Voldoet dit systeem aan mijn eisen?

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149652

Topicstarter
Ik ben eens op zoek gegaan naar een nieuwe PC, en kwam de volgende zomeractie tegen op de website van het bekende computerbedrijf "Mycom".

Amd Athlon 3000+ 64-bit processor
Corsair 1GB Dual Channel geheugen
Western Digital 250 GB harde schijf
Videokaart ATI Radeon 9250, 256 MB
Moederbord ASUS A8V deluxe
CD- / DVD-ReWriter 16x DVD±ReWriter Double Layer
Embedded drive 15-in-1 kaartlezer
Netwerk Gigabit LAN
Geluidskaart 6-kanaals (onboard)
Aansluitingen 7x USB 2.0, 2x Firewire
Licentie Windows XP Home Edition

Moederbord specificaties:
Merk ASUS
Type A8V Deluxe
Platform Socket 939
Chipset VIA K8T800 Pro
Systeem Bus 2 GHz
Type geheugen DDR
Geheugen kloksnelheid 400 MHz
Dual Channel ondersteuning Ja
Video slot AGP 8X
PCI sloten 5 x
IDE (PATA) ATA133
IDE (SATA) Serial ATA150
RAID RAID 0, 1
Grafische engine -
Geluidsweergave 7.1
LAN 1000 Mbps
Firewire 2 x
Formaat ATX
Uitvoering Retail
Geheugenbanken 4 x
Printerppoort 1 x
Seriële poort 1 x
PS/2 poort 2 x
LAN-poorten
S/PDIF out Ja
PATA aansluitingen 3 x
SATA aansluitingen 4 x

Mijn doelen voor mijn nieuwe PC:

- Het spel Counter-Strike spelen op een hoge FPS. (frames per seconde).
- Snel door de Computer kunnen "surfen" zonder haperingen, vastlopingen etc.. je kent het wel
- Genoeg opslagruimte
- Lekker kunnen internetten met mijn @Home pakketje.
- Snelle opstart van de PC

Verder hoop ik niet veel meer te doen aan deze PC, alhoewel ik er toch een beetje verstand van heb.

Kan iemand mij zeggen of ik mijn doelen kan bereiken en of het een goede PC is voor een eenmansgebruik? Alvast hartelijk bedankt!

BTW, de prijs van de zomeractie is €699 exclusief de monitor, inclusief toetsenbord + muis.

M.V.G
Michael van Eijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

hoge fps gaat echt niet lukken met dit ding. het is wel goed enzo maar de graka is echt te bagger om hoge fps te halen, in de huidige spellen zul je net op 40 komen met minimum instellingen.
voor de rest is het behoorlijk in orde, kijk anders of je geen kan krijgen met een andere vga.

( en btw uitleggen wat fps betekend hoef je hier niet te doen :P )

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120141

ja allesw wat je opnoemt kan er goed mee gedaan worden, alleen CS vloeiend spelen op max zal niet gaan. Wel als je wat instellinge omlaag gooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb ook nog een ASUS Radeon 9600SE 128 MB liggen, zal dat beter werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 20:19
Anoniem: 149652 schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 12:09:
Ik heb ook nog een ASUS Radeon 9600SE 128 MB liggen, zal dat beter werken?
Aan de hand van benchmarks kan je zelf uitlezen wat een goede kaart voor je is.

Tip!: tomshardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
ik sluit me hierbij aan, de videokaart is brak, en erg oud. dus daar een 6600gt ofzo ingooien, of een gewone 6800 lijkt me geen overbodige luxe.
dit kost dan rond de 150 tot 250 euro extra (of mss kan het bedrijf je een aanbieding doen met een dergelijke kaart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

jah hij zal wel iets beter werken maar het gaat wel om de SE versie. kijk anders of je niet ergens een 2ehands 9800 kan krijgen oid, die zitten zo rond de 80 euro en daarme draai je makkelijk cs @ max

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Als je snel wilt opstarten worden er altijd Raptors aangeraden.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
marcieking schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 12:13:
Als je snel wilt opstarten worden er altijd Raptors aangeraden.
Ik bedoel het niet zo van "Ik wil dat mijn PC opstart binnen 10 seconden", een halve minuut vind ik ook niet erg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117053

Anoniem: 149652 schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 12:03:

Mijn doelen voor mijn nieuwe PC:

- Het spel Counter-Strike spelen op een hoge FPS. (frames per seconde).
- Snel door de Computer kunnen "surfen" zonder haperingen, vastlopingen etc.. je kent het wel
- Genoeg opslagruimte
- Counterstrike 1.6, source of condition zero?
- kan al op een p3 450 mhz. Is afhankelijk van het onderhoudt die je er zelf aan leverd, en hoe je zelf
met het systeem omgaat.
- kan op ieder systeem tot aan de eerste 386's
- hangt van het OS en het aantal processen en programma's dat je bij het opstarten laat starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-06 10:34
Anoniem: 149652 schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 12:15:
[...]

