{Ervaringen} ATI Theatre 550 Pro kaarten

Pagina: 1
Acties:
  • 1.018 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bennovb
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-02 15:46

bennovb

Max OC = 3725Mhz..!!!

Topicstarter
Topic is bedoeld om ervaringen uit te wisselen over TV kaarten gebaseerd op de ATI Theatre Pro 550 chip die over het algemeen goed is ontvangen door de internationale hardware pers.
Aangezien er nog weinig info/geen topic over is (op GoT) neem ik hierbij het initiatief.
Zoals het er nu naar uitziet gaan heel veel fabrikanten een Theatre Pro 550 kaart uitbrengen en zou deze MCE 2005 compatible moeten zijn en dus lijkt me een ervaringen/verzameltopic wel handig.

Info over de kaart zelf LINK

Overview
  • The first hardware-accelerated video processor with both PCI Express® and PCI support
  • A single low-power, low-cost chip implementation for desktop and notebook PCs.
  • Hardware-accelerated video processing with a high-end 3D comb filter enhances fine-detail video fidelity.
  • Advanced personal video recording capabilities and superior lower-bitrate MPEG-2 encoding enables more video content to be recorded to a single DVD-R/DVD-RW disk.
  • Built-in digital audio capture enables perfectly synchronized video and audio
  • Intelligent noise reduction algorithm cleans up snow and other unsightly artifacts from your video source with dedicated hardware, resulting in better looking captures that take up less disk space
Features
  • Next generation video processing chip delivers higher quality and lower cost PC video solutions
  • Unparalleled integration
  • Video decoder
  • Worldwide stereo audio support
  • IF demodulation
  • DVD quality MPEG-2 encoder
  • PCI & PCI Express x1bus interfaces
Features never seen before on the PC
  • 12-bit Video decoder with hardware 3D Comb Filter
  • Hardware Noise Reduction
  • Digital 12-bit IF demod
  • First PCI Express TV chip
Additional features
  • FM Radio
  • Closed captioning and Teletext support
  • Integrated anti-aliasing filters
Lijst met fabrikanten ; LINKReviews van Theatre 550 Pro kaartenAti drivers;
https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894

Surface Pro 4 (Core m3, 4GB, 128GB) + Lumia 640XL Dual Sim (Verkocht ; PCH-DL, 2x Xeon 2.4 D1 SL6VL (@18x133), CM Heatpipes, 4x 512MB Adata Vitesta DDR500, Windowed Stacker, TSP 500W EPS, BroadCom 8prt SATA RAID, 36GB Raptor + 4x 200GB Seagate RAID5)

• bennovb

bennovb

Max OC = 3725Mhz..!!!

Topicstarter
Gelijk maar mijn eigen ervaringen tot op heden erachteraan;

Na al een tijd het nieuws en alle aankondigingen gevolgd te hebben heb ik onlangs een Sapphire Theatrix 550 Pro aangeschaft (PCI uitvoering) . Deze word geleverd met PowerCinema 3 software. Volgens diverse sites is dit pakket echt teleurstellend en dus wil ik eigenlijk alleen van MCE gebruikmaken.

Inhoud pakket
- PCI TV-kaart
- Infrarood afstandsbediening + batterijen
- Antennekabeltje
- Low Profile backplate voor lage en/of desktop kasten
- Breakoutbox met S-Video, Composite en Stereo inputs
- Driver CD
- Cyberlink PowerCinema 3 (bundled)

Tot op heden geen succes met deze kaart, installatie van Windows XP SP2 of MCE 2005 SP2 is geen probleem, er moet wel nog een third-party MPEG decoder geinstalleerd worden, bijv Nvidia DVD decoder. Na alles geinstalleerd te hebben lijkt het scannen naar kanalen niet goed te gaan. In MCE 2005 krijg ik wel beeld maar niet goed afgestemd/afgesteld. Dit zou met het instellen via de postcode te maken kunnen hebben als UPC en MS hier niet helemaal samenwerken. In XP met CyberLink software ook geen succes.

//edit; met een Hauppauge 150 MCE LP gaat het wel goed, dus postcode etc zijn correct.

Afbeeldingslocatie: http://www.vw24.demon.nl/power%20cinema%20fout.jpg

Systeemspecs;
Windows XP Pro NL SP2 / XP MCE 2005 NL SP2
Athlon 64 3000+
512MB Corsair VS
WD360 Raptor
Nec3520 DVD/RW
MSI RS480M2 incl. onboard X300SE OF Sapphire RX480AS9-A58X +Sapphire X300SE Low Profile

Zijn er andere gebruiker die deze kaart met MCE wel goed aan de praat krijgen?

