Doorschakelen van vast naar mobiel via een sim-kaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 861 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118672

Topicstarter
Op dit moment bel ik met m'n vaste aansluiting de gesprekken náár vast via 1601. Dit kost me 5 tot 10 euro per maand en het bevalt uitstekend dus dat is geregeld.
De gesprekken náár mobiel bel ik bijna allemaal met mét m'n mobiel (goedkoop abo met veel belminuten) en de enkele keer dat ik van vast naar mobiel bel doe ik dat via kpn (met voordeelnummer) dus dat zijn ook de kosten niet.

Maaaarrrr ik ben nogal veel van huis en dan staat m'n telefoon doorgeschakeld (moet ivm bereikbaarheid voor m'n bedrijf). En dat doorschakelen gaat ook weer via kpn (met voordeelnummer) en kost me 30 tot 80 euro per maand. :r

Het kan op de "vast naar mobiel" manier nauwelijks goedkoper maar ik zie wel steeds die goedkope gsmabo's zoals deze (400 min. bellen voor 8 euro). :?

Mijn vraag; kan ik een mobieltje (of iets soortgelijks) met zo'n simkaartje erin, thuis als telefoon aansluiten zodat deze na 15 sec. doorschakeld naar m'n mobiel? :?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 118672 op 19-07-2005 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66854

Je zou natuurlijk thuis ook kunnen bellen met zo'n skype telefoon. Kan je 'vast' naar mobiel veel goedkoper bellen en kan je ook gewoon je mobiele abo houden.

ik hoop dat je er wat aan hebt. succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-07 14:25

Cramthabam

Leef en laat leven

Waarom gebruikt het bedrijf dan niet gewoon je mobiele nummer ipv een thuis nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Cramthabam schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 09:22:
Waarom gebruikt het bedrijf dan niet gewoon je mobiele nummer ipv een thuis nummer?
Omdat het mijn bedrijf is en klanten me op het vast nummer bellen...
Een voicemail met "hoi ik ben er niet bel me maar mobiel" is niet professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 66854 schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 09:11:
Je zou natuurlijk thuis ook kunnen bellen met zo'n skype telefoon. Kan je 'vast' naar mobiel veel goedkoper bellen en kan je ook gewoon je mobiele abo houden.

ik hoop dat je er wat aan hebt. succes
Dat kost volgens mij nog meer dan die 16,nogwat die ik nu betaal...

Ik ben er vrij zeker van dat het via CPS of VOIP niet goedkoper kan dan die 16 cent p/m. :/
Maar via zo'n goedkoop mobielabo kost het maar 2 cent. :Y)

Dus weet er iemand een manier om een simkaartje (via een mobieltje of ander apparaatje) als vaste telefoon aan te sluiten? :?

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 118672 op 19-07-2005 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23941

Ik denk dat je op zoek bent naar een FCT (fixed cellular terminal). Zoektermen als "gsm gateway" zouden je denk ik al behoorlijk op weg helpen. Als voorbeeld al even een voorzetje:
Linkje naar een FCT (PDF)
En dan kan je even kijken naar de specs van de WL versie.

Andere veelvoorkomende FCTs zijn:
Ericsson FCT250 (ook analoog)
Nokia Premicell 32 (wordt niet meer gemaakt)

Let er wel op dat de meeste van deze dingen least cost routing nodig hebben en vooral in combinatie met een (kleine) telefooncentrale gebruikt worden.

MCS is een bedrijf in nederland dat zich bezig houdt met dit soort dingen. (geen aandelen, puur als kickstart bedoeld :P).

Ik ben niet meer zo thuis in dit soort dingen, maar ik hoop dat je er wat aan hebt.
Pagina: 1