Hoi,
Ik heb een applicatie geschreven in java die gebruikt maakt van een ODBC verbinding en dit werkt goed (Maakt gebruik van DNS), Nu wil ik hem echter op mijn werk inzetten maar kan hier geen gebruik maken van de ODBC-verbinding via dns omdat deze door systeembeheer niet aangemaakt wordt.
Nu heb ik gelezen dat je ook de databank kunt benaderen via het Path. Echter dit geeft bij mij (op de laptop dus met volledige rechten) de volgende foutmelding.
De naam van de gegevensbron is niet gevonden en er is geen standaardstuurprogramma opggeven.
Ik gebruik Jbuilder 6 en de daarbij behoorende JDK 1.3.1
de debugger geeft aan dat ik de volgende url probeer te laden:
"jdbc:odbc:Driver={Microsoft Access Driver(*.mdb)};DBQ=c:\weetikhet.mdb"
Ik gebruik de volgende code (deze heb ik in verschillende forums en internetpagina's gevonden)
Ik zie echt niet meer waar nu de fout zou kunnen zitten, het path heb ik regelmatig gecontroleerd en ook al andere locaties geprobeert.
Ik heb een applicatie geschreven in java die gebruikt maakt van een ODBC verbinding en dit werkt goed (Maakt gebruik van DNS), Nu wil ik hem echter op mijn werk inzetten maar kan hier geen gebruik maken van de ODBC-verbinding via dns omdat deze door systeembeheer niet aangemaakt wordt.
Nu heb ik gelezen dat je ook de databank kunt benaderen via het Path. Echter dit geeft bij mij (op de laptop dus met volledige rechten) de volgende foutmelding.
De naam van de gegevensbron is niet gevonden en er is geen standaardstuurprogramma opggeven.
Ik gebruik Jbuilder 6 en de daarbij behoorende JDK 1.3.1
de debugger geeft aan dat ik de volgende url probeer te laden:
"jdbc:odbc:Driver={Microsoft Access Driver(*.mdb)};DBQ=c:\weetikhet.mdb"
Ik gebruik de volgende code (deze heb ik in verschillende forums en internetpagina's gevonden)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| public String connect() throws SQLException
{
try
{
Class.forName("sun.jdbc.odbc.JdbcOdbcDriver");
}
catch (ClassNotFoundException e)
{
System.out.println("Error"+e);
}
String dbpath="c:\\weetikhet.mdb";
String url = "jdbc:odbc:Driver={Microsoft Access Driver(*.mdb)};dbpath="+ DBPAD;
connect =java.sql.DriverManager.getConnection(url,"","");
if(connect !=null)
{
stmt = connect.createStatement();
return url;
}
else
return null;
} |
Ik zie echt niet meer waar nu de fout zou kunnen zitten, het path heb ik regelmatig gecontroleerd en ook al andere locaties geprobeert.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2005 10:22 ]