[ Voor 22% gewijzigd door bennovb op 30-07-2005 12:41 ]

Surface Pro 4 (Core m3, 4GB, 128GB) + Lumia 640XL Dual Sim (Verkocht ; PCH-DL, 2x Xeon 2.4 D1 SL6VL (@18x133), CM Heatpipes, 4x 512MB Adata Vitesta DDR500, Windowed Stacker, TSP 500W EPS, BroadCom 8prt SATA RAID, 36GB Raptor + 4x 200GB Seagate RAID5)

Verwijderd

En, heb je al wat meer succes kunnen boeken inmiddels? Ben benieuwd.

Ik ben ook aan het kijken naar een TV-tuner van hoge beeldkwaliteit. Voor zover ik `t nu zie lijkt de Theatre 550 Pro (check daar links de "Interactive demo" ns :9) de beste te zijn, maar heeft nog problemen met de software (kinderziektes hoop ik?). Dan is er ook nog de Conexant CX23416 encoder (gebruikt Hauppage) en de LSI Logic DVxplore encoder (gebruikt Nivida NVTV).

De encoder is toch bepalend voor de beeldkwaliteit?

Alleen zit ik op onboard video tegenwoordig omdat mijn videokaart gesneuveld is :'( Daarom zoek ik nu een alles-in-1 oplossing. Dus een AGP videokaart met ingebouwde TV-tuner. Nu heb ik gelezen over de nieuwe ATI All-In-Wonder 2006 Edition, maar weet niet of hier de Theatre 550 Pro op zit?

[ Voor 120% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2005 08:18 ]

Verwijderd

*bumb*

• LoEnaTiQ
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 23:23

LoEnaTiQ

Who? What? Where?

Zal ik maar eens een klein beetje leven in deze topic blazen ... :O

Heb sindskort dus ook deze ATI Theatrix 550 Pro van Sapphire gehaald. De kaart installeren met de laatste ATI drivers v6.14.10.86 dat ging allemaal prima op mijn huidige systeem. Alleen daarna begon de ellende ...

De meegeleverde PowerCinema 3 installatie gaf bij mij meteen een error;

"An error occurred while launching the setup. The remote procedure call failed." :(

Daarna veel overige 3rd party software geprobeerd (waaronder GBPVR/WinDVR) om deze kaart aan het werk te zetten, echter lukte het me niet volledig om alle kanalen te kunnen ontvangen. Op de laatste trial versie van PowerCinema 4 na, maar dat is dan ook de enige software wat wel goed werkte. Echter is het een trial versie die je maar voor 30 dagen uit kunt proberen, niet echt een oplossing voor op de lange termijn dus. Sta nou niet echt te springen om nog eens $100 uit te geven voor een stukje software, die ze er eigenlijk al erbij moesten leveren.

Bovendien was mijn eerste impressie van het beeldkwaliteit van die ATI 550 pro i.c.m. PowerCinema 4 toch enigzins negatief te noemen ten opzichte van mijn oude tv kaart. Hetgeen wat mij opviel was dat het beeld dat de PowerCinema liet zien te vergelijken was met de verjaarde VCD kwaliteit of met een slecht gecodeerde divx kwaliteit.

Heb zelf al jaren met tevredenheid een Terratec CinergyTV 400 kaart, die in mijn ogen op dit moment toch de betere kaart is, aangezien de software wel naar behoren werkt en kwalitatief hoger presteerd.

Ik wil niet beweren dat de ATI 550 pro qua hardware veel slechter is, maar zolang de support voor deze tv tuner op dit moment niet verbeterd, dan zie ik hem wel een heel kort levenscyclus hebben. :/

M.a.w een teleurstellende aankoop ;( en nu maar hopen dat er snel betere software support gaat komen.

| My SpiderWeb |

Verwijderd

Een week geleden via komplett een theater 550 pro laten bezorgen, en niets dan ellende mee gehad !
Tuurlijk de software is braggel, maar daar hebben we BeyondTV voor :) helaas heb ik op geen enkele
manier ook maar iets van geluid eruit kunnen krijgen :( beeld is SUPER maar GEEN audio !
Kaartje geschopt naar komplett en gelijk een nieuwe gekregen, die dus hetzelfde probleem heeft !
Goed, dan maar de hele santemekraam omgebouwd in DRIE andere systemen, met hetzelfde resultaat !
Ik heb GBPVR, Sage, BeyondTV, Windows MCE 2005 geprobeerd maar nog steeds géééén audio :(
Ook heb ik getest met een Audigy 2, Live Player, Terratec Aureon en natuurlijk de on-board ALC, wederom
geen audio (begin er maar niet over dat er ergens nog een kanaal op mute staat :Z :Z )

Het is pas écht leuk als je zoals in de manual staat beschreven op zoek gaat naar ATI's eigen MMC
software versie 9.4........die is dus nooit uitgebracht.....9.5 en verder wél maar die ondersteunen
wonder boven wonder de theater 550 niet.......way to go ATI !!
Het is toch ook wel raar dat op de nieuwe X800 AIW gewoon nog de theater 200 prijkt :?

