6800GT Dilemma

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• fheerens
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:22
Beste mensen,

ik ben een nieuw lid op tweakers.net so please don't be hard on me :)

Ik heb sinds kort het idee om mijn MSI 5200 te gaan vervangen.
Dit wilde ik doen d.m.v. een 6800GT.
Nu ben ik enorm aan het twijfelen tussen (alternate.nl)
Gigabyte 6800GT
Asus V9999GT/TD
XFX 6800GT

Welke van deze 3 kaarten is de stilste en welke heeft de beste performance.
De prijzen liggen zeer dicht bij elkaar, dus daar hebben we het niet over.
Ik heb zoveel reviews gelezen dat ik door de bomen, het bos kwijt ben.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Mvg.

Frans

In AvE we trust

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:55
Standaardspeeds zal er nagenoeg weinig prestatieverschil tussen de kaarten zitten. Wat betreft de stilte. Bij alle deze kaarten maken de koelers een pokke herrie. Een heleboel mensen vervangen de stockkoeler dan ook voor een Zalman V700cu of een artic5. Veel stiller en koelt beter. Hierdoor kan je de kaart beter overklokken.

Verwijderd

Ik zal zelf voor XFX gaan. heb hier goeie ervarringen mee kwa overclocken. Maar ook met garantie. Vaak gezeik gehad idd over de standaard koeler die steeds uitviel en heb gewoon al 3keer nieuwe koeler opgestuurt en gehad van hun. Nu draait alles nog perfect. Maar idd het maakt een pokkeherrie en zal je zo koeler kunnen vervangen voor een 30euro Zalman copper vga koeler.

Gigabyte geen enkele ervaringen mee, Asus ben ik echt niet over tespreken. Ok drivers/biossen voor de kaart zijn altijd ook bij hun website. Maar overclocken en de gebruikte onderdelen en afwerking vind ik persoonlijk om te huilen. Asus heeft beetje hun goeie naam de laatste op het spel gezet. En niet alleen met videokaarten.

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-07 16:50
Afwerking van de kaarten kun je over twisten en is natuurlijk persoonlijk.

Ik heb de nieuwe versie van de Asus V9999 GT/TD en die lijkt qua afwerking precies op de Gamers Edition. Ik vind hem wel mooi ogen met die blauwe led in de fan. Het geluid van de fan is bij mij niet noemenswaardig, maar dat komt omdat het geluid van mijn CPU fan waarschijnlijk overheerst.

Bij de Alternate kun je hem al krijgen voor €258,- incl. verzendkosten.
De XFX 6800GT hebben zo geloof ik ook nog voor €278,- incl. verzendkosten.

Bij de Asus heb je dan wel de mogelijkheid om de HW van de kaart te monitoren:
(Temps, Rpms, Voltages).

[ Voor 10% gewijzigd door Kosh66 op 19-07-2005 10:09 ]

• fheerens
bij de gigabyte kaart zit er een fan/heatpipe systeem op. Werkt dit een beetje okay? ik heb zelf geen ervaring met heatpipes...

In AvE we trust

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
fheerens schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 07:32:
Dit wilde ik doen d.m.v. een 6800GT.
Nu ben ik enorm aan het twijfelen tussen (alternate.nl)
Gigabyte 6800GT
Asus V9999GT/TD
XFX 6800GT

De prijzen liggen zeer dicht bij elkaar, dus daar hebben we het niet over.
Heb je de aanbieding bij alternate op de voorpagina voor een Asus 9999GT voor 179,- gezien? Dat scheelt toch wel flink ten opzichte van de andere kaarten. Misschien maakt dat de keuze makkelijker.

• Kosh66
Die Asus van €179,- is een "gestripte" 6800GT:

Deze heeft maar 128 MB Ram en dit is ook geen GDDR3 geheugen, maar een stuk trager SDRAM.
Verder heeft deze maar 12 pipelines ge-enabled.

[ Voor 6% gewijzigd door Kosh66 op 19-07-2005 10:35 ]

Verwijderd

Of mss de V9999GE bij Mycom voor €199,95??

GDDR3 geheugen, 350Mhz/1000Mhz, 12,1X 5VP en de kans dat de andere 4 pipes en shader open kunnen.

