Toon posts:

2 Router aan elkaar linken

Pagina: 1
Acties:
  • 2.527 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb thuis een draadloze netwerkverbinding via mijn router/modem/access point. Daarop zitten bedraad 2 desktops aangesloten, en draadloos 1 laptop. Omdat ik op mijn eigen slaapkamen geen draadloos netwerk kon ontvangen, wilde ik via een tweede draadloze router mijn draadloze netwerk uitbreiden. Ik heb zitten proberen, ik kon wel verbinding maken via de tweede router, maar dan had ik geen internetverbinding. Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit het beste kan oplossen.

Alvast bedankt

Edit: De router die ik nu gebruik is een Sitecom WL-109, en degene die ik als tweede wil gebruiken is een WL-114

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2005 20:34 ]

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-02 18:28
Beide routers hebben geen repeater functie. De router die je wilt gebruiken als "versterker" moet deze functie hebben.

Van sitecom zijn de WL-005 en de WL-013 geschikt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil niet mijn signaal versterken, ik wil gewoon mijn netwerk uitbreiden met een 2e access point.
Deze moet dan op een andere plaats komen, zodat ik door heel mijn huis een draadloze verbinding kan maken

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2005 21:04 ]

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Hoe heb je nu alles geconfigureerd? Daar zeg je namelijk niks over. Wat moet werken:

1)Router aan Internet verbinding. Deze NAT alles door en heeft alle goede instellingen. LAN range op deze router is bijvoorbeeld 192.168.0.x.
2)Router via utp gekoppeld aan deze op de WAN poort. Hier heb je een IP in de 192.168.0.x range ingesteld, met als gateway het IP van router 1 en een (internet)dns server.
De LAN range van deze router is dan bijvoorbeeld 10.31.1.x.
Alle PC's in zijn lan kant moeten dan hem als gateway etc hebben.

Als je van plan bent om het zonder draadjes te doen gaat het je niet lukken, of je moet een wireless router/AP point hebben die het ondersteund.

Verwijderd

Topicstarter
Tweakertje schreef op maandag 18 juli 2005 @ 21:10:
Hoe heb je nu alles geconfigureerd? Daar zeg je namelijk niks over. Wat moet werken:

1)Router aan Internet verbinding. Deze NAT alles door en heeft alle goede instellingen. LAN range op deze router is bijvoorbeeld 192.168.0.x.
2)Router via utp gekoppeld aan deze op de WAN poort. Hier heb je een IP in de 192.168.0.x range ingesteld, met als gateway het IP van router 1 en een (internet)dns server.
De LAN range van deze router is dan bijvoorbeeld 10.31.1.x.
Alle PC's in zijn lan kant moeten dan hem als gateway etc hebben.

Als je van plan bent om het zonder draadjes te doen gaat het je niet lukken, of je moet een wireless router/AP point hebben die het ondersteund.
Ik heb nu 2 pc's en 1 laptop op mijn router, die werken gewoon goed. Maar ik snap niet veel van de taal die je gebruikt :?
Maar goed, alles werkt nu goed, wil alleen 1 extra access point, met een draadje >:) aansluiten op mijn andere router, en deze ergens beneden zetten, zodat ik daar ook kan internetten op mijn kamer

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je wil dus roaming gebruiken, liefst ook nog seamless?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee wat dat allemaal betekend, ik wil gewoon een tweede draadloze access point ergens op een andere plek in mijn huis, zodat ik overal bereik heb

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zeg dat dan :P

Zelfde channel + wep/WPA settings gebruiken, en AP aan hetzelfde netwerk hangen (switch op je WLAN router).

En probeer het verschil tussen Access Point, Router en switch voor jezelf duidelijk te houden.
Voorkomt een boel problemen.

Voor wat jij wil ben je met een Access Point al klaar, geen router dus.

[ Voor 21% gewijzigd door alt-92 op 19-07-2005 22:46 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:08

M14

Het punt is alleen, hij weet / wist niet dat losse access-points bestaan, dus heeft ie nog een router+ap apparaat gekocht.

Imo is dit de makkelijkste oplossing voor de TS:
De eerste router laten zoals ie is. Op de 2e router alle zut uitschakelen op de interne ap na (dus dhcp enz enz.). Leg vervolgens een cross-cable van de eerste router naar een client-aansluiting van de 2e router. Dus niet de WAN-poort. Geef het ding wel handmatig een IP dat in de IP-range zit van je eerste router.

Vervolgens moet je de interne AP van de 2e router configureren. Pak een andere wifi-channel als van de eerste router. Wep enzo is misschien makkelijk om wel hetzelfde te pakken. Op je laptop kun je als het goed is instellen welke ap de voorkeur heeft.

Ik heb het zo veel mogelijk in normaal Nederlands proberen te typen en ik hoop dat je er uit komt ;)

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• SEQREEL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-03 19:30

SEQREEL

Tracing the untraceable

Maar hoe kom je in contact met de tweede router, (heb hetzelfde probleem)

Nec timide, nec tumide

Verwijderd

[search=router achter router]

Dit is tegenwoordig één van de meest gestelde vragen. Ga eerst eens wat zoeken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.