Toon posts:

comp start niet op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De computer van mijn dochter start niet meer op.
P III, 733Mhz, 20 Gb WD harddisk, 256Mb
Hij geeft aan ; insert system disk , en blijft dan hangen.
Als ik FDISK opstart geeft ie aan ; geen harde schijven aanwezig.
Ik heb de harde schijf eruit gehaald en aan mijn eigen comp. gehangen als slave.
Met opstarten in de POST ziet ie 'm wel maar in verkenner is ie nergens te bekennen.
Zelfs Partition Magic wil dan niet opstarten.
Krijg dan de melding "bad partition".

Help please

Groetjes Dartcentrum

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-03 19:28
je zou denken dat je hdd stuk is, toch? hang eens een andere hdd in de computer van je dochter

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Alles wijst erop dat de HD naar de eeuwige jachtvelden is vertrokken. Als hij in een andere pc ook niet kan benaderd worden ben je wel zeker denk ik.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:38

lier

MikroTik nerd

Als laatste optie kan je op de Western Digital (http://support.wdc.com/) een diagnose tool vinden om de schijf te controleren.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Kijk eens in apparaat beheer of je hem dan wel ziet.

Verwijderd

Waarschijnlijk zelf XP en je dochters pc win98?
Dan zou het kunnen dat je XP computer de HDD niet laat zien omdat dit NTFS moet zijn ipv fat32.

Als het idd win 98 is wat er op die hdd staat, dan toch proberen te formateren met win98 disc en opn installen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 12:15:
Waarschijnlijk zelf XP en je dochters pc win98?
Dan zou het kunnen dat je XP computer de HDD niet laat zien omdat dit NTFS moet zijn ipv fat32.

Als het idd win 98 is wat er op die hdd staat, dan toch proberen te formateren met win98 disc en opn installen.
Ehmmm... XP ziet dus echt wel FAT32...andersom kan ik me wel voorstellen (Windows 98 ziet geen NTFS), of bedoel je dat te zeggen, maar tikte je dat niet? :P

Verwijderd

Topicstarter
In apparaatbeheer zie ik 'm wel.
Idd mijn comp is XP , van m'n dochter 98.
Maar volgens mij maakt dat niet uit.

• Optix
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-03 20:03
WinXp kan indd prima fat32 lezen hoor :P
Maar goed het wijst er indd op dat de HDD het loodje heeft gelegd. Die tip van de diagnose tool kan je indd nog wel goed even proberen, als dat niet resultaat bied zou ik een kistje gaan timmeren :P

.

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik proberen.

Thanx voor alle adviezen/tips.

Groetjes Dartcentrum

Verwijderd

Kan ook zijn dat de partitietabel aan diggelen ligt. Kom je met een testtool wel achter. En anders opnieuw partitie aanmaken.

Edit: Na het lezen dat FDISK hem niet meer ziet denk ik ook dat je HD is overleden. helaas ook geen garantie denk ik, want WD geeft maar 3 jaar.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2005 12:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hij is idd overleden.
Net tooltje gedraaid.

Thanx all
Pagina: 1