Toon posts:

Chello Wireless met ZyAIR B500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag wireless internetten hier thuis en ben naar een 1 of andere winkel gegaan en heb gezegd. Ik heb een Thompson modem van Chello en ik wil draadloos internetten. Ze adviseerden me dit Accespoint.

Ik heb dus een werkende internetverbinding maar ik hoorde dus dat ik mijn mac adres moest clonen. Ik vind dus nergens waar ik dat moet doen!

Ik heb de handleiding meerdere malen doorlopen en gemerkt dat ik wel (op het moment dat ik hem geconfigureerd heb (voor zover het kon)) wel kon benaderen en instellen nadat ik hem weer aan de Thompson modem heb gehangen maar daar blijft het dan ook bij. Internetten zit er niet in. Ligt het aan de instellingen? Of (dat is eigenlijk mijn eerste vraag) kan het UBERHAUPT wel met dit apparaat??? Ik hoorde namelijk van iemand dat ik een router nodig had hiervoor. De bedoeling was dus dat ik mijn PC die op dit moment als router fungeert, uit wilde laten staan en die B-500 als volledige vervanging van die PC wilde laten functioneren. Ik heb dus het vermoeden dat ik dus het verkeerde apparaat aangesmeerd heb gekregen. Als het WEL moet kunnen met dit ding... :

Hieronder mijn huisige setup:

Coax (chello) > Thompson modem(chello) > UTPkabeltje > AccessPoint (B-500)

De configuratie moest op deze manier.

Vooral bij het laatste punt (zie sectie 3.5) weet ik niet precies wat ikin moet vullen... IPadres en Gateway... hier heb ik verschillende opties geprobeerd en geen enkele werkte...

Alvast bedankt voor de hulp!!!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Zoals ik het nu zie kan je terug naar de winkel.

De enige die nu Internet toegang zou krijgen is je Wireless AP zelf. Maar deze Zyxel heeft geen DHCP server, en doet oko geen NAT (firewall) dus je zal nooit op het internet komen.

Je hebt een Wireless AccessPoint nodig met een router functionaliteit. Die kan routeren tussen het publieke net en het prive net.

edit: Oe, oud topic, had ik even niet gezien scsi ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Equator op 29-07-2005 12:39 ]