Toon posts:

[Adobe] Surf licenties overzetten naar gewone licenties *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik nu voor mijn werkzaamheden met Adobe de licenties die ik verkregen heb door school(kon je toen 20 euro betalen had je complete CS Suite..)

Is het ook mogelijk dat ik deze licenties over laat schrijven op mijn eigen (bedrijfs)naam?
Of dat ik de CS2 update koop en mijn CS pakket laat updaten en dan alsnog op mijn eigen naam laat zetten?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-08 10:56

Turkish

zhé germans

Volgens mij mag dit niet omdat de Surf licentie (ik neem even aan dat je die hebt) uitsluitend bedoeld zijn voor studie en dat kan je niet zomaar omzetten. Lees de voorwaarden daarvan maar eens door ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Weet niet of dat wel mogelijk is maar kun je daar niet beter even contact opnemen met adobe..? O-) is maar een idee

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Nee, die Surf licentie mag je uberhaupt niet gebruiken voor werk anders dan onderwijs voor/bij een instelling die bij Surf is aangesloten.

Een upgrade zal volgens de regels ook niet mogen omdat je geen valide licentie hebt om te upgraden. (Ik weet trouwens ook niet of je wel een commerciele upgrade over de Surf versie kan halen).

Ik maak je topictitel trouwens iets duidelijker.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:49
Je school-licentie zijn alleen voor schoolactiviteiten, als je die bedrijfsmatig gebruikt, dan ben je in overtreding. Ook het gebruik van die licentie nadat je bent afgestudeerd is onwettig....

Verwijderd

Topicstarter
Aha..ik heb ff gegoogled..maar op die school gebruiken we idd Licenties die via Surfdiensten.nl lopen..
Je mag deze software wel thuis gebruiken, maar niet anders dan onderwijsdoeleinden..toch jammer: :O

Zou erg leuke manier zijn geweest om relatief goedkoop aan Creative Suite te komen :+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2005 10:53 ]

• HunterPro
  • Niet online
alsof die zo duur is :) Daar zit namelijk zelfs een licentie in voor 2 hardwareunits - bijv je thuis- en werkpc, of je werkpc en laptop, etc etc.

Maak ook eens een afweging of je alles wel nodig hebt. Los kopen kán goedkoper zijn (zeker als je upgradepaden meeneemt).

[ Voor 85% gewijzigd door HunterPro op 19-07-2005 10:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
HunterPro schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 10:55:
alsof die zo duur is :) Daar zit namelijk zelfs een licentie in voor 2 hardwareunits - bijv je thuis- en werkpc, of je werkpc en laptop, etc etc.

Maak ook eens een afweging of je alles wel nodig hebt. Los kopen kán goedkoper zijn (zeker als je upgradepaden meeneemt).
Als je bij Adobe Store kijkt op adobe.nl kost CS2 Suite €1510.11
Photoshop alleen kost daar €761.09..

Is toch vrij prijzig nog,vind ik zelf..maar als ik jouw zo hoor mag je deze deze licentie op 2 pc's gebruiken? Mijn werkpc + werklaptop bijv?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Prijzig: mwoa. Niet als je het voor de belasting mag afschrijven en je het gebruikt om betaald werk te doen. (En zodanig werk doet dat je niet met een van de alternatieven kunt werken).

Licentie: als ik op adobe.com zoek naar 'EULA' zie ik http://www.adobe.com/products/eulas/main.html dus check die even voor een bevestiging Y)

[ Voor 14% gewijzigd door F_J_K op 19-07-2005 11:18 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• HunterPro
  • Niet online
dan zou ik maar eens wat verstandiger gaan inkopen ;)

omg, wat een ranzig prijsmonopolie. Voor het prijsverschil kan je bijna heen en weer vliegen en 'm daar in de winkel halen :X

adobe exporteert dus niet van de US naar NL. Smerig gespeeld.

Hmm heb je al op ebay gekeken eigk? :)

[ Voor 51% gewijzigd door HunterPro op 19-07-2005 11:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
HunterPro schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 11:31:
dan zou ik maar eens wat verstandiger gaan inkopen ;)

omg, wat een ranzig prijsmonopolie. Voor het prijsverschil kan je bijna heen en weer vliegen en 'm daar in de winkel halen :X

adobe exporteert dus niet van de US naar NL. Smerig gespeeld.

Hmm heb je al op ebay gekeken eigk? :)
Wat bedoel je psies met 'handiger inkopen'?

Is idd erg smerig gespeeld..

Ebay:
http://search.ebay.nl/creative-suite_W0QQfkrZ1QQfromZR8

ook nog zo rond de 1600 e
Pagina: 1