Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ROAD S101 Linux-smartphone/PC met echt keyboard

Pagina: 1
Acties:

• Mick
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04-2022

Mick

iedereen is uniek behalve ik

Topicstarter
Op Linux Devices kwam ik naar aanleiding van m'n FP-post van vanmiddag een apparaat tegen dat geloof ik wel aandacht verdient. Een telefoon die als je 'm openklapt een volwaardig 'Psion'-achtig toetsenbord lijkt te hebben (zijn ze eindelijk het patent kwijt ofzo?).

Afbeeldingslocatie: http://www.road-gmbh.de/grafik/foto_s101_01.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.road-gmbh.de/grafik/foto_s101_03.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.road-gmbh.de/grafik/foto_s101_04.jpg

Nu wilde ik al eerder iets in die richting (telefoon en 'PDA' in 1, dit is imo eigenlijk meer dan een PDA); maar de brakke keyboards weerhielden me er steeds van. Op dit apparaatje kan je als het goed is een lekker end weg tiepen en je kun je d'r als ik het goed begrijp van alles opzetten kwa Linux apps.
The Model S101 is based on a 400 MHz Intel XScale PXA263 processor running a Linux 2.6 kernel along with Trolltech's Qtopia graphical user interface and PIM suite. It comes with 64 MB of RAM and 64 MB of flash memory, measures 128 x 60 x 25 mm, and weighs in at 210 grams.
Ik kan me zo voorstellen dat ik er met wat gepruts Matlab op zou kunnen draaien (ik ben een n00b op het gebied van wat daar eventueel bij komt kijken :)).

Hier extra info, je kunt het ding vooralsnog alleen voorbestellen. Ik heb geen flauw idee wat dit moet gaan kosten. :)

Ik twijfel of deze in Internet & Telefonie of in Gadget Talk thuishoort.

computo ergo sum

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-11 22:43

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Pas hier wel..... Het is namelijk een telefoon....

Toch betwijfel ik of deze ooit te koop zal komen in de standaard winkels zoals TPH, BC, TFT en de providerwinkels. Maar, mijn zegen heeft het. Ik steun alles wat 'open' is.

[ Voor 4% gewijzigd door Ginz op 18-07-2005 23:46 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:24
Titelfix :Y)

• Mick
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04-2022

Mick

iedereen is uniek behalve ik

Topicstarter
Volgens info op duitse websites komt het ding in oktober uit en gaat een ridicule 1400 euro kosten. Sommige sites denken dat het hele ding nep is (iemand meende een windows-toets op het keyboard te ontwaren maar die zie ik er niet op staan). Ik zal het in ieder geval in de gaten houden en er ook op de FP aandacht aan besteden als de tijd rijp is.

Ik wil 'm wel hebben :9~ maar 1400 euro is zacht uitgedrukt toch wat teveel van het goede. :( Nou ja, de prijzen van dit soort dingen schijnen vrij snel na de introductie te gaan kelderen. :)

computo ergo sum

Verwijderd

Roboticles schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 12:08:
Volgens info op duitse websites komt het ding in oktober uit en gaat een ridicule 1400 euro kosten. Sommige sites denken dat het hele ding nep is (iemand meende een windows-toets op het keyboard te ontwaren maar die zie ik er niet op staan). Ik zal het in ieder geval in de gaten houden en er ook op de FP aandacht aan besteden als de tijd rijp is.

Ik wil 'm wel hebben :9~ maar 1400 euro is zacht uitgedrukt toch wat teveel van het goede. :( Nou ja, de prijzen van dit soort dingen schijnen vrij snel na de introductie te gaan kelderen. :)
I agree:
Die blauwe toets is de "Fn" toets, die zorgt ervoor dat de "blauwe" gekleurde functionaliteiten van bijvoorbeeld de pijltjestoetsen actief worden (in dat geval is het vermoedelijk page up, page down, home en end als ik het goed lees). Die oranje zegt volgens mij "alt gr", iets zoals "alt", met soortgelijke functionaliteit als de blauwe toets :)