Toon posts:

[XP] Opstarten + recovery onmogelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 606 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem en ik kan nog geen specifieke informatie vinden die naar een mogelijke oplossing leidt....

Als ik de PC aanzet dan krijg ik na enige seconden de volgende melding:
Stop: 0x000000ED (0x822D37D8, 0xC000014F, 0x00000000, 0x00000000

unmountable_boot_volume
als ik in veilige modus of recover console wil starten krijg ik een wat specifiekere omschrijving, maar loop ik alsnog helemaal vast:
Windows kan niet worden opgestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden:
\windows\system32\config\system\
heeft iemand dit eerder gehad en misschien een oplossing gevonden (reparatie ofwel veiligstellen van documenten)?

Het gaat om een PC met een OEM versie van XP Home...
512 mb RAM / Intel Pentium 4 / 160gb HDD

alvast bedankt!

Tim

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Test je geheugen eens - www.memtest86.com - en test je harddisk eens (zie de Opslagmedia & I/O Controllers FAQ voor tooltjes hiervoor) :)

• MaximumPower
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-03 13:55
Al eens gezocht en gecheckt bij de Microsoft TechNet website?

Minimum to the MaximumPower!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:43
Heb je echt nog niks kunnen vinden over stop-errors, verkeerde drivers voor (S-ATA) controllers en brak geheugen ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op maandag 18 juli 2005 @ 21:09:
Test je geheugen eens - www.memtest86.com - en test je harddisk eens (zie de Opslagmedia & I/O Controllers FAQ voor tooltjes hiervoor) :)
misschien dat ik je verkeerd begrijp... maar ik kan natuurlijk niet een internetsite bezoeken als ik niet eens kan opstarten... of moet ik de hardware eruit gaan halen?
MaximumPower schreef op maandag 18 juli 2005 @ 21:15:
Al eens gezocht en gecheckt bij de Microsoft TechNet website?
Jep, ik heb 1 artikel gevonden die enigszins in de buurt komt: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;297185

echter kom ik hier niet verder wegens het niet functioneren van de recovery console en het ontbreken van een XP CD...

Via deze link komt mijn probleem nog iets verder aan bod:
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_sys32.htm

hier wordt dus gesuggereerd om een bootable diskette te gebruiken om via DOS verder te kunnen. Echter heeft de PC in kwestie geen Floppydrive!! (misschien een bootable cd-rom met dos proberen?)
Tevens werkt de oplossing van bovenstaande link alleen op FAT drive's en niet op NTFS (en ik denk dat ik de laatste heb - waar kan ik dit checken?)

• MaximumPower
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-03 13:55
....echter kom ik hier niet verder wegens het niet functioneren van de recovery console en het ontbreken van een XP CD...
Een XP cd-rom zal hier dus de oplossing aandragen. Dat je die niet hebt blijkt in dit geval dus niet handig. Kan de leverancier van je pc je dan niet gewoon verder helpen aan een 'recovery' schijfje of deze leverancier moet dan een oplossing bieden aangezien het hier dus een OEM versie van Windows betreft zoals je zelf al aangeeft.

[ Voor 12% gewijzigd door MaximumPower op 18-07-2005 22:50 ]

Minimum to the MaximumPower!

Verwijderd

Topicstarter
maar zou het dan toch zo zijn dat mijn buurman er een CD bijgekregen heeft (hij zegt zelf van niet namelijk)

Of kan ik gewoon een beroep doen op de leverancier/fabrikant (office centre/Compaq) voor een CDtje?

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 20:53:
Ik heb een probleem en ik kan nog geen specifieke informatie vinden die naar een mogelijke oplossing leidt....

Als ik de PC aanzet dan krijg ik na enige seconden de volgende melding:

[...]

als ik in veilige modus of recover console wil starten krijg ik een wat specifiekere omschrijving, maar loop ik alsnog helemaal vast:

[...]

heeft iemand dit eerder gehad en misschien een oplossing gevonden (reparatie ofwel veiligstellen van documenten)?

Het gaat om een PC met een OEM versie van XP Home...
512 mb RAM / Intel Pentium 4 / 160gb HDD

alvast bedankt!

Tim
Deze fout heb ik eerder gehad:

Stop: 0x000000ED (0x822D37D8, 0xC000014F, 0x00000000, 0x00000000

unmountable_boot_volume

Om het probleem op te lossen doe je..

cdtje van xp erin... helemaal laten laden.. dan op r drukken van de recovery console en dan een chkdsk uitvoeren.. rebooten en dan doet hij het weer.

