Aangezien ik nu al een jaar een Dell Axim X5 heb, en intresse heb in Wifi.
Zelf heb ik nog geen ervaring met Wifi dus vandaar dit topic.
De Situatie:
Ik heb een bekabeld netwerk door heel mn huis (3 verdiepingen) en wil dus een Wifi-router op mijn kamer zetten (zolder)
Nu leek het me prachtig om een externe Omni-Antenne op het dak/schoorsteen te zetten voor een beter bereik.
Wat heb ik er aan gedaan i.c.m. informatie?
Veel rondgevraagt...
Google afgezocht (M'n engels is niet zo goed
en nederlandse resultaten geven geen duidelijkheid)
GoT afgezocht (ook geen duidelijk resultaat)
En je vraag is?
Als ik op mn wifi-router een externe Omni-Antenne zet op het dak, hoe groot kan mijn bereik zijn?
10dB antenne lijkt me beter dan een 5dB antenne, al heb ik hier ook geen verstand van (maar dat is latere zorg)
In mn Dell Axim X5 wil ik een Linksys CF Wifi.
Deze antenne heeft een normaal/klein bereik.
Maar als mn Omni-Antenne (ff fantaseren) 400 Meter bereik heeft, en m'n CF Wifi 80 meter, Wat is mijn bereik?
Kan ik dan uitgaan van die 400 meter (ik bedoel, Zendmasten voor mobieltjes hebben ook een grote antenne, en mobiele telefoons niet) Of moet ik uitgaan van mn beperking van m'n CF wifi van 80 meter?
Tips/advies zijn heel graag welkom
Zelf heb ik nog geen ervaring met Wifi dus vandaar dit topic.
De Situatie:
Ik heb een bekabeld netwerk door heel mn huis (3 verdiepingen) en wil dus een Wifi-router op mijn kamer zetten (zolder)
Nu leek het me prachtig om een externe Omni-Antenne op het dak/schoorsteen te zetten voor een beter bereik.
Wat heb ik er aan gedaan i.c.m. informatie?
Veel rondgevraagt...
Google afgezocht (M'n engels is niet zo goed
GoT afgezocht (ook geen duidelijk resultaat)
En je vraag is?
Als ik op mn wifi-router een externe Omni-Antenne zet op het dak, hoe groot kan mijn bereik zijn?
10dB antenne lijkt me beter dan een 5dB antenne, al heb ik hier ook geen verstand van (maar dat is latere zorg)
In mn Dell Axim X5 wil ik een Linksys CF Wifi.
Deze antenne heeft een normaal/klein bereik.
Maar als mn Omni-Antenne (ff fantaseren) 400 Meter bereik heeft, en m'n CF Wifi 80 meter, Wat is mijn bereik?
Kan ik dan uitgaan van die 400 meter (ik bedoel, Zendmasten voor mobieltjes hebben ook een grote antenne, en mobiele telefoons niet) Of moet ik uitgaan van mn beperking van m'n CF wifi van 80 meter?
Tips/advies zijn heel graag welkom
1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955