• MF
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-07 09:37

MF

Take a Seat

Kosh66 schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 10:34:
Die Asus van €179,- is een "gestripte" 6800GT:

Deze heeft maar 128 MB Ram en dit is ook geen GDDR3 geheugen, maar een stuk trager SDRAM.
Verder heeft deze maar 12 pipelines ge-enabled.
Dan heb je het denk ik toch mis. Het enige verschil is dat deze kaart geen GDDR3 geheugen heeft, maar volgens de specs zou hij wel 16 piplines open moeten hebben. (zie grote 6800GT topic)
Chip: 6800GT
Bus type: APG
Core snelheid: 350Mhz
Mem snelheid: 700Mhz
Memory Interface: 128Mb ddr
Aantal pipes: 16
Aantal vertex eenheden: 6

conclusie: dit is een 6800GT met 16 pipes en 6 vertex eenheden maar met het ell cheapo ram van de 'gewone' 6800

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 10:37:
Of mss de V9999GE bij Mycom voor €199,95??

GDDR3 geheugen, 350Mhz/1000Mhz, 12,1X 5VP en de kans dat de andere 4 pipes en shader open kunnen.
euh die is ondertussen al een maand geleden als het niet meer is uitverkocht ;)
die hadden ze toen al bijna niet toen het krantje ervan uitkwam.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

chucky666 schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 10:45:
[...]

euh die is ondertussen al een maand geleden als het niet meer is uitverkocht ;)
die hadden ze toen al bijna niet toen het krantje ervan uitkwam.
Sinds gisteren weer leverbaar bij de MyCom voor €199.-

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Kosh66
MF schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 10:44:
[...]

Dan heb je het denk ik toch mis. Het enige verschil is dat deze kaart geen GDDR3 geheugen heeft, maar volgens de specs zou hij wel 16 piplines open moeten hebben. (zie grote 6800GT topic)

[...]
Volgens de site heeft ie maar 12 pipelines ge-enabled, als je geluk hebt, kun je deze unlocken net als de GE-versie met de RivaTuner, ja.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

MAX3400 schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 10:47:
[...]

Sinds gisteren weer leverbaar bij de MyCom voor €199.-
mja ik zie hem in de folder staan online.
maar hij staat niet in de prijslijst bij hun ?

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-07 11:28

Apoca

Array Technology Industry

Ja en de site zit der gewoon vol naast, deze kaart heeft 99,9% zeker 16 pipes.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / Radeon RX 9070 XT Red Devil / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / FSP Hydro Ti PRO 1000W

Verwijderd

chucky666 schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 10:52:
[...]

Dat klopt idd. Moesten ze nog aanpassen omdat de kaarten nog niet binnen waren. Ik heb m iig al besteld en krijg hem vandaag of morgen binnen.

• MF
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-07 09:37

MF

Take a Seat

Kosh66 schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 10:51:
[...]

Volgens de site heeft ie maar 12 pipelines ge-enabled, als je geluk hebt, kun je deze unlocken net als de GE-versie met de RivaTuner, ja.
Ik ben het met Apoca eens, alternate zal het wel mis hebben want kaarten met dit typenummer zouden er gewoon 16 moeten hebben. (later vandaag weet ik het zeker want dan heb ik er 1 :))

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

chucky666 schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 10:52:
[...]

Nee, en haast is geboden; ze hebben er maar 400 ofzo...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-08 11:11

Kortfragje

......

Neej deze heeft wel degelijk 16x1 / 6 (16 pipes en 6 shaders) en presteers ruim boven de 6800 en de 6600 GT. Maar wel ietsjes trager dan een gewone GT (ongeveer 500 marks) niet noemenswaardig vor mij en ben er erg tevreden over

http://www.gjpvanwesten.nl

• Flo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-08 10:25

Flo

hey maar er word hier vaak gesproken over het plaatsen van de VF700Cu van Zalman. (heb em zelf ook en ben zeer tevreden) maar hoe zit het dan met de garantie?
Bij het veranderen van de northbridge koeling op een a8v deluxe kreeg ik al een opmerking van de pc winkel. Dit gaf moeilijkheden met de garantie.
Dus kan bijvoorbeeld asus het veranderen van een gpu koeler als reden nemen om de garantie te "verwaarlozen"?

