[win2k] Active directory probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• DarkFire
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-02 12:16
Hallo Allemaal,

Ik zit met een probleem, toen mijn server gisteren opnieuw moest opstarten voor de installatie van een programma, kwam hij niet meer online.

Na een gekloot heb ik hem echter weer opgestart gekregen maar nu is de computer niet meer via windows file sharing te bereiken en is de active directory offline, als ik hem probeer te openen via systeembeheer krijg ik een fout dat het domein niet bestaat.

Wie weet wat ik moet doen om de active directory en windows file sharing weer aan de praat kan krijgen.

het gaat hier om:
Windows 2000 Advanced server sp4

ook krijg ik tijdens het opstarten een fout dat 1 van de services of een driver niet kan worden gestard

alvast bedankt
DarkFire

[ Voor 13% gewijzigd door DarkFire op 18-07-2005 23:05 ]

• Regman_XP
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-02 20:06
Je laatste backup terug zetten misschien!

Is dit je enigste DC? Of draaien er meer in het domein?
Staan er foutmeldingen in het logboek?

Welke service is er niet gestart?

[ Voor 12% gewijzigd door Regman_XP op 18-07-2005 23:07 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Geef vooral niet te veel info, stel je voor zeg dat we iets uit je topicstart zouden kunnen opmaken!

Zaken als wat je bedoelt met dat hij niet meer op kwam, 'wat' je hebt gedaan om je Windows weer werkend te krijgen, en welke drivers niet willen starten zijn namelijk zaken die veel te interessant zijn om in een keer op te nemen in je topicstart :)

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:37
Kijk eens welke service niet opgestart is?

Verwijderd

Heb je AD al gerepareerd?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
DarkFire schreef op maandag 18 juli 2005 @ 23:01:
Hallo Allemaal,

Ik zit met een probleem, toen mijn server gisteren opnieuw moest opstarten voor de installatie van een programma, kwam hij niet meer online.
Wat heb je geïnstalleerd ?

Wat zegt eventvwr ?
Na een gekloot
PNS ? Je zou op zijn minst kunnen proberen dat gekloot te omschrijven ?
heb ik hem echter weer opgestart gekregen maar nu is de computer niet meer via windows file sharing te bereiken en is de active directory offline, als ik hem probeer te openen via systeembeheer krijg ik een fout dat het domein niet bestaat.
Ik open 'm meestal met een schroevendraaier, of thumbscrews ofzo ? Je bedoelt vast iets anders ?
Wie weet wat ik moet doen om de active directory en windows file sharing weer aan de praat kan krijgen.
Probleem opzoeken en daarna oplossen
het gaat hier om:
Windows 2000 Advanced server sp4
Je hebt een nogal duur OS, maar geen flauw idee waar je mee bezig bent ?

Twee mogelijkheden: je bent de koffiejuffrouw en per ongeluk de serverruimte ipv. de keuken ingelopen of er is helemaal niet professioneels aan dit probleem en je zit thuis met een illegale/studenten/whatever versie te kl*ten.
ook krijg ik tijdens het opstarten een fout dat 1 van de services of een driver niet kan worden gestard
(gestard :X :X )

eventvwr is de aangewezen manier om te kijken welke services er waarom niet starten. Met deze summiere informatie kan ik hier net zoveel mee als met een piano die gestemd moet worden. En dat kan ik niet :)

[ Voor 9% gewijzigd door StevenK op 19-07-2005 09:49 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:01
er zal ongetwijfeld iets in je logboeken staan.

laat eerst die foutmeldingen eens zien.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

Zie bovenstaand. In PNS mag toch echt wel verwacht worden dat je op zijn minst je Event Viewer wel gevonden hebt. Neem Policy - Professional Networking & Servers en Algemene gedragsregels (Netiquette) eens goed door.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.