Tegenspraak router en PC

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• twabi2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-12-2024
Ik heb zonet een dikke 40m aan S-FTP kabel getrokken van mn kamer naar de router.
Toen ik die aansloot werkte alles meteen... prachtig, want zo hoort het ook.
Maar na een reboot (nodig na de updates die begonnen binnen te stromen) had ik ineens geen verbinding meer. Ik kreeg geen IP meer van de router toegewezen, maar als ik de kabel boven of beneden uittrok, gaf hij wel aan dat die er niet meer inzat. Volgens mij ligt het dus niet aan de kabel. De router zelf (een Belkin wireless router, dus me wireless ma ook router me kabel) geeft aan dat mijn computer (inclusief MAC adres en naam v/d pc) een IP heeft gekregen en correct is verbonden, maar de PC zegt van niet (neemt een eigen IP ipv dat van de router). De router kan ik ook van boven niet bereiken via de browser, wat voor het rebooten wel kon...
Ik heb de kabel al in een ander slot gestoken in de router, zonder resultaat. Iemand enig idee? Is de kabel toch kapot? Of zijn de instellingen van mijn router/PC fout (wat mij raar lijkt, aangezien ik 3 andere PC's hier wel draaiend heb gekregen zonder problemen en ik niks veranderd heb na de reboot).

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-05 15:28
S-FTP. voor thuis?

Is dat niet te veel van het goede. Ik denk dat het de kabel is. Heb je hem goed aan aarde gelegd.
Dit houdt in aan beide kanten een geaard systeem. Zowel de router/switch als de pc. Om de kabel zelf te aarde moet je dus een FTP-patchkabel hebben.

Als je dit niet hebt gedaan zou de stalen mantel als ontvanger kunnen fungeren. Wat weer als gevolg een instabiele verbinding veroorzaakt.

• twabi2
S-FTP was het enige dat in de winkel op voorraad was. Ik denk niet dat het in de router geaard is, is er een mogelijkheid om dit alsnog te doen?
En kan een onstabiele verbinding deze "symptomen" verklaren? Ik zit nu al enkele uren te kijken, maar ik krijg maar geen IP op mn PC van de router, terwijl de router zegt van wel...

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Wat gebeurd er als je zelf hard een IP instelt?

• twabi2
Dan zegt hij dat dat IP al in gebruik is... (door zichzelf blijkbaar :? )
Ik heb net even een test gedaan:
de andere computers op het netwerk opgezocht. Resultaat: ik kan alle PC's beneden zien en zelfs browsen. Straks eens proberen af te drukken maar ik denk niet dat dit een probleem geeft. Er is dus geen probleem met de draad. Maar wat kan er dan voor zorgen dat ik toch een verkeerd IP adres krijg? Ik heb zonet de driver eens gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd. Het gaat om de Onboard Ethernet van mn Asus A8N-SLI (is een nVidia nForce4 chipset)...
Ik las nu ergens dat dit een gekend probleem was met sommige exemplaren van dit bord (maar op 1 site). Klopt dit?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-05 16:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Twabi2 schreef op maandag 18 juli 2005 @ 23:55:
Dan zegt hij dat dat IP al in gebruik is... (door zichzelf blijkbaar :? )
Dat betekent normaal dat een ANDERE pc/router/printer dat ip al in gebruik heeft. is je dhcp pool groot genoeg? En als je gewoon een ander ip probeert?
Ethernet van mn Asus A8N-SLI (is een nVidia nForce4 chipset)...
Ik las nu ergens dat dit een gekend probleem was met sommige exemplaren van dit bord (maar op 1 site). Klopt dit?
Waar doel je op? (Link?)

Overigens moet je Shielded Twisted pair aan 1kant aarden NIET aan 2 kanten. anders veroorzaak je wellicht ground loops. Helemaal niet aarden kan juist meer storingen veroorzaken dan unshielded twisted pair ,je shield kan dan werken dan als antenne. affijn, het mag wel duidelijk zijn er neit voor niks UTP ipv STP wordt gebruikt. Maar ik wil niet zeggen dat dat je probleem is.

