Toon posts:

PC hangt na ide detectie

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mogguh...

Ik heb een beetje een wazig probleem.

Een pc:

Asus A7V8X-X
AMD Athlon XP 1800+
1024 MB DDR
80GB MAXTOR
DVD RW
DVD Rom
Ati Radeon 8500

Start niet.

Als ik het ding opstart, zie je het asus logo, bios schermpie, allemaal prima, geheugen wordt netjes aangegeven, cpu, prima, Primary en secondary master en slave, wordt allemaal gevonden, en dan loopt ie vast, althans, onder het rijtje ide devices, gaat een cursortje knipperen, en verder niets.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Ik heb alleen opgestart met vga, geheugen, cpu en 1 harddisk, of 1 ODD.
Andere vga/mem/ geprobeerd, maar ook dit werkt niet...

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

bios reset al gedaan?

als je essentiële hardware zoals geheugen eruit laat, krijg je dan wel de juiste alarmpiepjes?

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Als je IDE kanalen buggen zal er wel een of andere drive niet lekker werken.. Is dit een "nieuw" samengesteld systeem, of doet hij het opeens niet meer? Als het een nieuw systeem is, verzeker je er van dat je master en slave jumpers goed staan ingesteld op je drives.. Zo niet, ontkoppel drive na drive, en als hij na het ontkoppelen van een bepaalde drive doorstart, kan het goed aan je drive liggen (pas op; het hoeft niet per sé aan je drive te liggen, het kan heel goed zijn dat het IDE kanaal op jou bord brak is)..

Verwijderd

Topicstarter
Nou eigenljik is alleen het moederbord nieuw.
Wat je zegt met die master slave settings zal ik vanavond eerst eens proberen. En de bios resetten, ik heb met mijn stomme harses alleen de bios default settings uitgevoerd. :|

Ik ga vanavond eens verder puzzelen...

Verwijderd

ff baterijtje eruit rukken :p

Ennum.. Als je detectie op auto hebt staan, ( mits de jumpers slave/master) goed staan, moet hij doorstarten anders is je mobo het zwarte schaap :p

Verwijderd

Topicstarter
ja maar ze worden wel gedetecteerd, hij start alleen niet door daarna....

mobo is hagelnieuw, dus dat kan altijd omgeruild worden ;)

Verwijderd

Haal eens al je IDE apparaten er uit en probeer dan eens te booten.

Verwijderd

Bekend probleem hier.
Ook gehadm et diverse asus mobo's die niet wilde doorstarten.
Meestal was een bios update wel een oplossing en in alle andere gevallen werkte het door de jumpers van de schijven op auto select te zetten.
Grote kans dat het voor jou ook helpt.
Pagina: 1