Iig zo was het bij mij opgelost.

http://support.microsoft.com/?kbid=297185
http://www.google.nl/sear...mountable%5Fboot%5Fvolume

[ Voor 8% gewijzigd door andreict op 19-07-2005 08:01 ]

• Valar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:53
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 07:55:
Of kan ik gewoon een beroep doen op de leverancier/fabrikant (office centre/Compaq) voor een CDtje?
Ik begrijp dat je een Compaq hebt? HP/Compaq geeft inderdaan geen cd's mee, maar slaat herstelinformatie op een partitie op. Hier zijn wel linkjes (klik) en (klik) naar een site waar je herstelcd-kits voor HP/Compaq via het internet kunt bestellen (de prijs van zo'n herstelcd-kit is 38,50 Euro).

[ Voor 12% gewijzigd door Valar op 19-07-2005 09:12 . Reden: linkje toevoegen ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 21:46:
misschien dat ik je verkeerd begrijp... maar ik kan natuurlijk niet een internetsite bezoeken als ik niet eens kan opstarten... of moet ik de hardware eruit gaan halen?
Dat zijn allebei tools die zelfstandig kunnen starten - kijk eens bv. op de website van www.memtest86.com enzo :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Dus de kans zit er dik in dat dit geintje 38,50 gaat kosten...

óf is het misschien ook mogelijk om recovery via een willekeurig ander XP-cdtje te draaien? Kan iemand dit vertellen, want een ander XP cdtje moet natuurlijk wel te regelen zijn...
elevator schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 09:05:
[...]

Dat zijn allebei tools die zelfstandig kunnen starten - kijk eens bv. op de website van www.memtest86.com enzo :)
oké nu snap ik je :) Alleen zie ik het nut nog niet helemaal, want het is toch duidelijk dat er systeembestanden zijn beschadigd/verwijderd? (Waarom zou ik dan m'n geheugen of HDD gaan checken?)

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
yep kan je met elk willekeurig xp cdtje doen.

zelf 2000 denk ik ...( correct me if im wrong)

[ Voor 36% gewijzigd door andreict op 19-07-2005 11:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
kijk eens aan, ik heb van mezelf nog wel een XP professional CD... ik ga het vanavond direct proberen!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-03 13:42
Anders zou je nog kunnen testen om met het cdtje de recoveryconsole te starten en in te loggen op je windows installatie en dan LISTSVC intikken.

Hij laat dan alles zien wat er aan drivers geladen word tijdens start-up.
Zoek de IDE drivers op in de lijst (waar BOOT achter staat) en type de naam van de driver in gevolgd door disable.

De volgende keer bij het opstarten zal windows zijn eigen standaard ide-drivers gebruiken.

Ik weet niet of het de oplossing is voor dit specifieke probleem, maar ik had toevallig gisteren een Inaccessible_boot_device bij het starten van 2000 en dit was bij mij de oplossing.

Suc6 iig :)

Verwijderd

Topicstarter
nou ik ben een stukje verder, middels een XP cd... ik heb system.bat vanuit de repairmap kunnen kopieëren...

nu start windows weer, alleen krijg ik nu na het laden de een systeemfout:
Systeemfout: Lsass.exe
Als deze status wordt opgegeven wanneer u probeert een wachtwoord bij te werken, betekent dit dat de waarde die u hebt opgegeven voor het huidige wachtwoord, niet juist is.
vervolgens start de computer steeds opnieuw op.

ik heb bij Microsoft Support gevonden dat ook dit via system recovery op te lossen is, echter baart mij deze zin enige zorgen:
Maak geen gebruik van de in dit artikel beschreven procedure als op uw computer een door de OEM geïnstalleerd besturingssysteem aanwezig is. De systeemcomponent in OEM-installaties maakt namelijk wachtwoorden en gebruikersaccounts die eerder niet aanwezig waren. Als u deze procedure niet gebruikt, kunt u zich mogelijk niet opnieuw bij de herstelconsole aanmelden om de oorspronkelijke registercomponenten te herstellen.
deze zin klopt dus niet als je hem goed leest...
wat zou er nu precies worden bedoeld?

Verwijderd

De fabrieksherstel console, m.a.w. als Windows XP opstart en staat op welkom bij windows XP.
Dan CTRL-SHIFT-F3 en dan start Windows in de herstel mode voor een fabrikant op waarmee hersteld kan worden en opnieuw verzegeld kan worden (dat is uiteraard ook beperkt).
Anders is het een eigen OEM herstel zoals bij een Packard Bell of HP machine, maar sowesio is die niet meer te redden als er geen herstel of backup cd's zijn gemaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Nou jongens, ik heb een nieuwe installatie geprobeerd welke eveneens in een blauw scherm resulteerde.... vervolgens was geen installatie meer mogelijk (zonder eerst te formatteren)

dus ik ga nu de schijf eruit halen en in een andere PC de belangrijke bestanden eraf kopieëren....

En ik ben bang dat de schijf de prullenbak in kan!

Maar toch bedankt voor alle reacties. :>
Pagina: 1