Verwijderd

Flo schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 14:03:
Dus kan bijvoorbeeld asus het veranderen van een gpu koeler als reden nemen om de garantie te "verwaarlozen"?
Jep
Daarom wacht ik ook nog even om hem op mijn videokaart te monteren, overklokken is nu toch nog niet nodig :)

• Flo

Flo

aha en overclocken dan met standaard koelers?
bedoel ze zetten er wel alle functies voor op en ze hebben zelf auto overclock functie (niet dat t werkt ofzo want je krijgt piepje met overclocking failt :P ) maar dan geldt overclocken natuurlijk ook als een mooie reden om geen garantie te verlenen

• Akino
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-04 10:24

Akino

Dr. Opteron

De GPU koeler van de Asus,werkt perfect,.....
Is plat,bevat heatpipes.
Waarom veranderen?????/

Wat tweak ik...... http://www.amels-holland.com/range/amels-272/#1

• Flo

Flo

De GPU koeler van de Asus,werkt perfect,.....
Is plat,bevat heatpipes.
Waarom veranderen?????/
nou ik heb een fx5900 (nu 5950ultra) met een of ander asus koelertje dat niet zo goed presteert als een zalman. en had toch geen garantie meer dus wrom niet?

• tikkietrugjaap
  • Laatst online: 16:58
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 10:57:
[...]

Dat klopt idd. Moesten ze nog aanpassen omdat de kaarten nog niet binnen waren. Ik heb m iig al besteld en krijg hem vandaag of morgen binnen.
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Ik wilde hem bestellen en tegen mij zeiden ze "Ja meneer dat kan niet, u moet maar bellen om te kijken of we hem hebben en als we hem hebben dan pas mag u een bestelling plaatsen" :?

Vandaag gebeld en ze hadden m nog niet, morgen weer bellen natuurlijk. Wel een heel rare manier van werken vind ik, maar goed.

Prima.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Mensen, dat van die gestripte kaarten is allemaal waar.
Maar bedenk dit: er is ook een kans dat je de extra 4pipes niet openkrijgt(met artifacts dus) dan kon je toch beter een volwaardige 6800gt kopen. En geloof me met 256mb is met oog op de toekomst ook slimmer. Ook van 700mhz naar 1000ddr3 is stukje beter. Niet alleen omdat het geheugen de corespeed moet bijhouden(vooral voor overclockers interessant) maar ook voor hoge resoluties en AA/AF.

suc6 bij je keuze, maar als je voor de gestripte versie gaat kan je net zo goed de 6800le 128mb voor 119euro bij alternate.nl kopen. Deze is maar 8 pipes en 4shaders, maar kunnen ook allemaal opengezet worden. Meestal sowieso wel 1 van de 2setjes met 4pipes. Dan heb je zelfde kaart al als hierboven voor 180euro.

Ik doe met mijn 6800le 16pipes 6shaders open(geen artifacts _/-\o_ ) op core 400 mem 800 al 11000punten in 3dmark03, bij lage fsb 185mhz en cpu xp2400(1866mhz) @2300.

Verwijderd

Die asus v9999GE dat is dus GEEN GT , Dat is gewoon een geforce 6800 met 12 pipelines , alleen met ggdr3 geheugen en wat hogere core clocks. 1100/375 .

Verwijderd

tikkietrugjaap schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 14:24:
[...]

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Ik wilde hem bestellen en tegen mij zeiden ze "Ja meneer dat kan niet, u moet maar bellen om te kijken of we hem hebben en als we hem hebben dan pas mag u een bestelling plaatsen" :?

Vandaag gebeld en ze hadden m nog niet, morgen weer bellen natuurlijk. Wel een heel rare manier van werken vind ik, maar goed.
Mmm, een beetje vreemd idd.
Ik heb net weer gebeld en ze zeiden dat de kaarten gisteravond binnen gekomen zijn en dat ik hem morgen kan verwachten.
Ik laat hem onder rembours opsturen omdat dat bij mycom maar 9 euro kost.
Heb je gebeld met Mycom direct?
Ik heb hem gister wel daar kunnen bestellen namelijk.

Als het je niet lukt wil ik wel kijken of ik er nog 1 kan bestellen aangezien ik er al 1 besteld heb.
Stuur maar een PM. Is te proberen als het jou niet lukt...

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 14:56:
Die asus v9999GE dat is dus GEEN GT , Dat is gewoon een geforce 6800 met 12 pipelines , alleen met ggdr3 geheugen en wat hogere core clocks. 1100/375 .
Behoorlijk wat hogere clocks. Je hebt ook nog de kans op extra pipelines wat een performance boost zal geven.
Als je het mij vraagt is dit een betere keus dan de "nep" V9999GT.