Ik bedoel het niet zo van "Ik wil dat mijn PC opstart binnen 10 seconden", een halve minuut vind ik ook niet erg :)
dat gaat je niet lukken, tenzij je em elke keer in de slaapstand zet, dan is met 5 seconden terug :P

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Anoniem: 120141 schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 12:07:
ja allesw wat je opnoemt kan er goed mee gedaan worden, alleen CS vloeiend spelen op max zal niet gaan. Wel als je wat instellinge omlaag gooid.
|:( Op een oud Thunderbirdje met een oud GeForce3 kaartje speel je counterstrike nog vloeiend met alles op max op een fatsoenlijke resolutie.

Het spel draait op een 7 jaar oude engine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik denk dat de mensen met CS aan CS : Source denken, maar ik heb het over Counterstrike 1.6, wat ik nu al aardig draai op een 1.7 GHZ met een 256 MB geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steph Kai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-01 14:42
BTW, de prijs van de zomeractie is €699 exclusief de monitor, inclusief toetsenbord + muis.
Vraag of je die actie zonder grafische kaart, toetsenbord eb muis mag kopen. Ga naar de best buy guide toe op tweakers. koop je daar een brute kaart een gamers muis en een puik toetsenbordje... ach... waarom koop je niet alles uit de best buy guide. Meestal ben je dan ook nog goedkoper, en heb je ook puike spulletjes!

(Maar met een betere kaart wordt het wel snel een paar honderd euro duurder... maar is het wel waard)

[ Voor 9% gewijzigd door Steph Kai op 19-07-2005 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Nee man, die videokaart lijkt snel he, Iedereen kijkt ohhh maar hij is ook snel hij heeft 256mb geheugen ddr.

Dat maakt geen flikker uit mensen, er zijn kaarten zat met 64mb die nog sneller zijn.

Koop een 6800le voor 119euro bij alternate.nl, en beproef je geluk met het unlocken van de door de fabrikant uitgezette pipes en shaders, om die weer aan te zette met het programma rivatuner.

Je kan dan van je 6800le een 6800maken, en zelfs nog sneller door van 8 niet naar 12 maar zelfs 16pipes in te schakelen(als ze goed werken, zonder artifacts in 3dgames etc) dan heb je echt bijna een 6800gt (als je mem/core speed ook wat overclockt daarna van die kaart)

Kijk maar eens hoe duur een 6800 of 6800gt is, je zult meestal wel het geluk hebben om enkele setjes pipelines en/of shaders in te schakelen(inschakelen werkt altijd, maar of ze niet gedeeltelijk kapot zijn dat die je pas in games en 3dmark03/05)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-06 19:52
Anoniem: 117053 schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 12:17:
[...]

- Counterstrike 1.6, source of condition zero?
- kan al op een p3 450 mhz. Is afhankelijk van het onderhoudt die je er zelf aan leverd, en hoe je zelf
met het systeem omgaat.
- kan op ieder systeem tot aan de eerste 386's
- hangt van het OS en het aantal processen en programma's dat je bij het opstarten laat starten.
+1 nuttige post.

TS mag best wat meer info posten.
Wil je CS met anti aliasing spelen?
30 seconden opstarttijd lukt moeilijk. Eerst moet je moederbord opstarten wat al een seconden of 10 duurt, daarna Windows. Windows kán binnen 1 minuut opgestart zijn en klaar om te gebruiken, maar het kan ook 5 minuten duren als je enorm veel software hebt geinstalleerd, een gefragmenteerde schijf hebt etc. Mij boeit de opstarttijd geen drol, ik heb liever dat het in Windows zelf snel werkbaar is dan dat de pc snel opstart maar je vervolgens met prut hardware zit ..

@ToFast: Ik denk dat de TS niets van al die begrippen snapt :P

[ Voor 5% gewijzigd door Sluuut op 19-07-2005 12:31 ]

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sluuut schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 12:29:
@ToFast: Ik denk dat de TS niets van al die begrippen snapt :P
Precies haha, maar goed, ik kijk het even aan, en kan altijd de videokaart nog upgraden.