De hardware specs zijn super van deze kaart, vooral de absolute garantie dat audio ALTIJD in sync is
met de video-stream is geweldig. 3 comb filtering is ook absoluut te zien...prachtig beeld ! Maar wat
heb je eraan als je geen geluid hebt ???

Nog even iets over komplett..... voor een internet-dozen-schuiver heb ik niets dan lof voor ze ! zélfs
over mijn tweede rma deden ze niet moeilijk en heb gewoon mijn geld terug gekregen !

Moet nu noodgedwongen maar een NVTV oid gaan aanschaffen........maar nooooooit meer een 550 pro })

Verwijderd

CrisTV werkt er aan, er staat een mogelijke oplossing voor het geluid op

http://forum.chris-tv.com...opic=1530&st=0&#entry5890

"I'd also like to add that if you don't hear any sound, it's probably because your card sends sound over the PCI-bus. To tell ChrisTV to accept sound over the PCI-bus, go to settings - Driver Settings - Advanced Settings and select "Use TV Card Audio Output through the PCI-bus".

It took me quite som time to find this option myself since it's under Driver settings instead of Image&Sound settings wacko.gif"

Mischien heb je er wat aan. Ik heb zelf niet zon kaart, maar ben wel geinterresseerd in dit topic.
Meegeleverde TV-kaart software heeft een slechte reputatie, de hobbyisten kunnen het veel beter schijnt het :)

• LoEnaTiQ

LoEnaTiQ

Who? What? Where?

Voor diegene die ook een ATI Theater 550 Pro kaart hebben ... onlangs via tweakers hier het programma Media Portal v0.2.0.0 gedownload en die ondersteund deze tuner kaart. Het werkt nu behoorlijk goed met zowel geluid als beeldweergave. Dus probeer het uit zou ik zeggen, een goed alternatief. :)

Op de frontpage was deze programma al langs gekomen http://www.tweakers.net/meuktracker/10319

| My SpiderWeb |

• LoEnaTiQ

LoEnaTiQ

Who? What? Where?

Er is sinds kort een nieuwe driver voor deze ati TV kaart uitgekomen en ik heb nu in combinatie met programmaatje ChrisTV v4.9 perfect beeld en geluid. Er is dus eindelijk eens een fatsoenlijke driver uitgekomen voor deze ati 550 Pro chip ...

| My SpiderWeb |

Verwijderd

Hallo forummers,

Onlangs heb ik mijn Theatrix TV-Tuner kaartje gesloopt doordat ik mijn agp kaart (X1600) van een nieuwere bios wilde voorzien. De Theatrix werd geflashed in plaats van de X1600. De backup bleek een vreemde filesize en PN te hebben en de TV-kaart is 'kapot'.
Nu ben ik dus desperate op zoek naar een biosimage voor de theatrix.
Zou een theatrixeigenaar mij uit de brand kunnen helpen?

• bennovb

bennovb

Max OC = 3725Mhz..!!!

Topicstarter
Ik had niet verwacht dat dit eigenlijk mogelijk zou zijn?
Je TV kaart FLASHEN met een verkeerde BIOS ???
Ik heb hier nog een originele Sapphire Theatrix 550 liggen.
Als jij me kan vertellen hoe ik het BIOS hier van af kan trekken.....
Op dit moment vd dag. Geen idee.....

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Aan bovengenoemde reaguurders,

Hoe goed bevalt deze TV kaart jullie? Ik wil namelijk nog een TV kaart kopen en wil dual tuner + PCIe, dus zodoende kom ik bij deze uit. Zijn de audio problemen nu goed verholpen?

Heeft iemand verder nog een idee waar ik een dergelijke kaart in nederland kan kopen?

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
*Nog een kickje?

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

De Theatrix 550 is helaas OOP en inmiddels vervangen door de 650 serie (die nog niet in de EU te koop is geloof ik).

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Pagina: 1