Een losse ethernet kaart kost geen reet (vanaf 4 euro), en wellicht heb je er nog een liggen voor een test.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• twabi2
De pool is zeker groot genoeg: 192.168.2.2~100
Dat "in gebruik zijn" is enkel als ik het ip hard instel.
Maar ik heb gisteren wel wat bestanden (van aanzienlijke grote) naar boven kunnen sturen via een ander protocol, dus volgens mij is er iets mis met het TCP/IP-protocol...

Waar ik dit nog zag:
http://www.hardwareanalysis.com/content/topic/44789/

Op het forum van Asus wordt dit ook af en toe vermeld, maar meestal is het op te lossen met betere drivers. Tenzij iemand nu precies weet wat er mis is :)

Wat extra testjes gedaan:
1) Net view \\Ceriel
=> direct de printer en shareddocs op die PC te zien. Zelfde resultaat bij de PC's Elvis en Caesar
2) Ping Ceriel
=> Doelhost kan niet worden gevonden
3) Ping 192.168.2.2
=> Doelhost kan niet worden gevonden

Lijkt er dus op dat enkel TCP/IP niet werkt. Hoe kan dit??

[ Voor 140% gewijzigd door twabi2 op 20-07-2005 14:09 . Reden: foutjes... het is nog vroeg e ]

• twabi2
(schopje na 24 uur mocht dacht ik, dus...)

Heb ook nog even alles samengevat, er staan misschien dingen in die ik vergeten te vermelden was:
Toen de kabel net getrokken was, en ik die aansloot op de router en mn PC had ik meteen internet. MSN, Auto-update van NAV enzo gingen niet, maar dat ligt waarschijnlijk aan een slecht ingestelde firewall (onboard hardware nVidia firewall). Bij de status van de verbinding zag ik dat er veel meer paketjes werden ontvangen dan verzonden (ongeveer 10 000 tegen 100). WinXP begon automatisch updates te downloaden waardoor ik moest rebooten. En na deze reboot kon ik helemaal niet meer op internet. Ik heb nog netBios toegevoegd aan de protocollen, en kan zo wel op de shareddocs en de printers van andere PC's komen, maar TCP/IP lijkt niet meer te werken. Ping localhost werkt nog, maar ping 192.168.2.1 (router) geeft een timeout. Maar als ik net view \\ceriel doe (pc beneden), geeft hij perfect alles weer. Ik heb de verbinding gestest met een andere kabel, maar dat geeft hetzelfde resultaat.
Beide lichtjes branden vanachter aan de PC.
De router geeft aan dat mijn PC verbonden is (met MAC adres en naam) en geeft aan dat deze een IP heeft gekregen. Maar op de PC zelf zie ik dat deze een heel ander IP heeft en zelfs een ander subnetmasker. Toch zegt hij 'door DHCP toegewezen' of 'automatisch persoonlijk adres'.
Ik heb de netwerkcontroller al gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd, de nieuwste drivers er op gezet, nieuwste BIOS geflasht, maar niks helpt.
Ik heb ook geprobeerd om TCP/IP te resetten met netsh, zonder resultaat.
De updates die windows had gedownload heb ik weer verwijderd.
Ik heb van een andere gebruiker van hetzelfde moederbord (asus A8N-SLI) gehoord dat hij dit ook voorhad (ook met de rare paketjes) maar hij kon het oplossen met betere drivers.

EDIT
Opgelost door een volledige format van beide harde schijven (1 schijf hielp niet). Raar en vooral veel werk. Maar het resultaat mag er zijn :)

[ Voor 5% gewijzigd door twabi2 op 21-07-2005 01:43 . Reden: Opgelost ]

Pagina: 1