• tikkietrugjaap
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 14:59:
[...]

Mmm, een beetje vreemd idd.
Ik heb net weer gebeld en ze zeiden dat de kaarten gisteravond binnen gekomen zijn en dat ik hem morgen kan verwachten.
Ik laat hem onder rembours opsturen omdat dat bij mycom maar 9 euro kost.
Heb je gebeld met Mycom direct?
Ik heb hem gister wel daar kunnen bestellen namelijk.

Als het je niet lukt wil ik wel kijken of ik er nog 1 kan bestellen aangezien ik er al 1 besteld heb.
Stuur maar een PM. Is te proberen als het jou niet lukt...
Vink heel joviaal van je. Ik ga morgen 's morgens nog even bellen, als ik dan weer een negatief antwoord krijg dan neem ik contact op met jou via PM. Bedankt voor het aanbod in ieder geval.

Prima.

Verwijderd

Ikzelf ga denk ik deze kopen: PNY GeForce 6800 GT 256MB DDR3 voor 239 euro bij http://www.bb24.nl/catalog/index.php

Wel 40 euro duurder dan de kaart die mycom heeft maar deze kan je iig 99% zeker naar een ultra flashen. En je bent er 100% zeker van dat je 16 pipelines hebt.

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-07 11:28

Apoca

Array Technology Industry

En bij alternate zijn ze wakker de V9999GT/TD 128mb heeft nu ook bij hun 16 pipes gekregen.

Morgen komt die trouwens, net mail gehad :P

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / Radeon RX 9070 XT Red Devil / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / FSP Hydro Ti PRO 1000W

• Nilco
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 15:09:
Ikzelf ga denk ik deze kopen: PNY GeForce 6800 GT 256MB DDR3 voor 239 euro bij http://www.bb24.nl/catalog/index.php

Wel 40 euro duurder dan de kaart die mycom heeft maar deze kan je iig 99% zeker naar een ultra flashen. En je bent er 100% zeker van dat je 16 pipelines hebt.
Das ook de reden dat ik deze kaart heb gekocht. Een echte GT die je gewoon op ultra-speeds kan zetten. Was voor mij wel een wereld van verschil, van een radeon900pro naar een 6800GT@ultra.

• fheerens
okay, maar nu gaan we eigenlijk een klein beetje (imho) off-topic. off-mijn-topic... :D
Ik ben nu aan het twijfelen tussen de Gigabyte en de Asus. De XFX heb ik al afgeschreven vanwege de mindere reviews die ik gelezen heb en vanwege een aantal, in mijn ogen, negatieve reacties.

De Asus 6800GT werkt met een normale core/mem koeling.
De Gigabyte werkt met een core/mem koeling, maar dan via een heatpipe systeem met fan.

Nu heb ik geen ervaring met heatpipe systemen. Hoe koelt dit. Wat zijn de voordelen, bij een videokaart, van heatpipes boven normale fan koeling?

In AvE we trust

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-08 19:01
Die heatpipe schijnt niet echt goed te coolen. Ik dacht iemand te horen die 90 graden stressed had met dat ding.

Ik zou voor de XFX gaan. XFX is naar mijn mening beter als ASUS (XFX maakt de beste biossen en ASUS is overpriced+niks bijzonders). En de Gigabite heeft een gare cooler. Als je goede kooling en weinig herrie wil kom je toch op een zalman/NVsilencer of waterkoeling uit.

Die zalman is trouwens nog een beetje te horen op 12 volt. Ik heb een Zalman op de fan aansluiting van m'n kaart (Gainward) aangesloten En hoor nog duidelijk de overgang van 2Dmode (50% fanspeed) naar 3D mode (100% fanspeed). Storend is het absoluut niet maar wel een beetje hoorbaar op de achtergrond (naast 2x120mm en 3x80mm op 5 volt).

[ Voor 6% gewijzigd door martijn_tje op 20-07-2005 08:43 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

martijn_tje schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 08:41:
.

Die zalman is trouwens nog een beetje te horen op 12 volt. Ik heb een Zalman op de fan aansluiting van m'n kaart (Gainward) aangesloten En hoor nog duidelijk de overgang van 2Dmode (50% fanspeed) naar 3D mode (100% fanspeed). Storend is het absoluut niet maar wel een beetje hoorbaar op de achtergrond (naast 2x120mm en 3x80mm op 5 volt).
je kan hem ook aan die molex stekker doen die erbij zit, dan kan je hem op 5v laten draaien.
lekker stil en koelt dan nog steeds erg goed ;)

• tikkietrugjaap
Mooie tijd, net de Mycom opgebeld en mijn 6800 ligt waarschijnlijk voor me klaar als ik daar aan kom na mn stage. Loop ik gelijk om de hoek naar de Computerland en haal ik een ToPower 600W voeding op. 119E en ik lees op meerdere messageboards dat ToPower dezelfde fabrikant heeft als OCZ en Tagan.

(Hint: als iemand iets weet van de ToPower dat ik moet weten voordat ik hem ga halen om 5 uur, graag reageren ;) )

Prima.

• Nilco
@chucky666: Kan je deze koeler ook op 5v laten draaien als je de kaart naar ultra overklokt? Of moet je um dan wel op die 12v aansluiten?

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

MEGATRON schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 11:02:
@chucky666: Kan je deze koeler ook op 5v laten draaien als je de kaart naar ultra overklokt? Of moet je um dan wel op die 12v aansluiten?
ik heb een ultra en bij mij draait ie ook gewoon op 5v.
moet je alleen ff kijken hoe warm die wordt denk ik.

• Nilco
Oké thanks.

• tikkietrugjaap
Ik heb nu dus de Asus V9999 6800 Gamers Edition (die van de actie van Mycom) en ik heb een ToPower 600Watt voeding bij de Computerland gekocht. ToPower is de fabrikant van Tagant en OCZ voedingen dus ik kreeg wel het idee dat het een goed merk was.

Nu heb ik mijn V9999 aangesloten op 1 kabel met allebei de molexjes op de kaart. De grafische kaart zit dus via 1 kabel aan de voedig. Is dat een slecht idee of moet dat niet uitmaken?

Ik weet overigens niet of het gewenst is dat ik in dit topic post, indien niet het geval is kan ik ook een eigen topic aanmaken natuurlijk. Ik vond dat echter een btje vervuiling van het board.

Prima.

• Ikke!
  • Laatst online: 06-09-2025

Ikke!

aka Netfinity

In mijn handleiding van xfx staat (geldt voor de ultra) dat als je niet gaat overklokken, je twee molexen van dezelfde kabel kunt gebruiken. Als je wilt overklokken is het aan te raden twee verschillende te gebruiken.

edit:
typo's, het is nog vroeg he

[ Voor 10% gewijzigd door Ikke! op 21-07-2005 11:03 ]

Klik mee voor GoT!........

• tikkietrugjaap
O ok, dankje wel voor de tip. Ik denk namelijk dat ik met Rivatuner ga proberen wat meer uit de kaart te halen. Kijken of me dat lukt.

Prima.

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:14
ik heb een 300 watt voeding, p4 mobo met p4 2.53 Ghz, 1 Gig ddr en een NIC als enige pci kaart, en er hangt nog een dvdburner in.

ik ga mn ati 9500pro vervangen door een 6800GT (die van alternate met 256 MB, kan elk moment voor de deur verschijnen ;)), heb ik genoeg aan deze 300 watt voeding?

Verwijderd

Ik heb een asus 6800 GT/TD en die heeft dus absoluut wél 16 pipelines.. Het zit hem idd in het geheugen wat ietwat trager is.. Of ik er wat van merk? Helemaal niks, ik zit vaak nog geen 400 punten in 3dmark03 verwijdert van normale GTs..

@jaap; hangt af van het merk voeding.. 300 watt klinkt sowieso wat lichtjes, je kan het proberen (let wel, riskeren; als een voeding d'r uitblaast is je systeem daar niet blij mee :+)..

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:14
hoe kan ik testen hoeveel watt ik nodig heb?

• Pkunk
  • Laatst online: 03-08 14:07
Over die V9999 TG/TD :
Asus V9999GT/TD ;)
Dus eigenlijk alleen in hogere resoluties is de normale GT echt beduidend sneller.

[ Voor 39% gewijzigd door Pkunk op 21-07-2005 12:45 ]

Hallo met Tim

Pagina: 1