Toon posts:

[XP] Programma's toewijzen aan accounts*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok, de pc is opniew geinstalleerd en draait weer lekker, nu vroeg ik me af ik heb windows XP HOME, en heb 5 accounts op die computer, nu wil ik bepaalde programma's die in alle accounts opstarten koppelen aan bepaalde accounts, dus bijv. webshots aan account 1, Bleutooth aan account 2, en Image Transfer aan account 1 en 3.

kan dit ? en zo ja, hoe doe ik dit, de windows help maakte me ook niet veel wijzer, en de map "C:/documents en settings/[mijn account]/menu start/opstarten" is leeg terwijl er nu toch 8 programma's draaien op mijn account. . .

thanks alvast. . .

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 22:47:
knip....
kan dit ? en zo ja, hoe doe ik dit, de windows help maakte me ook niet veel wijzer, en de map "C:/documents en settings/[mijn account]/menu start/opstarten" is leeg terwijl er nu toch 8 programma's draaien op mijn account. . .

thanks alvast. . .
Ja want via msconfig >>>uitvoeren>>msconfig kan je op je tabblad opstarten opgeven welke services de pc moet opstarten. denk hierbij aan updates voor programma's en virusscan e.d.
Deze is niet accountsafhankelijk. dat kan je doen door de map opstarten te gebruiken per account.
Daarbij, het verwijderen van de snelkoppelingen in de programmamap geeft al niet zomaar de mogelijkheid om programma's via het startmenu te starten.
Fysiek zijn ze dan nog wel te starten via de accounts maar deze moeten dan worden opgezocht via de explorer.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vul eerst je originele topic eventjes aan met wat je nou gedaan hebt om je probleem opgelost te krijgen, dat is wel net zo netjes naar de mensen die je hebben geprobeerd te helpen :)

Verder ga ik even het OS in je topic titel zetten - zoals je in onze mooie Windows Operating Systems Policy kan lezen is het wel verplicht dat het daar in staat :)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Niet alleen via de folder "C:/documents en settings/[mijn account]/menu start/opstarten" maar ook via het register is het mogelijk.
Deze sleutels --> HKEYxxxxxxxx/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Run(once)

En fysiek zijn ze nog wel te benaderen, dus je zal de beveiliging van mappen moeten inschakelen voor bepaalde gebruikers.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 22:59:
[...]

Ja want via msconfig >>>uitvoeren>>msconfig kan je op je tabblad opstarten opgeven welke services de pc moet opstarten. denk hierbij aan updates voor programma's en virusscan e.d.
Deze is niet accountsafhankelijk. dat kan je doen door de map opstarten te gebruiken per account.
Daarbij, het verwijderen van de snelkoppelingen in de programmamap geeft al niet zomaar de mogelijkheid om programma's via het startmenu te starten.
Fysiek zijn ze dan nog wel te starten via de accounts maar deze moeten dan worden opgezocht via de explorer.
ok, dat van msconfig heb ik gedaan en de dingen die niet gelijk hoeven te draaien (winamp, msnmessenger enz) uitgezet, pictogrammen schuiven in de menu's heeft geen nut, als er niets in staat start ie gewoon alles wat ie vind op en als ik er wat bij zet heeft het ook geen invloed...
elevator schreef op maandag 18 juli 2005 @ 23:05:
Vul eerst je originele topic eventjes aan met wat je nou gedaan hebt om je probleem opgelost te krijgen, dat is wel net zo netjes naar de mensen die je hebben geprobeerd te helpen :)

Verder ga ik even het OS in je topic titel zetten - zoals je in onze mooie Windows Operating Systems Policy kan lezen is het wel verplicht dat het daar in staat :)
Ok, heb je gelijk in, ff gedaan.
Sorry, sorry, sorry, ben allang blij dat dat ding draait, en bedankt voor het toevoegen van het OS :*)
Noork schreef op maandag 18 juli 2005 @ 23:06:
Niet alleen via de folder "C:/documents en settings/[mijn account]/menu start/opstarten" maar ook via het register is het mogelijk.
Deze sleutels --> HKEYxxxxxxxx/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Run(once)

En fysiek zijn ze nog wel te benaderen, dus je zal de beveiliging van mappen moeten inschakelen voor bepaalde gebruikers.
jaja, dus als gebruiker 1 bijvoorbeeld bluetooth niet nodig heeft dan moet ik c:/program files/bleutooth voor hem dus beveiligen ?