Systeem:
-Asus a8n-sli deluxe
-AMD 64 X2 4400
-200 gb DiamondMax 10
-6800 GT
-Coolermaster realpower 450W
-win xp 64 final
-Diamondmax is aangesloten op the nforce 4 sata controller (sata poort 1).
-Boot priority = cdrom, hd, none, none
Nu ik een AMD 64 X2 4400 heb wilde ik windows 64 bit gaan proberen. Ik heb nog nooit problemen gehad met het installeren van een OS, maar deze keer kom ik er echt niet uit.
Probleem. Na de installatie van alle bestanden krijg ik na de 1ste reboot de mededeling "Error loading operating system". Ik heb hier en op google gezocht en de volgende voorkomende oplossingen geprobeerd.
1. HD formatteren en nieuwe partitie aanmaken
2. Alle andere hd's afgesloten (had ook nog ide raid), behalve sata waarop os komt.
3. Boot priority veranderen van cdrom, hd naar hd, cdrom
4. Alle overige raid settings uitschakelen
5. Sis raid controller uitschakelen (is toch niet in gebruik)
6. Nvidia bootdisk aanmaken met laatste raid drivers (opzich moet dit al geen probleem zijn aangezien ik het gewoon op 1 X sata installeer.
Alle bestanden worden wel netjes op de hd gezet en in boot.ini staat het volgende.
[boot loader]
timeout=1
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Windows XP Professional x64 Edition" /noexecute=optin /fastdetect
Iemand een id? It's driving me nuts!
-Asus a8n-sli deluxe
-AMD 64 X2 4400
-200 gb DiamondMax 10
-6800 GT
-Coolermaster realpower 450W
-win xp 64 final
-Diamondmax is aangesloten op the nforce 4 sata controller (sata poort 1).
-Boot priority = cdrom, hd, none, none
Nu ik een AMD 64 X2 4400 heb wilde ik windows 64 bit gaan proberen. Ik heb nog nooit problemen gehad met het installeren van een OS, maar deze keer kom ik er echt niet uit.
Probleem. Na de installatie van alle bestanden krijg ik na de 1ste reboot de mededeling "Error loading operating system". Ik heb hier en op google gezocht en de volgende voorkomende oplossingen geprobeerd.
1. HD formatteren en nieuwe partitie aanmaken
2. Alle andere hd's afgesloten (had ook nog ide raid), behalve sata waarop os komt.
3. Boot priority veranderen van cdrom, hd naar hd, cdrom
4. Alle overige raid settings uitschakelen
5. Sis raid controller uitschakelen (is toch niet in gebruik)
6. Nvidia bootdisk aanmaken met laatste raid drivers (opzich moet dit al geen probleem zijn aangezien ik het gewoon op 1 X sata installeer.
Alle bestanden worden wel netjes op de hd gezet en in boot.ini staat het volgende.
[boot loader]
timeout=1
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Windows XP Professional x64 Edition" /noexecute=optin /fastdetect
Iemand een id? It's driving me nuts!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2005 22:29 ]