Listsource := dszoekveld; ListField := 'naam'; Keyfield := 'naam'; visible := true; parent := frmsearch; end; |
Deze bovenstaande code werkt goed alleen nu wordt altijd de datasource dszoekveld gebruikt, dit is niet de bedoeling. De ene keer moet daar dszoekveld staan en de andere keer moet daar dszoekorder staan, nu kan ik dat wel doen door een case te gebruiken maar het lijkt mij vrij omslachtig om dezelfde code 25 keer in een case te zetten.
Wat ik dus eigenlijk wil is een string converteren naar tdatasource, of een andere manier om de listsource dynamisch toe te wijzen.
Ik hoop dat bovenstaande een beetje duidelijk maakt wat ik wil doen.
[ Voor 3% gewijzigd door ksmedts op 19-07-2005 14:22 ]