Garantie harddisk?

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• Matthe
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-08-2025
Haai,
Enig idee wie op het moment bij welke disk de langste Garantie heeft?
Ik wil alleen nog maar een disk met lange garantie, daar dit nu m'n 3e schijf is die defect gaat, allen net na de garantie van 1 jaar, of 3 jaar, waarbij ik bij 1 al'm'n foto's 8)7 kwijt was, die ik nu op Raid1 heb staan. B)
Ik heb gezocht, maar bij weinig specifieke drives staat de garantie termijn. :*)
Bij alternate zak ik een raptor met 5 jaar, maar die was aan de prijzige kant, en niet zo heel erg groot met 74gig. }:O
GR

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-03 13:38

gakkethijs

niks

maxtor maxline versie krijgt als goed is ook 5 jaar garantie van wege dat het s-ata server disks zijn betaal je iets van 10 euro meer voor dan de standard serie

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Seagate en Maxtor MaXLineIII schijven hebben bijvoorbeeld 5 jaar garantie.

Struin gewoon de websites van HDD fabrikanten af en je komt er wel achter....

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:08

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Samsung 3 jaar geloof ik.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

de MaxLine serie van Maxtor draagt een garantie van 5 jaar, naar ik meen. Enne, tja de Raptor... daar noem je er ook 1, sjongejonge...

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
Beetje rondzoeken zelf?

bij seagate op de site staat kon je zien dat ze 5jr garantie geven.. en verder kun je zelf ook wel de sites van hitachi, maxtor, samsung, wd enz checken.

• Matthe
Dat ik wat meer moet lappen vind ik niet erg, als ze maar blijven doen 8)
gakkethijs schreef op maandag 18 juli 2005 @ 22:10:
maxtor maxline versie krijgt als goed is ook 5 jaar garantie van wege dat het s-ata server disks zijn betaal je iets van 10 euro meer voor dan de standard serie

• Matthe
IDD, maar er staat niet bij bij welke types precies,
en alleen als ze betrokken zijn bij de retails,
en als particulier kun je niet bestellen bij die retails...
DJSmiley schreef op maandag 18 juli 2005 @ 22:23:
Beetje rondzoeken zelf?

bij seagate op de site staat kon je zien dat ze 5jr garantie geven.. en verder kun je zelf ook wel de sites van hitachi, maxtor, samsung, wd enz checken.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Het is natuurlijk niet al te slim geen backup op CD of DVD te maken en te vertrouwen op een HD.

Of je nu 1, 3, 5 of 85 jaar garantie hebt maakt nl. niets uit. Kapot is kapot en alles kwijt is alles kwijt.

Toets de naam van een HD-fabrikant in met .com er achter en kijk eens bij warranty. Een zoekertje dus.

ARME AOW’er

Verwijderd

Garantie betekent inderdaad dat je gegevens niet verloren gaan bij een totale crash. :)

(Met andere woorden, bedenk jezelf eerst even waarom je je gegevens kwijt bent - geen backup - voordat je misschien een overhaaste dure aankoop doet waar je achteraf nog steeds hetzelfde euvel mee hebt. :))

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2005 02:03 ]

• Matthe
Nee, ok, maar de issue is ook niet dat de data weg is.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

maxtor maxline of seagate pakken.
Ik ben zelf seagate fanboy om het zo maar eens te zeggen.
Je zou ook naar scsi disks kunnen kijken als je toch echt 24/7 wil draaien; die disks zijn daar meer op berekend (en ook 5 jaar garantie).

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het staat gewoon op de websites van de harddiskfabrikanten :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.