Ik ben al een paar dagen bezig met zoeken naar een oplossing om mijn dropdown box te laten vullen.
En omdat ik nog maar beginner ben met php kom ik er nog niet echt uit.
Ik zal iig eerst een idee laten zien van mijn database, er staat namelijk een categorie in en die zorgt tevens ook een beetje voor mijn probleem, maar ja kan er niet zonder.
Categorie | Product
Desktop | Computer 1
Desktop | Computer 2
Desktop | Computer 3
Het probleem is nu als ik het zo uitvoer dat als er 5 producten zijn gevonden dat hij om en om computer 1 en computer 2 weergeeft terwijl naar 2 gewoon 3 en 4 moeten komen.
Hoe los ik dit probleem op, heb al heel wat creatieve dingen geprobeerd en gezocht maar nog niks gevonden wat me kon helpen.
En omdat ik nog maar beginner ben met php kom ik er nog niet echt uit.
Ik zal iig eerst een idee laten zien van mijn database, er staat namelijk een categorie in en die zorgt tevens ook een beetje voor mijn probleem, maar ja kan er niet zonder.
Categorie | Product
Desktop | Computer 1
Desktop | Computer 2
Desktop | Computer 3
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| if(isset($_POST['submit'])) { //Eerst tel ik hoeveel producten er in de categorie zitten, deze waarde gebruik ik bij de volgende for statement $sql = "SELECT * FROM products WHERE categorie='".$_POST['categorie']."'"; $resultaat = mysql_query($sql) OR die ("Kon geen verbinding maken met de database."); $aantalrij = mysql_num_rows($resultaat); //telt aantal rijen for ($i=1; $i<=$aantalrij; $i++){ $sql = "SELECT * FROM products WHERE categorie='".$_POST['categorie']."' AND product !='$productnaam'"; $resultaat = mysql_query($sql) OR die ("Kon geen verbinding maken met de database."); $rij = mysql_fetch_object($resultaat); $productnaam = htmlspecialchars($rij->product); echo "<option value=\"$productnaam\">$productnaam</option>"; } |
Het probleem is nu als ik het zo uitvoer dat als er 5 producten zijn gevonden dat hij om en om computer 1 en computer 2 weergeeft terwijl naar 2 gewoon 3 en 4 moeten komen.
Hoe los ik dit probleem op, heb al heel wat creatieve dingen geprobeerd en gezocht maar nog niks gevonden wat me kon helpen.