Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik heb hier een Samsung VY-H350 Dictafoon liggen. Deze maakt van recordings VY4 files welke alleen met de bijgeleverde software zijn af te spelen. Nu wil ik deze recordings ook graag bewerken, de bijgeleverde software is daar echter niet erg geschikt voor. Daarom ben ik op zoek naar een programma dat met deze files overweg kan. Helaas kom ik op de website van de fabrikant en met Google ook niet veel verder. Daarom ben ik op zoek gegaan naar wat voor soort (raw) formaat de file is, maar ook daar kan ik niets op vinden. Het enige wat ik heb kunnen achterhalen is dat .vy4 een eigen bestandstype van Samsung is. Verder heb ik uiteraard de bijgeleverde software en een converter naar wav op de site van Samsung kunnen vinden. Na converten kan ik uiteraard wel andere programma's gebruiken, maar ik zou die stap graag overslaan.

1. Kent iemand een ander programma dat met .vy4 overweg kan, speler, converter oid?
2. Er zijn audio programma's zoals Audacity (http://audacity.sourceforge.net) die raw data kunnen importeren, heeft iemand enig idee wat voor soort raw data die .vy4 kan zijn?

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Schopje!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Kun je niet ergens een voorbeeldje uploaden? Best kans dat de een of andere snuggere tweakerD het zo ontdekt heeft.
Wellicht ook een leuke vraag voor de luitjes in het forum op HA.org

Dit kwam ik ergens op 't net tegen, maar het genoemde programmatje kon ik nergens vinden:
However, this is my only minor gripe, and there's even now a VY4-to-WAV conversion program available on Samsung's website, if you really wanted to scrub through a voice record, you could convert it to a WAV and then listen on your favorite WAV-playing program such as Winamp.

[ Voor 83% gewijzigd door Henk007 op 22-07-2005 00:24 ]