Ik heb mijn webapplicatie laten hosten.
Op mijn eigen pc is de omgeving nederlands, dus de calendar control ed zijn nederlands ingericht.
Met nederlandse dagnamen etc. Op de hostingsite is het waarschijnlijk een engelse omgeving alles wordt dus engels weergegeven.
Is er een makkelijk manier zodat voor heel de applicatie geld dat de nederlandse notatie geld of moet er overal waar een datum e.d. wordt gebruikt dit apart aanpassen?
Voor de datum notatie weet ik dat je het formatmasker kan gebruiken (dd-MM-YYYY)
Hoe kan de dagen en maanden van het calander control op een nederlandse naam zetten?
Ik krijg in het calendarcontrol ook problemen met de datum
de dag wordt opgelicht wanneer iemand jarig is.
De datum staat in de database.
Nu is het echter bij 1 gebruiker zo dat hij jarig is op 9-6 en haalt ook 9-6 op in de database.
Echter hij wordt geplaatst op 6-9
Ik heb het vermoedde dat het door DateTime Datum = DateTime.Parse(s); komt.
Hoe kan ik dit oplossen?
Op mijn eigen pc is de omgeving nederlands, dus de calendar control ed zijn nederlands ingericht.
Met nederlandse dagnamen etc. Op de hostingsite is het waarschijnlijk een engelse omgeving alles wordt dus engels weergegeven.
Is er een makkelijk manier zodat voor heel de applicatie geld dat de nederlandse notatie geld of moet er overal waar een datum e.d. wordt gebruikt dit apart aanpassen?
Voor de datum notatie weet ik dat je het formatmasker kan gebruiken (dd-MM-YYYY)
Hoe kan de dagen en maanden van het calander control op een nederlandse naam zetten?
Ik krijg in het calendarcontrol ook problemen met de datum
de dag wordt opgelicht wanneer iemand jarig is.
De datum staat in de database.
Nu is het echter bij 1 gebruiker zo dat hij jarig is op 9-6 en haalt ook 9-6 op in de database.
Echter hij wordt geplaatst op 6-9
Ik heb het vermoedde dat het door DateTime Datum = DateTime.Parse(s); komt.
Hoe kan ik dit oplossen?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| // alle verjaardagen zitten in een datagrid
foreach (DataGridItem dgi in dg_hulp.Items)
{
//string s wordt de datum uit het grid
string s = dgi.Cells[0].Text;
DateTime Datum = DateTime.Parse(s);
if ( (e.Day.Date.ToString("dd-MM") == Datum.ToString("dd-MM")) && (!e.Day.IsOtherMonth) )
{
//wanneer de datum van de calendar control overeenkomt met de datum uit het grid.
//kleur aanpassen en de tooltip zetten
e.Cell.ApplyStyle(agendastyle);
e.Cell.ToolTip = dgi.Cells[1].Text.Replace (" ","");
}
} |