Ik heb gezocht, maar ik kom er niet uit. Ik heb een digitale foto 2058x1536. Ik wil die foto uitvergroten en daarna afdrukken, maar als ik de foto inzoom, wordt hij toch weer op de oorspronkelijke grootte afgedrukt
Je moet niet zoomen maar de image resizen (vergroten).
Als je zoomt wordt het namelijk enkel groter getoond op je scherm maar wordt het bestand zelf niet veranderd of anders afgedrukt.
Als je de hele foto groter wilt afdrukken dan ie is dan kan je via 'Image' -> 'Image size' de hele foto vergroten door zelf afmetingen op te geven (in pixels/percenten/mm/...).
Of wou je slechts een gedeelte van de foto uitvergroten en afdrukken? -> dit dus
Als je zoomt wordt het namelijk enkel groter getoond op je scherm maar wordt het bestand zelf niet veranderd of anders afgedrukt.
Als je de hele foto groter wilt afdrukken dan ie is dan kan je via 'Image' -> 'Image size' de hele foto vergroten door zelf afmetingen op te geven (in pixels/percenten/mm/...).
Of wou je slechts een gedeelte van de foto uitvergroten en afdrukken? -> dit dus
offtopic:
Dit topic kan misschien beter naar SA.
[ Voor 180% gewijzigd door Neobahamuth op 18-07-2005 22:54 ]
▀ BBQ ▀ BBQ 2 ▀ Opendeurdag ▀ LED Cat Feeder
Wel even resample uitzetten bij het plaatje van hierboven
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Verwijderd
Als je van Legoblokjes houd wel ja, anders gewoon aanlaten.Gizz schreef op maandag 18 juli 2005 @ 22:40:
Juist niet. Bij vergoten kun je deze beter op "Bicubic Smoothen" zetten.Gizz schreef op maandag 18 juli 2005 @ 22:40:
Ik wil inderdaad slechts een gedeelte van de foto uitvergroten, vandaar dat ik dat met de zoomfunctie probeerde. Het object wat ik wilde fotograferen staat feitelijk te klein op de foto.
Dan crop je toch even en vergroot daarna? (Hint: gebruik de "c" om de crop-tool te selecteren)Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 22:49:
Ik wil inderdaad slechts een gedeelte van de foto uitvergroten, vandaar dat ik dat met de zoomfunctie probeerde. Het object wat ik wilde fotograferen staat feitelijk te klein op de foto.
Dan gebruik je het crop tool en negeer je mijn vorige post.Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 22:49:
[ Voor 6% gewijzigd door Neobahamuth op 18-07-2005 22:53 ]
Verwijderd
Das wat anders dan Resample volledig uitzetten-RenE- schreef op maandag 18 juli 2005 @ 22:45:
[...]
Juist niet. Bij vergoten kun je deze beter op "Bicubic Smoothen" zetten.
Verwijderd
Lol??! Wat zijn dat voor freaky plaatjes. Het lijkt wel of een foeilelijk eendje met een duikbril door het beeld flitst.Neobahamuth schreef op maandag 18 juli 2005 @ 22:14:
met bicubic resampling:
[afbeelding]
met bicubic smoother:
[afbeelding]
zonder bicubic resampling:
[afbeelding]
Of wou je slechts een gedeelte van de foto uitvergroten en afdrukken?
offtopic:
[afbeelding]
Ja ja, ik hoor jullie denken. jointm1k heeft nu echt zijn verstand verloren.
Nee, maar kijk dan toch!
Verwijderd
Als je die wilt afdrukken dan heb je wel 300 dpi nodig. Op welk formaat wil je wel afdrukken? Als je dan toch wil afprinten kijk goed uit dat je niet "past in afdrukgebied" aanvinkt.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2005 22:58 ]
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 22:54:
[...]
Lol??! Wat zijn dat voor freaky plaatjes. Het lijkt wel of een foeilelijk eendje met een duikbril door het beeld flitst.
Ja ja, ik hoor jullie denken. jointm1k heeft nu echt zijn verstand verloren.
Nee, maar kijk dan toch!![]()
![]()
[ Voor 3% gewijzigd door Neobahamuth op 18-07-2005 23:08 ]
Je printer smooth het net zo goed als pixels bijbedenken met photoshop.Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 22:45:
[...]
Als je van Legoblokjes houd wel ja, anders gewoon aanlaten.
Ik zie in ieder geval geen verschil tussen op A3 printen met resamplen en zonder resample. Dan maar zonder, scheelt wat transfertijd naar de printer
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Pagina: 1