Tele2 neemt Versatel over

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/upload_mm/1/5/c/1862741441_1999998627_versatelduitslandkantoor.jpg

Ik krijg net dit mailtje van Versatel:
Geachte heer/mevrouw,

Zoals u wellicht weet, hebben Tele2 en Apax Partners een bod uitgebracht op de aandelen van Versatel Telecom International N.V. Graag willen we u hierover enige uitleg geven.

We kunnen u geruststellen: de overname zal geen nadelige gevolgen hebben op de dienstverlening aan u of andere klanten, nu en in de toekomst. Met de combinatie van Versatel en Tele2 ontstaat een sterker, groter en meer solide bedrijf. Dit is een goede basis voor toekomstige ontwikkelingen.

Nadat de overname rond is, worden de activiteiten van Versatel en Tele2 in Nederland en België geïntegreerd. Tele2 is zeer enthousiast over de triple play diensten en Live Eredivisievoetbal van Versatel en zal de uitrol van Versatel’s ADSL2+ netwerk voortzetten.

Mocht u nog vragen hebben, bezoek dan onze helppagina’s op www.versatel.nl/klantenservice. Ook kunt u een e-mail sturen naar klantenservice@versatel.nl.

Met vriendelijke groet,
Versatel Nederland B.V.
En nog een bericht:
Tele2 koopt Versatel

Gepubliceerd op maandag 18 juli 2005

(P7) Het Zweedse telecombedrijf Tele2 neemt samen met investeerder Apax telecombedrijf Versatel over voor ruim 1 miljard euro.
Kort voor de opening van de Nederlandse beurs maakte Versatel bekend dat Tele2 en Apax de intentie hebben Versatel te kopen. Tele2 en Apax willen een bod van 2,20 euro per aandeel in contanten uitbrengen. Om 11:00 uur geven de directievoorzitters van Versatel en Tele2 International in Amsterdam een toelichting op de beoogde overname.

Investeringsbedrijf Apax en het Europees werkende telecombedrijf Tele2 betalen 1,34 miljard euro om alle onderdelen van Versatel over te nemen. Apax wil, na afronding van de overname, de Duitse onderdelen van Versatel kopen voor 565 miljoen euro.

Een overnamebedrag van 2,20 euro betekent een premie van 14 procent op aandelen Versatel. De koers sloot vrijdagmiddag op 1,93 euro aan de Amsterdamse beurs.

John de Mol, met 42 procent van de aandelen de grootste eigenaar van Versatel, gaat akkoord met de overname en zal via Talpa Capital de aandelen aanbieden. Dat levert de mediamiljardair 475 miljoen euro op.

De bedrijven verwachten de komende weken de detaillering van de overname af te ronden en in september 2005 de definitieve details te publiceren.

De afgelopen maanden circuleerden verscheidene geruchten en bevestigde berichten over een verkoop van Versatel aan een derde partij. Van Belgacom en Mobistar was officieel bekend dat ze spraken met Versatel om het telecombedrijf over te nemen. Vorige week verscheen het bericht dat ook Deutsche Telekom belangstelling zou hebben, maar dat bericht berustte op een gefalsificeerde e-mail van een vooralsnog onbekende persoon. Half december 2004 verscheen het eerste gerucht dat Tele2 Versatel over zou willen nemen, maar betrokkenen reageerden toen niet op de inhoudelijke correctheid van het bericht.

Versatel is voor Tele2 een vehikel om zijn belang en omvang in de Nederlandse markt te vergroten. Vanwege de intense concurrentie op de Nederlandse telecommarkt wist Tele2 in Nederland niet zo hard te groeien als het moederbedrijf zou willen. Vooral op het vaste net heeft Tele2 met een hoog klantverloop te maken.

In heel Europa heeft Tele2 circa 30 miljoen klanten. In Nederland verkoopt ze sinds kort ADSL, als wederverkoper van KPN's ADSL-product. Met de overname van Versatel krijgt Tele2 een eigen telecominfrastructuur in Nederland. Versatel Nederland is momenteel bezig met de uitrol van een landelijk ADSL2+-netwerk. Abonnees kunnen daarmee downloaden met snelheden tot 20 megabit per seconde en telefoneren en televisie kijken.
Bekijk de video

Eerst was het Zonnet, toen werd het Versatel, nu wordt het wellicht Tele2. Maakt voor mij niet uit, als de diensten maar niet minder worden. Maar in mijn ogen lijkt Versatel een veel groter bedrijf dan Tele2 die ik alleen ken van wat reclamespotjes.. maar blijkbaar zijn ze toch in staat om Versatel over te nemen.

Wat moeten we hier nu weer van denken?

[ Voor 54% gewijzigd door Syntagma op 19-07-2005 11:12 ]

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Tele2 is actief in zo'n 25 landen, dat is een stuk groter dan versatel :)

Verder denk ik dat de klanten beter afzijn door deze overname. Versatel had vaak hun zaakjes niet op orde, misschien verandert dit nu voor ons.

Verwijderd

Ik dacht gehoord te hebben dat dat nep was. De waarde van de aandelen zouden hierdoor gigantisch stijgen.

Verwijderd

Hier kun je het persbericht vinden: http://www.tele2.nl/perskamer/20050718_d.html

[edit]
Tele2 had in 2004 zo'n 4,5 miljard euro omzet. (Zie pers bericht)

43,000,000,000.00 SEK Sweden Kronor = 4,567,256,623.95 EUR euro

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2005 11:20 ]

• Syntagma
Niet nep dus :)

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 11:10:
Ik dacht gehoord te hebben dat dat nep was. De waarde van de aandelen zouden hierdoor gigantisch stijgen.
Dat is nog ouder nieuws dan dat van de TS. Vorige week is er een vals mailtje de wereld in gegeaan over overname van Versatel, maar nu lijkt het er echt van te komen.

[ Voor 1% gewijzigd door Vunzz op 19-07-2005 11:12 . Reden: lompe typo ]

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wel interessant. Dat moederbedrijf van Tele2 speelt heel handig innoverend in op de (geprivatiseerde) oudste, vaste markten, zoals vaste telefonie en de krant. Het lijkt mij niet meer dan logisch dat ze proberen om de telecom-markt nog meer open te breken door gewoon een eigen netwerk te hanteren.
KPN zal dit ernstig met Argusogen aankijken..

Dat nep-bericht was dat Duitsche Telekom Versatel over zou nemen, geloof ik :)

[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 19-07-2005 11:14 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Syntagma
Vunzz schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 11:12:
[...]

Dat is nog ouder nieuws dan dat van de TS. Vorige week is er een vals mailtje de wereld in gegeaan over overname van Versatel, maar nu lijkt het er echt van te komen.
Oud nieuws? Ik krijg net pas de mail van Versatel, ik wist van niks :)

Hopelijk krijgen we nu bij ons ADSL ook small Bills ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Syntagma op 19-07-2005 11:15 ]

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:39
anandus schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 11:13:
KPN zal dit ernstig met Argusogen aankijken..
Volgens mij lachen die zich het schompes dat ze niet de enige zijn die absurde bedragen (1 miljard voor Telfort, EPlus) betalen voor overnames, maar dat de concurrentie dat ook doet.

Ik heb nog geen financieel analist op business news radio gehoord die zich positief uitliet over de aankoop(prijs). Voor de huidige aandeelhouders is het echter een schitterende deal.
Pagina: 1