Hartelijk dank voor alle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137854

heb je het systeem al gehaald? ik ben van plan hetzelfde aan te schaffen (ter vervanging van een wat rustiek aandoende Celeron 601) en vraag me af wat je ervaringen zijn tot nu toe (als je die hebt natuurlijk)

heb verder een beetje zitten vergelijken bij verschillende zaken en ik krijg de indruk dat deze aanbieding een best aardige prijs - kwaliteit heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-06 10:34
Je steld een aantal eisen aan je nieuwe pc, dat is goed. Je koopt een pc met een bepaald doel, en dat doel moet je vaststellen voordat je naar de winkel gaat. Echter, 4 van jou eisen zijn imho een beetje... tja...

Is niet afhankelijk van je pc, dit is afhankelijk van je OS, Services, Programmas, Spyware etc etc. Meer afhankelijk van hoe jij omgaat met je pc, en de compatibiliteit (maar dat zal mycom wel getest hebben).

- Genoeg opslagruimte
Hoeveel heb je nodig, en kijk dan naar het aantal Gb dat je krijgt.

Lekker internetten kan op een Pentium 3 met voldoende geheugen. Je internet verbinding is 1/1000ste van wat je computer met gemak kan hebben bij wijze van spreken.

Relatief, wat is snel? Wederom afhankelijk van wat er met het OS gebeurd (spyware, shit). Als ik mijn laptop aanzet kan ik binnen 3 seconden doen waar ik zin in heb. Maarja, ik kom gewoon uit de standby rollen (op mijn laptop = stanby eigenlijk gewoon uit...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-06 10:42

McGryphon

Veul vrouwkes!

ik zou voor AMD gaan

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147587

LOL :Z geen flame ofzo... maar lees eerst ff wattie als specs doorgeeft B) ... oa een amd 64 3000+ |:(

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
Ik heb een AMD Sempron 2600+, 768 MB DDR, 120 GB HD, ATI RADEON 9600 XT (256 mb), en alles staat op high! FPS tussen de 50-60 (soms meer).
De PC die besproken wordt is in mijn ogen beter dan die ik heb.
En ik kan alles vlekkeloos draaien!

• chrisborst
  • Laatst online: 21:45
Gewoon lekker zelf samenstellen bij azerty.nl Ik heb voor 750 het volgende gekocht:

Arctic Silentium T1 450 Watt, Zwart, Zilver € 68,91
AMD Athlon 64 Venice 3000+, Socket 939, OEM 97,48
Zalman VF700 Alcu 16,81
Arctic Freezer 64 15,13
Zalman ZM-NB47J 2,52
Kingston DDR SDRAM, 1 GB, PC3200, 400 MHz, Matched pair (2x 512 MB) 85,72
Samsung Spinpoint 200 GB, 7.200 rpm, 8 MB, SATA II 80,67
Asus A8N-E 80,67
Sapphire Radeon X800 GT 256 MB, DDR3, PCI Express x16 126,89 NEC ND-3540 16 x, 8 x, 16 x, Zwart, OEM 35,29
OEM 20 naar 24 pin converter 6,72

Totaal 750 ( prijzen hierboven zijn ex btw.)

De kast en voeding kan je natuurlijk naar wens veranderen

Mobo is erg goed met veel mogelijkheden
Videokaart heeft goede prijs/kwaliteits verhouden ( vergelijkbaar met 6600gt)

Is net iets duurder dan bij de mycom, maar deze compu is beter op de toekomst voorbereid
Mobo met socket 939 en Nforce 4 ultra en sata II en 8 kanaals geluid EN PCI-e voor graka

Kijk maar een wat rond bij azerty en in de bestbuy guide van Got

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:02

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Denken jullie niet dat TS na twee maanden zijn systeem al gekocht heeft? :z Die aanbieding is natuurlijk ook niet het hele jaar door...

Rail Away!

• chrisborst
  • Laatst online: 21:45
Mad Marty schreef op donderdag 29 september 2005 @ 17:44:
Denken jullie niet dat TS na twee maanden zijn systeem al gekocht heeft? :z Die aanbieding is natuurlijk ook niet het hele jaar door...
Idd, stom helemaal niet gekeken naar de startdatum van het topic, 8)7
Je gaat ervan uit dat als hij op de startpag (toon berichten van laatste 24 uur) staat dat het een recent topic is.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het lijkt me niet dat dit nog zin heeft ;)

[ Voor 75% gewijzigd door Laurent op 29-09-2005 17:58 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.