Toon posts:

rsync wat doet hij als de username lokaal niet voorkomt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
voor een project van mij ben ik 2 productie servers gaan mirroren. nu doe ik deze met rsync copieeren

via een cronjob gebeurd dit onderandere deze draait als een root process.

rsync -vaz -e ssh --delete /data\ username@server:/data

Nu werkt dit goed.
Maar de vraag is wat gebeurd er met de owner en group als ik data kopieer van de 1 naar de andere server als ik op de ene server net een nieuwe user heb aangemaakt ? en deze heeft nieuwe files aangemaakt,word de owner van de file als deze onbekend is root ?.
of moet ik verplicht de password en de group en dergelijke copiereren

ivm met productie servers kan ik dus dat niet 123 op die servers gaan testen.
en ik kan dit niet vinden in de man;s en howto;s.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Er staat wel degelijk een stukje over in de manpage, en ik mag hopen dat je wel ergens een setup hebt waar het niet direct mission critical dingen in gevaar brengt, of implementeer je direct alles live op productie systemen?

Verwijderd

Topicstarter
Als het in de man page staat moet ik hem toch maar nog een doorlezen. heb het er niet in zien staan. probleem is dat het mission critical is. doe nu altijd, voor de tijd de passwd en dergelijke copieren maar wil daar van af stappen. omdat het vrij omslachtig is hoe ik het doe. meerdere rsync jobs en dergelijke. heb daar helaas niet nog een setup staan waar ik dit zonder problemen kan testen. want anders had ik het al getest. en hier thuis heb ik maar 1 server staan.

in de man page toch een stukje kunnen vinden hij gaat de numeric-ids gebruiken.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2005 20:02 ]

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:00

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

UID en GUI zijn nummers en geen namen. Een onbekende gebruiker krijgt dus een nummer. Ik heb hier last van gehad toen ik data rechtstreeks van RedHat naar Gentoo kopiëerde, omdat ze beide een ander UID-bereik hadden.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier