[Alle projecten] Benchmarkresultaten

Pagina: 1
Acties:

• Gromba
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-02 19:43

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

Topicstarter
Ik heb met een aantal programmaatjes bekeken of de dc-clienten wel alleen de niet gebruikte CPU time gebruiken. Alles is getest op deze computer.
De volgende projecten heb ik getest:
Afbeeldingslocatie: http://www.teamnewton.nl/images/bench/bureaublad.jpg

De resultaten in een tabel
Afbeeldingslocatie: http://www.teamnewton.nl/images/bench/benchmark_resultaten.png

Maar omdat grafiekjes veel boeiender zijn, heb ik die gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://www.teamnewton.nl/images/bench/ut2004.pngAfbeeldingslocatie: http://www.teamnewton.nl/images/bench/lijn.pngAfbeeldingslocatie: http://www.teamnewton.nl/images/bench/super_pi.png

De benchmark resultaten van Winrar zijn een verhaal apart.De clients die een ontzettend hoog verschil hebben lopen dus blijkbaar niet onder de priorteit van winrar.
Afbeeldingslocatie: http://www.teamnewton.nl/images/bench/winrar.png

Gezien de erg kleine resultaatverliezen maakt het niet uit welke client je draait... als je maar DPC helpt! Als iemand je niet gelooft dat de client praktisch geen snelheidsverlies oplevert, kan je hem altijd doorsturen naar dit topic.

[ Voor 4% gewijzigd door Gromba op 19-07-2005 03:47 . Reden: stonden geen computerspecs ]

Gromba.nl

Verwijderd

Eej leuk uitgezocht, alleen nu nog de Linux compatible projecten onder de loep nemen om te kijken of het daarmee precies hetzelfde is? maaw dat zal wel. :)

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:17
Van TSC en D²OL had ik het wel verwacht maar eigenlijk ook wel bij WinRar, raar dat het daar niet bij gebeurd :| Maar toppie hoor, deze info _/-\o_

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-06-2023

Rollerjooster

OhNoNotHim

Goed werk, Gromba! Ik ben gek op grafiekjes, dus ik denk dat ik dit topic maar even uitprint :)

Forza Mucca!

Verwijderd

Mooie stats.
En volgens mij heb je alleen maar laten zien wat voor programma winrar is met de winrar banch :X
Snap nou wel waarom het uitpakken van iso's zo lang duurd :P

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Mooie grafieken :)

Er zit natuurlijk altijd een bepaald percentage verschil in ik denk dat die 1% a 2% te verwaarlozen zijn en dat de clients dus onder die twee tasks helemaal uitschakelen.

Waarom doen sommigen bij winrar het niet (uitschakelen) en is dit met andere programma's ook zo :?

Wie weet nog een paar leuke proggies die we vaak gebruiken en redelijk zwaar op de cpu steunen ? :P

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Media de/encoden? Die worden bij CPU benchmarks ook vaak gebruikt, en Office productivity.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
Winamp pakt volgens mij ook wel wat CPU-usage om maar te zwijgen over die toolbars met CPU en Memory usage :|

Verwijderd

Ik verwachten iets anders Ik verwachte een vergelijking tussen de projecten. Iets van x seti wu = x rc5 wu enzo Maar toch.
Netjes gedaan, Gromba _/-\o_

• MewBie
  • Registratie: April 2002
Oh nog ff een vermelding voor DPAD :P
Draai geen DPAD en probeer dan een DVD te ripen met dvd shrink :) dan kan je namelijk heeeeeeeel lang wachten (DPAD heeft dezelfde of een hogere prioriteit als dvdshrink, prioriteit van DPAD lager of dvdshrink hoger zetten verhelpt het)

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Crack
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-01 17:45

Crack

...ehh.......Mooh?!?

MewBie schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 16:14:
Oh nog ff een vermelding voor DPAD :P
Draai geen DPAD en probeer dan een DVD te ripen met dvd shrink :) dan kan je namelijk heeeeeeeel lang wachten (DPAD heeft dezelfde of een hogere prioriteit als dvdshrink, prioriteit van DPAD lager of dvdshrink hoger zetten verhelpt het)
Je moet in config.txt de cliënt op background zetten. Dat maakt een beoorlijk verschil.
Als je met de taskmanager de prioriteit aanpast gebeurd er idd. weinig.

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

• Gromba
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-02 19:43

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

Topicstarter
Het zou intressant zijn als iemand deze tests ook eens met een Intel Pentium 4 zou doen, kijken of dat verschil uitmaakt. Het is dat ik thuis geen Pentium 4 met windows erop heb staan, anders had ik het gedaan :P

Gromba.nl

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-02 16:05
Ik neem aan dat alle projecten met de standaard instellingen getest zijn. Er is meestal in iedere client een prio in te stellen. Misschien handig om dit bij de test te vermelden.

Verder een schitterend overzicht dat zeker helpt mensen te overtuigen dat het op de pc geen verschil uitmaakt (wel in de elektra rekening :X)

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021

CaptBiele

No Worries!

Ik heb draai nu een jaartje TSC. En merk er eigenlijk niets van... tot vorige week.
Ik was aan het devven met Visual Studio, en het laden van mijn project duurde tientallen seconden.
Als ik de TSC client afsluit was het binnen 2 sec geladen :(

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:05
Mooi om te zien dat FaD het prima doet :) (want dat draai ik nu)

Ik had een keer in Linux (SuSE 9.2) een extreem lage framerate, dus ik heb wel 10x de linux drivers geprobeert opnieuw te instaleren.
Later bleek dat TSC aan stond, en die alle cpu wegnam :(
FaD heb ik nog niet geprobeert in linux.

I see red pixels.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik kan met TSC aan absoluut geen film kijken, dat hapert enorm.
Met FaD heb ik absoluut geen problemen.

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Daarom kun je tsc het beste via bijv firedaemon draaien en dan service op idle te laten draaien

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

• archetta
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-05-2022
die scores van D2ol had ik al verwacht.. paar koetjes verloren door het prestatieverlies :(

• Fraekje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-08-2024
Haha, dit kan ik nu mooi gebruiken tegen mn vader :P
Hij maar zeuren dat de pc zo langzaam was na het eropzetten door mijn programmatje :)
Bedankt.
Pagina: 1