Toon posts:

Ghost2003 dos floppy

Pagina: 1
Acties:
  • 316 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers ,

ik heb al heel wat research gedaan naar het bootable maken van de image maar ik krijg maar geen antwoord op de vraag :

als ik de bootable dos floppy moet insteken wanneer ik in dos-modus een image op dvd aan het maken ben, is dat dan goed als ik de Ghost bootable floppy insteek, of moet dit echt een bootflop zijn van bv.
www.bootdisk.com ?

Kan ik ook een bootablei image maken van een dataschijf ?

mvg ,

Filip

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Misschien was je deze link nog niet tegengekomen met Google, maar het is alleszins een zeer interessante startplaats voor hen die een bootable Ghost cd willen maken: How To Create A Bootable Ghost Rescue CD Tutorial. De handleiding bespreekt zowat alle stappen vanaf het aanmaken van de Ghost image naar het maken van de bootable disk image tot het eigenlijke branden op cd.

Verwijderd

Topicstarter
ja ok dat snap ik , maar
als ik nu in nero de dvd wil gaan branden ,
ik heb nl drie image files : fullclean18-07.gho (ghost image file),
en dan ook nog Fullc001(ghost spanned image file) en Fullc002
deze moeten toch ook meegebrand worden , maar dan gaat nero zagen dat die dvd te klein is

Kan er niet zo goed aan uit , wat kan ik hier dan aan doen ?

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Flip01, ik zie dat je nieuw bent hier. Wellicht kun je wat meer moeite in de probleemomschrijving stoppen? Ik kan er met de beste wil van de wereld niet veel van maken. Wat wil je nu precies? Een image op dvd zetten die te groot is? Dan zet je hem toch op 2 dvd's? Je kunt de spansize zelf opgeven met een commandswitch.

Als je die dvd later wilt gebruiken voor een recover moet je wel zorgen dat je een bootdisk hebt die de dvd-rom drivers (cdrom) ook heeft, anders kun je later niet bij je bestanden.

Over het algemeen is dit wel heel basic hoor. Met wat zoekwerk en inzicht kom je hier zo uit.

offtopic:
Groeten doen we hier niet op GoT. Dat mag je achterwege laten

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
die tutorial heb ik gevolgd, maar bij bootdisk.exe , als ik hiermee opstart dan zegt hij de foutmelding wel, maar ik kan van geen schijf lezen , nochtans heb ik een normale cd rom speler...

en ja ik wil een bootable image maken die op dvd staat, alleen lukt het mij niet om die bootdiskette fatsoenlijk te krijgen , als ik ga kijken dan staan alle files erop behalve config.sys...

als dat zou lukken dan krijg ik hem wel gebrand maar tis net die bootflop die nu problemen geeft

• Bor
  • Nu online

Bor

Over welke foutmelding heb je het eigenlijk? Die tutorial neemt je aan de hand mee, waar (bij welke stap) lop je vast?

Verwijderd

Topicstarter
ok dus ik maak die bootflop door die te downloaden en uit te voeren
dan zegt ie insert floppy , ok allemaal goed
dan wil ik die testen door op te starten met die floppy dat doet ie eigenlijk ook nog goed
en dan krijg je de foutmelding van
"DetectCD was unable to determine the CD-ROM drive letter.".

maar da is dus normaal , maar mijn cd station en dvd station zijn normaal d: en e:
en als ik dan bv
e: ingeef dan zegt die heel de tijd
abort retry or fail

dus hij kan precies geen toegang krijgen tot die stations en dat is het probleem
of is dit gewoon normaal ?

• Bor
  • Nu online

Bor

Ten eerste: zou je gewoon hoofdletters en andere leestekens willen gebruiken? Dat is wel zo handig als een ander jouw verhaal moet lezen. Als detectcd de drive niet kan vinden loop je daar dus vast. Wat voor drive is het (merk, type, scsi / ide)? Daarnaast hoeft jouw drive onder dos (de bootdisk) natuurlijk niet dezelfde "letter" te krijgen. Probeer c, d etc ook even.

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

das misschien standaard wel zo, maar je kunt van te voren ook bepalen dat een eventuele cd/dvd speler de letter X moet krijgen. Is maar net wat er in die flop staat.
Als er een letter X is uitgedeeld kun jij vrolijk e proberen, maar da ga nie lukken....

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Verwijderd

Topicstarter
en ik heb een sony cdrw crx175a1 als slave hangen en een dvd schrijver dru 800a als master op secondary channel

dus dit zou normaal geen problemen mogen geven ...

• Bor
  • Nu online

Bor

Dan zal je even moeten kijken of je detectcd wellicht een switch kan meegeven. Gewoon een kwestie van bekijken wat de diskette doet en met welke tools het dit doet. Als jouw cd rom / dvd rom drive niet word herkent zul je daar dus iets aan moeten doen. Staat er een driver in config.sys?

Verwijderd

Topicstarter
das net het probleem ik zie die config.sys niet staan op de diskette
anders had ik die regionale settings ook al wel aangepast maar dat is het enigste bestandje dat ik niet zie staan...
heel raar net het belangrijkste bestandje

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog één vraagje

de eigenlijke image van 2gig heeft de extensie .gho , alles wat daarop volgt
heeft toch een andere extensie ?

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Als het een spanned image file is dus wel ja, dan hebben de andere images een oplopend cijfer in de extensie.

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

Topicstarter
deze ghs files ( zo heb ik er twee) moet ik op aparte dvd of cd schrijven die non bootable mogen zijn en als ik dan via de bootable dvd werk , dan gaat die automatisch achter deze ghs file vragen ?
dit is echt mijn laatste vraag :-)

Verwijderd

Damn heb je nou echt nog nooit van een PUNT ( . ) gehoord. Laat staan normaal nederlands.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2005 00:58 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik stel voor dat flip01 begint met eigen onderzoek plus het doorlezen van Policy: Alle regels die op het forum gelden :) Alle vragen die in dit topic staan zijn eenvoudig zelf op te lossen met wat eigen onderzoek. Helaas krijg ik niet het idee dat je zelf enige moeite doet voor je topics.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.